اخبار داغ

رئیس بنیاد نخبگان استان در گفتگو با مرآت:

300 نخبه و صاحب استعداد برتر در استان سمنان شناسایی شدند/ حمایت از 30 اختراع در راستای تجاری سازی

300 نخبه و صاحب استعداد برتر در استان سمنان شناسایی شدند/ حمایت از 30 اختراع در راستای تجاری سازی
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان از شناسایی 300 نخبه و صاحبان استعدادهای برتر در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود فیض رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت،  با اشاره به اینکه این بنیاد فقط نخبگان را تحت حمایت ندارد بلکه صاحبان استعدادهای برتر نیز مورد حمایت می باشند، گفت: حدود 300 نفر نخبه و صاحبان استعداد برتر در استان شناسایی و تحت حمایت ما هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی تصریح کرد: صاحبان استعدادهای برتر کسانی هستند که می توانند در آینده نخبه باشند ولی نخبگان کسانی هستند که به اوج رسیدند و تاثیر گذار در جامعه می باشند و به صورت آشکار تاثیر گذاریشان را مشاهده می کنیم.

,

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با تاکید بر اینکه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر یک جریان سیال است، اظهار کرد: کسی که نخبه شده از نخبگی نمی افتد ولی کسی که صاحب استعداد برتر است باید مستعد بودن خودش را به صورت مستمر نشان دهد و اثبات کند تا از نگاه بنیاد نخبگان مورد حمایت قرار گیرد.

,

فیض به حمایت از صاحبان استعدادهای برتر اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد با توجه به رشته ها و فعالیت هایی که صاحبان استعدادهای برتر در آن تخصص دارند و شرایطی که دارا می باشند  به ارائه تسهیلات اقدام می کند که در قالب کمک هزینه آموزشی، کمک هزینه انجام رساله دکتری، انجام فعالیت های پژوهشی، فرصت مطالعاتی، شرکت در همایش های ملی و بین المللی و تجاری سازی اختراعات می باشد.

,

وی با بیان اینکه صاحبان استعدادهای برتر می توانند خدمت نظام وظیفه خود را از طریق تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بگذرانند، تصریح کرد: دانشجویان دکتری یا فارغ التحصیلان فوق لیسانس و دکتری می توانند با فعالیت در شرکت های دانش بنیان یا با انجام پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز خدمت نظام وظیفه خود را بگذرانند و کارت پایان خدمت دریافت نمایند.

,

فیض با تاکید بر حمایت از اختراعاتی که قابلیت تجاری سازی دارند، گفت: بنیاد جشنواره هایی را هر ساله به صورت منطقه ای برگزار می کند و مخترعینی که اختراع خود را قبلا در سازمان مالکیت صنعتی کشور ثبت کردند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند که تیم داوری اختراعشان را ارزیابی و اگر حائز شرایط باشند، عنوان مخترع سطح 3 به آنها تعلق می گیرد.

,

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان اضافه کرد: وقتی اختراعی تایید شد، بنیاد هم مشاوره ارائه می دهد و هم پرداخت های مالی ارائه می کند تا مخترعین بتوانند اختراعشان را تجاری سازی کنند.

,

فیض با بیان اینکه در طی حدود 8 سال فعالیت بنیاد نخبگان استان سمنان، 250 اختراع از استان سمنان در جشنواره ها شرکت کرده اند، افزود: از این تعداد حدود 10 درصد اختراعات حائز شرایط بودند و مورد حمایت بنیاد قرار گرفته اند.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 30 اختراع تایید شده در استان سمنان داریم که اغلب مخترعین با کمک بنیاد در حال تجاری کردن اختراع خود می باشند و برخی نیز اختراعشان را تجاری سازی کرده اند و در مرحله فروش محصول هستند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه