اخبار داغ

کارشناس فرهنگی:

حجاب پشتوانه شرعی، عرفی، عقلی، تاریخی و فقهی دارد/ مغایر بودن دیدگاه غرب در خصوص حجاب و عفاف با فطرت و عقل

حجاب پشتوانه شرعی، عرفی، عقلی، تاریخی و فقهی دارد/ مغایر بودن دیدگاه غرب در خصوص حجاب و عفاف با فطرت و عقل
کارشناس فرهنگی گفت: حجاب و عفاف جامعه را از آلودگی ها پاک کرده و موجب انسجام بخشی اجتماعی می شود چرا که دارای پشتوانه شرعی، عرفی،عقلی، تاریخی و فقهی است و وجود حجاب موجب آرامش جامعه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می‎کند و از سقوط به پرتگاه‎هایی که در سر راه آنان قرار دارد مانع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

,

این هفته فرصتی است تا با کارشناسان و مسئولان فرهنگی در خصوص ضرورت حجاب و عفاف در جامعه به گفت و گو بنشنیم.

,

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار، اظهار داشت: حجاب به عنوان یک ضرورت مطرح است که از ابعاد مختلف ضروری بودن این موضوع می تواند مورد توجه قرار گیرد.

,

*حجاب ضرورت دینی

, *حجاب ضرورت دینی, *حجاب ضرورت دینی,

وی افزود: برخی ها فکر می کنند حجاب صرفا یک ضرورت شرعی است اگر چه اینگونه نیز هست اما ضرورت دینی و الزام اعتقادی نیز محسوب می شود.

,

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: حجاب به عنوان یکی از جلوه های سبک زندگی اسلامی معرف باورها و اعتقادات هر شخصی است.

,

حجت الاسلام صفی یاری یکی از شاخص های دینی را حجاب عنوان کرد و گفت: از نظر عقلی نیز هر عقل سلیمی این اقتضا را قبول می کند که آدم ها باید از سرمایه های گران قیمت صیانت کنند و حجاب می تواند از این سرمایه ها به خوبی صیانت کند.

,

وی با اشاره به دیدگاه فطری در خصوص حجاب و عفاف،بیان داشت: از نظر فطری نیز سرشت و فطرت انسانی با برهنگی در تضاد بوده و هیچ فطرتی برهنگی را بر نمی تابد.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: حجاب در طول تاریخ ایران همواره به عنوان ضرورت ملی و تاریخی مورد توجه بوده و تاریخ سرزمینی ایران همواره با پوشش مناسب بانوان آمیخته است.

,

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: در تاریخ هم مشاهده می کنیم حتی زنان ایران پیش از اسلام هم پوشیده بودند و با ورود اسلام جامعه ایرانی، مسلمان و شیعه شده و حد و مرز شرعی را به پوشش خود اضافه کردند.

,

وی گفت: این سابقه تاریخی در پوشش نشان می دهد که حجاب از منظر ایرانی،اسلامی،فطری و عقلی یک ضرورت در جامعه است.

,

*حجاب موجب انسجام بخشی جامعه می شود

, *حجاب موجب انسجام بخشی جامعه می شود, *حجاب موجب انسجام بخشی جامعه می شود,

این کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش حجاب و پوشش اسلامی در آرامش و پالایش جامعه،افزود: حجاب و عفاف جامعه را از آلودگی ها پاک کرده و موجب انسجام بخشی اجتماعی می شود چرا که دارای پشتوانه شرعی، عرفی،عقلی، تاریخی و فقهی است و وجود حجاب موجب آرامش جامعه می شود.

,

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به نقش حجاب اسلامی و پوشش متشرعانه به ویژه بانوان در تعالی اخلاقی و اجتماعی جامعه،گفت: دیدگاه غرب در خصوص حجاب و عفاف مغایر با فطرت،عقل و نگاه معنوی بشری است.

,

وی با بیان اینکه استناد غربی‎ها در مورد برهنگی قابل نقد است،افزود: شهید مطهری آزادی را دو نوع انسانی و حیوانی می دانند و معتقدند بی حجابی به نوعی در آزادی حیوانی خلاصه می شود.

,

وی با بیان اینکه بی حجابی در قاموس آزادی انسانی نمی گنجد،گفت: آزادی حیوانی از مسیر بی حجابی و برهنگی ترویج می یابد.

,

 این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: بی‌حجابی و بی ‌بندوباری از پیامدهای شوم فرهنگ غرب است و امروز دشمن با این ابزار وارد جامعه اسلامی ایران شده و بی‌ حیایی و بی‌آبرویی را ترویج می‌دهد.

,

حجت الاسلام صفی یاری افزود: امروز دشمن سرمایه‌گذاری هنگفتی در مقابله با عفاف و حجاب می کند که باید اهتمام ویژه‌ای در حفظ و صیانت از داشته‌های مهم اخلاقی و دینی داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه