اخبار داغ

آثار و تبعات منفی پوشش بد در جامعه /برای انتخاب همسرکدام پوشش را می پسندید؟!

آثار و تبعات منفی پوشش بد در جامعه /برای انتخاب همسرکدام پوشش را می پسندید؟!
هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هنگامی که قدم در سطح شهر سنندج می گذاریم می بینیم که این روزها با آغاز فصل گرما ، هنگامی چیزی که بیشتر خود را نمایان می کند پوشش نامناسب  زنان و دختران ماست که امروزه با رواج مانتوهای بدون دکمه و توری خود را بیشتر نمایان کرده است آن جا که در کنار جامعه ای که در ایران روز به روز به نحوی به سمت بی حجابی می رود که  حجاب در آن رنگ غربت می گیرد و فیلم ها به سمت بی حجابی هجوم می برند  برخی با چنان لباس هایی در خیابان های شهر قدم می زنند انگار از صحنه فشن شو در حال عبور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم، مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده است و بیشتر شبیه ساپروتی مانده است که توری را بر روی آن می اندازند و به اسم مانتو و حجاب بر تن می کنند ولی آیا اگر به گذشته ی خود برگردیم این چنین زنانی در تاریخ کردستان وجود داشته است ؟!

,

 

,


حضور این افراد با تیپ‌های نامناسب حتی اگر برای آنها یک تفریح و سرگرمی بوده یا بر اساس ماهیت سنشان باشد، ترویج بی‌بند و باری توصیف می‌شود و اینجاست که نگرانی خانواده‌ها مطرح می‌شود و ترسی بر دل والدین حاکم می‌گردد.

,
,

 

,


 
شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است پوششی که علی رغم ترجمه آن هیچ حفاظتی برای شخص مصرف کننده ندارد و حتی جذاب تر از برهنگی برای افراد است.

,
,
,

 

,

 

,

حجاب مهم ترین مولفه امنیت اجتماعی جامعه

, حجاب مهم ترین مولفه امنیت اجتماعی جامعه,

زهرا احمدزاده رئیس حوزه علمیه خواهران در گفتگو با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه هر اجتماعی برای رشد و تعالی در کنار امنیت نظامی،اقتصادی و سیاسی باید از امنیت فرهنگی و اجتماعی هم برخوردار باشد، اظهار داشت: حجاب مهم ترین مولفه امنیت اجتماعی جامعه است.

, کردتودی,

 

,

وی افزود: در جامعه ای که بر پایه ارزش ها اسلامی و اخلاقی شکل گرفته و با خون صدها هزار شهید شکوفا شده است و اکثریت مردم آن هنجارهای دینی و اخلاقی آن را پذیرفته اند سزاوار نیست عده ای بی حجاب امنیت اجتماعی و روحی ،روانی آن را بر هم بزنند و با کارهای منافی عرف جامعه ارزش های والای اسلامی و اخلاقی و اعتقادی آسایش آن را زیر سوال ببرند.

,

 

,

رئیس حوزه علمیه خواهران بیجار با تاکید بر اینکه حجاب متضمن بهداشت روانی جامعه است ، اعلام کرد: برای برخورداری از بهداشت روانی در جامعه و افراد آن مطمئن ترین و بهترین راه پیروی از دستورهای الهی و قوانین شرعی و بخصوص حجاب و پوشش  اسلامی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه عفت نیروی است که در اثر اعتماد فرد به خودش ایجاد می شود و موجب بروز کرامت نفسانی و اخلاق های خوب می شود ، اظهار داشت: معرفی الگوها و سبک زندگی اسلامی و تقویت باورهای دینی که مطمئنن آثار حجاب هم در آن دیده می شود از مهمترین راه های مقابله با بدحجابی و بی حجابی در جامعه است.

,

 

,

در هر حال حجاب از آن جهت که خطابش با زنان است،به نیمی از افراد جامعه مربوط می شود و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش مهمی ایفا می کند به همه افراد جامعه مربوط می شود.

,

 

,

بی حجابی و بد حجابی چه عواقبی برای دختران دارد؟

, بی حجابی و بد حجابی چه عواقبی برای دختران دارد؟,

 

,

سرهنگ محمد فتحی کارشناس انتظامی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی به عوامل بد حجابی اشاره کرد و گفت: استفاده از لباس ها و تن پوش های تنگ و کوتاه با رنگ ها نوشته ها و نقش های محرک و آرای های غلیظ و افراطی که اغلب با گفتار و رفتار تحریک آمیز همراه باشد و نیز بعضا استفاده از چادرهای نازک و بدن نما در برابر نامحرم از مصادیق بد حجابی به شمار می آیند.

, کردتودی,

 

,

عدل بدحجابی و اقسام آن

, عدل بدحجابی و اقسام آن,

۱. ناآگاهی : بسیاری از زنان از روی ناآگاهی در کوچه و خیابان با وضع زننده و لباس نامناسب ظاهر می شوند یا در بین اقوام و مهمانی ها رعایت محرم و نامحرمی را نمی کنند که اگر واقعا اطلاع پیدا کنند رعایت می کنند.

,

 

,

۲. تقلید کورکورانه ۳. عقده حقارت: عده ای به خاطر عقده های روانی و کمبودهای روحی خود و موی سر خود را بیرون می ریزند و با اداء و اطوار و آرایش در خیابان و انظار عمومی ظاهر می شوند تا این کمبودهای روانی را جبران کنند.

,

 

,

۴. هیستری: یکی از دلایل بدحجابی بیماری هیستری می باشد در این بیماری فرد علاقه ی زیادی به جلوگیری دارد.

,


۵. مازوشیسم: علل دیگر گرایش به پوشش نامناسب خود آزاری و مازوشیسم است و فرد به خاطر آزار رساندن به خودش  را در معرض حوادث برخاسته از فحشا و فساد می گذارد.

,
,

 

,

۶. نیاز به ازدواج: جلوه گری برای پیدا کردن زمینه های ازدواج راه نامناسبی است که به بدحجابی کشیده شده و پیامدهای تاسف باری نیز برای طرفین به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه اغلب این ازدواج های خیابانی سرانجام خوبی نخواهد داشت و به طلاق می انجامد.

,


۷. دوستان ناباب: علل بدحجابی بعضی از اشخاص به خاطر داشتن دوست ناباب می باشد.

,
,


۸. تهاجم فرهنگی: تهاجم فرهنگی بیگانه و خودباختگی علت دیگر بدحجابی و بی بند و باری در جامعه است.

,
,


۹. مسامحه و بی توجهی: عمل نکردن اکثر مردم به امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از عوامل شیوع بد حجابی و سایر منکرات در سطح جامعه می باشد.

,
,

 

,


پیامدهای ناگوار بد حجابی

,
, پیامدهای ناگوار بد حجابی,


۱. طلاق و تهدید خانواده : از پی آمدهای زیانبار رعایت نکردن عفاف و حجاب سستی بنیان خانواده و طلاق و جدابب زن از شوهر و از هم پاشیدن نظام خانواده است.

,
,

 

,

۲. تضعیف غیرت ناموسی غیرت از فضیلت های الهی و انسانی است که همواره حافظ و نگاهبان ناموس خداوند و آیین او و ناموس انسان و جامعه در برابر ضد ارزش ها و عوامل انحراف زا می باشد که نتیجه آن تامین و استمرار شرف انسانی و امنیت اجتماعی و نسل پاک می باشد.

,

 

,


۳. ایجاد اختلال روانی و عصبی بیماری های روحی و اختلال های روانی و عصبی ناشی از چند عامل است که ریشه ی عمده ی آنها را باید در جامعه هوس آلود و خودنمایی زنان جست و جو کرد.

,
,

 

,


۴ . انسان ها اعم از مرد و زن در برارر غریزه ی جنسی به سه گروه تقسیم می شوند؛

,
,


۱. کنترل و تعدیل در سایه ی تعدیل الهی و از راه ازدواج ۲. افراط و زیاده روی و انحراف ۳. تفریط و بی توجهی به این میل نفسانی

,
,

 

,

آثار و فواید حجاب اسلامی بر گسترش امنیت اجتماعی

, آثار و فواید حجاب اسلامی بر گسترش امنیت اجتماعی,

آرامش روانی در جامعه، کاهش چشمگیر مفاسد فردی در جامعه، حفظ نیروی کار ، کاهش تقاضای مدپرستی بانوان، حفظ ارزش های انسانی مانند عفت،حیا و متانت در جامعه، ملارزه با تهاجم فرهنگی غرب

,


توصیه برای خانواده ها

,
, توصیه برای خانواده ها,

به منظور پیشگیری از انحرافات و به دام افتادن فرزندان دلبندتان که به اصالتها و ارزش های اخلاقی توجه بیشتری داشته و همواره پوشش اسلامی را رعایت نمایند.

,


محسنات و خوبی های حجاب اسلامی و مضرات بی حجابی را برای فرزندان خود بیان نمایید.

,
,


بکوشید الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید.

,
,


ارتباط خود را با فرزندانتان تقویت کرده و از چگونگی معاشرت و دوست یابی فرزند خود آگاه باشید . همواره در تقویت اعتقادات دیمی و مذهبی فرزندانتان کوشیده و برای درونی کردن ارزش ها و هنجارهای جامعه تلاش نمایید.

,
,


نسبت به پوشش نامناسب فرزندانتان بی تفاوت نباشید.

,
,

 

,

توصیه برای خواهران گرامی

, توصیه برای خواهران گرامی,

 

,

پیروی از فرهنگ مبتذل غرب، انواع بیماری های روحی و روانی را به دنبال دارد ، زنان و دخترانی که پوشش و ظاهر نامناسبی دارند بیشتر در معرض آسیب می باشند.

,


با پوشش مناسب که نمایانگر شخصیت شماست در اجتماع ظاهر شوید تا از احترام بیشتری برخوردار شوید، با رعایت حجاب زمینه گناه و مزاحمت را از خود دور کنید و همواره به اصول اخلاقی و هنجارهای اجتماعی پایبند باشید.

,
,


همیشه در ارتباطات دوستانه حریم عفاف را رعایت نمایید زیرا صمیمت های نابه جا و حرام پیامدهای ناگوار دارند .

,
,


افراد فاسد معمولا زنان و دخترانی را قربانی امیال خود می کنند که فاقد پوشش مناسب بوده و نسبت به مبانی اخلاقی بی توجه و غافل هستند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه