اخبار داغ

شهر هِرت غربی‎ها؛

شهادت "مروه شربینی" مصداق نقض حقوق زنان در اروپای مدعی حقوق بشر

شهادت "مروه شربینی" مصداق نقض حقوق زنان در اروپای مدعی حقوق بشر
یکی از بارزترین نقض حقوق زنان در کشورهای غربی، قتل بانوی مسلمان مصری ساکن آلمان در سال 2009 به خاطر حجاب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ از سال های گذشته تاکنون، همواره موج گسترده ی تبلیغات رسانه ای به همه القاء کرده که زنان در جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین فشارها قرار دارند، حقوق آنها نقض می شود و از هیچ یک از آزادی های قانونی و شرعی برخوردار نیستند، اما در مقابل، زنان غربی با برخورداری از عدالت جنسیتی و بهره مندی از آزادی ها و تساوی حقوق با مردان به سرعت در حال طی مسیرهای پیشرفت و ترقی هستند اما واقعیت چیز دیگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

یکی از بارزترین نقض حقوق زنان در کشورهای غربی، قتل بانوی مسلمان مصری ساکن آلمان در سال 2009 به خاطر حجاب بود.

,

"مروه شربینی" در پی طرح شکایت مبنی بر اهانت به وی به دلیل محجبه بودن، در دادگاهی در آلمان با ضربات پیاپی چاقو (18 ضربه) جان باخت. وی در آن زمان، فرزند دوم خود را باردار بود.

,

طی این درگیری، همسر شربینی که برای کمک به همسر خود وارد عمل شده بود هدف گلوله پلیس قرار گرفت و در شرایطی بحرانی به بیمارستان منتقل شد. پسر 3 ساله آنها نیز به دلیل تماشای این صحنه دلخراش مدت ها تحت نظر روانپزشک قرار گرفت.

,

قاتل شربینی، "الکس وینز" مرد 28 ساله ی روسی با ریشه آلمانی بود که در همان صحنه جرم دستگیر شد.

,

مردم مصر و مسلمانان جهان، این زن محجبه ی 32 ساله را "شهیده ی حجاب" نامیدند.

,

در اینجا به واکنش چند رسانه غربی به این موضوع می پردازیم:

,

 

,

, ,

 

,

شبکه خبری مستقر در پاریسِ "فرنس24" در این باره نوشت: "قتل هولناک زن باردار مصری با 18 ضربه چاقو در دادگاه درسدن (Dresden) آلمان، خشم مردم مصر را برانگیخت. قصد قاتل، ترویج اسلام هراسی بود. وی به خاطر محجبه بودن شربینی وی را تروریست فاحشه اسلامی خواند."

, فرنس24,

"اسماعیل الکساندرانی" روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که در مراسم تشییع شربینی شرکت نمود و اولین عکس های این حادثه را در وبلاگ خود منتشر کرد، گفت: "این جنایت، نژادپرستی و اسلام هراسی بود. به همین خاطر در مراسم خاکسپاری، شاهد شعارهای ضد آلمانی و ضد یهودی بودیم. اکثریت افراد حاضر در مراسم، خصومت غرب نسبت به اسلام را محکوم کردند."

,

"فرشته لودین" معلم اهل اشتوتگارت طی مقاله ای با نام "بازنگری خشونت، سکولاریسم (جدایی دین از سیاست) و اسلام در آلمان" در وبسایت آلمانی ریسرچ‌گِیت (researchgate) نوشت: "حجاب، توجه بسیاری از رسانه های آلمانی را به خود جلب کرد، اما قتل مروه شربینی که در دنیای بین الملل "شهیده ی حجاب" نامیده شد با تحریک بیگانه هراسی در سکوت رسانه ای قرار گرفت."

, ریسرچ‌گِیت,

 

,

, ,

 

,

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به موج خشونت در میان مردم مصر نوشت: "به جای نژادپرستی پشت پرده ی این جنایت، موج اعتراضی در خصوص نا امنی دادگاه در اروپا و آلمان شکل گرفت. او (شربینی) که قهرمان سابق تیم ملی هندبال مصر بود، تبدیل به نماد آزار و اذیت و رشد اسلام هراسی در غرب شد."

, گاردین,

"ایمن مازیک" دبیرکل و سخنگوی شورای مرکزی مسلمانان آلمان از واکنش ضعیف رسانه های غربی و سیاستمداران انتقاد کرد.

,

"توماس اشتگ" جانشین سخنگوی دولت آلمان این انتقاد را رد کرد و گفت هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه به دست نیامده است. دیگر مقامات این کشور نیز مسئله ی نژادپرستی را رد کرده و این جنایت را به امنیت دادگاه مرتبط دانستند.

,

 

,

, ,

 

,

شرکت انگلیسی بین المللی Taylor&Francis در وبسایت خود به بررسی اسلام هراسی، ترس از دست دادن آزادی و شاخه های مختلف آن پرداخت و نوشت: "ترس از دست دادن آزادی منجر به اسلام هراسی علیه زنان مسلمان در غرب و بالعکس می شود. ظهور اسلام هراسی اروپایی با عدم آزادی جسمی برای زنان مسلمان در غرب، رفتار با مسلمانان را دشوارتر کرده است. این فقدان آزادی در مورد "مروه شربینی" مشهود بود."

, Taylor&Francis,

وبسایت wegewerk در بروکسل آلمان با اشاره به ابراز خشم شدید در روزنامه های قاهره نوشت: "رسانه ها و سیاستمداران آلمانی علیرغم نگرانی فراوان و گسترده ی مسلمانان جهان در مورد این جنایت سهل انگاری کردند. کانال های تلویزیونی فرانسه درباره مرگ شربینی سکوت کردند. روزنامه با نفوذ آلمانی دای‌وِلت (Die Welt) این حادثه را با عنوان "مرگ زن مصری/ اسلام گرایان خواستار انتقام هستند" مطرح کرد."

, wegewerk,

 

,

, ,

 

,

وبسایت دانشگاه ویسکانسین آمریکا نوشت: "مرده شربینی که 4 ماهه باردار بود در 1 جولای سال 2009 با 18 ضربه چاقو در دادگاه آلمان مقابل چشمان پسر 3 ساله و همسرش به قتل رسید. مرد مهاجم با توهین به دین وی سعی در کشیدن روسری شربینی داشت و وی را تروریست خواند. وی که به طرز وحشیانه ای به قتل رسید، "شهیده ی حجاب" نامیده شد."

,

فیلم مربوط به این جنایت را در اینجا ببینید.

, اینجا,

 

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه