اخبار داغ

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان مطرح کرد؛

اعزام بیش از ۳۵۰۰ نفر به سرزمین وحی از استان کرمان/ ۴۵ روحانی کاروان های حج را همراهی خواهند کرد

اعزام بیش از ۳۵۰۰ نفر به سرزمین وحی از استان کرمان/ ۴۵ روحانی کاروان های حج را همراهی خواهند کرد
مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان گفت: از استان کرمان تعداد ۳هزار و ۵۴۷ نفر در قالب ۲۴ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین سازندگی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با هفته حج اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند کعبه را جهت قیام برای مردم قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: این قیام می تواند فرهنگی، اجرای قسط و عدالت و همچنین انجام اعمال و مناسک حج باشد .

,

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان خاطر نشان کرد: مظهر قیام آن جایی مشخص می شود که دردی از دردهای جامعه اسلام مداوا گردد و گره ای از کار مسلمانان گشوده شود .

,

سازندگی ادامه داد: معمولا اعمال حج از ماه ذی الحجه شروع می شوند اما هفته حج را از اول ماه ذی القعده قرار داده اند زیرا معمولا از اول ذی القعده کاروان ها و حاجیان سراسر دنیا شروع به رفتن به مکه می کنند .

,

وی توضیح داد: از سوی دیگر بهترین زمان چله گرفتن از اول ذی القعده تا روزعید قربان می باشد بنابراین اولین روز چله نشینی اول ذی القعده است و به خاطر این که حج از اول ذی القعده شروع می شود این جا هفته را هفته حج نامگذاری نموده اند.

,

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان افزود: هر ساله برای حج شعاری را در نظر می گیرند و حج امسال نیز با شعار «خودسازی، اخوت دینی و تمدن نوین اسلامی» برگزار می شود .

,

سازندگی با بیان این که شعار حج تنها اختصاص به حجاج ندارد، یاداور شد: این شعار برای تمامی مسلمانان است زیرا اسلام می خواهد که ما مسلمانان خودساخته و متعهد باشیم و تمامی کسانی که این ویژگی ها را داشته اند از اصحاب بقیه الله اعظم خواهند بود جهت تمدن نوین اسلامی که مد نظر قرآن می باشد.

,

وی با اشاره به این که از استان کرمان تعداد ۳هزار و ۵۴۷ نفر به سرزمین وحی اعزام می شوند،بیان کرد: این تعداد زائر در قالب ۲۴ کاروان اعزام می شوند.

,

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کرمان اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری امور فرهنگی حج را بر عهده دارد و یکی از مهم ترین مسائل حج نیز انجام اعمال حج است که باید با صحت کامل انجام شود.

,

سازندگی تشریح کرد: بنابراین برای این ۲۴ کاروان ۴۵ نفر روحانی معین و معینه قرار داده است که حدود ۱۸ نفر روحانی و ۶ نفر معینه و مابقی روحانی دوم کاروان هستند .

,

وی در پایان گفت: کاروان های ۸۵ نفره ما فقط یک روحانی دارند که برای این روحانیون در طول این چند ماه قریب به ۲۴۰ جلسه آموزشی در سرتا سر استان برگزار نموده ایم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه