اخبار داغ

اقدام آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو؛

آینده آینده‌سازان کشور دستمایه بی تدبیری آموزش و پرورش / فلاحتی: افزایش نرم آماری دانش آموزان غلط‌‌ ترین کار است

آینده آینده‌سازان کشور دستمایه بی تدبیری آموزش و پرورش / فلاحتی: افزایش نرم آماری دانش آموزان غلط‌‌ ترین کار است
آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم به جای استخدام نیرو به دنبال افزایش نرم آماری در کلاس‌های درس و حذف معاون اجرایی از برخی مدارس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، طی هفته‌های اخیر مباحثی در خصوص افزایش نرم آماری دانش‌آموزی کلاس‌های درس در خراسان‌جنوبی و عدم در نظر گرفته شدن معاون اجرایی برای مدارس کمتر از 400 دانش‌آموز مطرح شده و شنیده شده این افزایش نرم آماری دانش آموزی تا سقف 38 نفر و بعضا 42 دانش‌آموز در کلاس درس برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، طی هفته‌های اخیر مباحثی در خصوص افزایش نرم آماری دانش‌آموزی کلاس‌های درس در خراسان‌جنوبی و عدم در نظر گرفته شدن معاون اجرایی برای مدارس کمتر از 400 دانش‌آموز مطرح شده و شنیده شده این افزایش نرم آماری دانش آموزی تا سقف 38 نفر و بعضا 42 دانش‌آموز در کلاس درس برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش است.,

 

,

بارها محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در جلسات مختلف به کمبود بیش از 1630 معلم در خراسان‌جنوبی و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به عنوان یک معضل اشاره داشته است.

, 1630, 1630, معضل , معضل ,

 

,

کاهش کیفیت آموزش با افزایش نرم دانش آموزی در کلاس درس

, کاهش کیفیت آموزش با افزایش نرم دانش آموزی در کلاس درس, کاهش کیفیت آموزش با افزایش نرم دانش آموزی در کلاس درس,

یکی از معلمان خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان،اظهار کرد: در حال حاضر با نُرم آماری فعلی دانش آموزان در مدارس اگر معاون آموزشی در مدارس حضور داشته باشد مشکل داریم چه برسد به زمانی که نرم آماری افزایش پیدا کرده و برای مدارس کمتر از 400 دانش آموز معاون اجرایی حذف شود.

, خاورستان،ا, خاورستان،ا,

 

,

وی افزود: هم‌اکنون نیز با شرایط موجود در مدارس بعضی از مدیران و معاونان مشغول تدریس هستند و اگر قرار باشد بخش نامه جدید مبنی بر افزایش نرم دانش آموزی و حذف معاون اجرایی در مدارس اجرایی شود مباحث آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان تحت الشعاع قرار می‌گیرد و با این برنامه‌ریزی که انجام شده نفعی به حال دانش‌آموزان ندارد و فقط برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

,

 

,

این معلم عنوان کرد: با این شرایطی که برای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده بسیاری از مدارس روستایی کم جمعیت تعطیل یا مدارس چند روستا با هم ادغام خواهد شد که این وضعیت شرایط رفت و آمد دانش‌آموزان را سخت خواهد کرد و هزینه ای برای خانواده دانش‌آموز خواهد داشت و اگر این شرایط شاید برای مجموعه آموزش و پرورش خوب باشد برای دانش آموزان سخت است.

,

 

,

یکی دیگر از معلمان خراسان‌جنوبی در گفت وگو با خاورستان، اظهار کرد : این‌که نرم آماری دانش آموزان تغییر کند قطعا از کیفیت آموزش کم خواهد کرد.

,  خاورستان،,  خاورستان،,

 

,

وی با بیان اینکه مطرح شده هر کلاس تا 38 و حتی بیش از آن را داشته باشد، افزود: برخی از کلاس‌ها ظرفیت حضور این تعداد دانش‌آموز را ندارد.

,

 

,

این معلم با اشاره به  بحث حذف معاونت‌های اجرایی که مطرح شده، گفت: گفته شده برای داشتن 150 دانش آموز در متوسطه اول و ابتدایی ساعات حضور معاون آموزشی در مدرسه 18 ساعت است و معاون سه روز در یک مدرسه و سه روز دیگر در مدرسه دیگری باید حضور داشته باشد یعنی مدرسه‌ای که بیش از 150 دانش‌آموز  دارد باید سه روز هفته بدون معاون باشد و در این شرایط و با وجود طرح و بخش نامه‌هایی که در آموزش و پرورش متعدد شرایط آموزشی در مدارس سخت خواهد شد.

,

 

,

متضرر شدن دانش‌آموزان

, متضرر شدن دانش‌آموزان, متضرر شدن دانش‌آموزان,

وی گفت: معاونان و معاونان دبیران که در متوسطه اول و دوم هستند از 12 تا 18 ساعت باید در کلاس حضور داشته باشند و تمام امورات مدرسه و بخش نامه‌های آموزشی را نیز پاسخگو باشند. متاسفانه در این شرایط فقط دانش آموزان ضرر خواهند کرد و هیچ کسی هم به این موضوع توجه ندارد.

,

 

,

این معلم خاطرنشان کرد: کمبود نیرو و کاهش درصد حق التدریس‌ها باعث شده در استان شاهد کمبود نیرو در بحث آموزش و پرورش باشیم که برای جبران کمبود باید ردیف حقوقی مجوز استخدام انجام شود نه اینکه افزایش نرم آماری در دانش آموزان وجود داشته باشد.

,

 

,

وی اظهار کرد: هم‌اکنون مشکل کمبود نیرو و سرانه در آموزش و پرورش وجود دارد که باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

,

 

,

یکی دیگر از معلمان خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: من از دیدین این بخشنامه که مبنی بر افزایش نرم آماری دانش آموزان در کلاس درس و حذف معاون آموزشی است تعجب نکردم چراکه در این سال‌ها از این موارد در آموزش و پرورش زیاد مشاهده شده و معلمان عادت کرده‌اند.

, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی با بیان اینکه این بخشنامه به کیفیت آموزش لطمه می‌زند، افزود: مسئولان در وزارت آموزش و پرورش فقط برای اینکه وقتشان بگذرد کار خودشان را انجام داده و آینده و سرنوشت فرزندان مردم برای آنها مهم نیست.

,

 

,

این معلم تصریح کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش شدیدا کمبود نیرو دارد و برای حل این مشکل باید از قبل چاره اندیشی می‌شد نه اینکه حالا برای جبران کمبود نیرو ظرفیت دانش آموزی در مدارس را بالا برده و کلاس‌های درس را شلوغ کنند.

,

 

,

وزارت‌خانه آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای بی‌نظم 

, وزارت‌خانه آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای بی‌نظم , وزارت‌خانه آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای بی‌نظم ,

وی بیان کرد: وزارت‌خانه آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های بی‌نظم کشور است و بر کیفیت آموزشی توجهی ندارد و متاسفانه به مسائل آموزشی، پرورشی، روانشناسی و سایر موارد مورد نیاز در آموزش و پرورش کمتر توجه می‌شود. 

,

 

,

این معلم افزود: وقتی مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد که فرزندان مسئولان مجبور باشند در مدارس دولتی تحصیل کنند آن زمان نه کلاسی شلوغ خواهد شد، نه مدارس با کمبود امکانات مواجه می‌شود و نارضایتی معلمان هم مسکوت نمی‌ماند. تا زمانیکه مدارس دولتی، برای قشر ضعیف جامعه باشه و مدارس غیر انتفاعی، شاهد، امام حسین (ع)، فرهنگیان و سایر برای اقشار ثروتمند و مسئولان هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

,

 

,

 فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مشکل وزارت آموزش و پرورش در شرایط فعلی اداره شدن آن با سرپرست است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: رئیس جمهور اگر چه سه ماه وقت دارد وزیری را به مجلس معرفی کند اما باید اهتمام ویژه‌ای داشته و زودتر از موعد تعیین شده وزیر را معرفی کند که سال تحصیلی جدید را با وزیر آغاز کنیم نه سرپرست.

,

 

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هر چه سریعتر رئیس جمهور وزیر را معرفی کند یعنی مشکلات پیش روی آموزش و پرورش را دیده و در جهت حل آن اهتمام دارد.اگر بی توجهی به این قضیه شود و قرار باشد شرایط آموزش و پرورش را سه ماه با سرپرست به تعویق بیندازیم این یک بی توجهی مفرط است که دولت به بحث آموزش و پرورش دارد.

,

 

,

فلاحتی در خصوص کمبود معلم در خراسان‌جنوبی، گفت: هر ساله رقم بازنشستگان آموزش و پرورش قابل توجه است و آمار مورد نیاز آموزش و پرورش هم از طرف مسئولان بارها اعلام شده. از طرفی مجلس با پیگیری‌های که انجام داده و مصوباتی که صورت گرفته روی این قضیه تاکید دارد که آموزش و پرورش می‌تواند با اجرای آن کمبود بخش عمده‌ای معلمان را جبران کند.

,

 

,

توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی

, توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی, توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی,

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی است که این راه حل مطلوب و مفید است. بحث دیگر پذیرش و جذب نیروهایی است که مجلس اجازه آن را به دولت داده و دولت را مکلف کرده در خصوص مربیان پیش دبستانی که جامانده از استخدام بودند تعیین تکلیف کرده که این افراد زیاد بوده و با جذب آنها نقاط زیادی از کشور پوشش داده می‌شود.

,

 

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش دیگری که در خصوص آموزش و پرورش انجام می‌شود این است که دولت از طریق پذیرش نیرو و استخدامی‌هایی که برگزار می‌کند کمبود نیرو را جبران کند.

,

 

,

افزایش نرم آماری دانش آموزان در کلاس درس غلط ترین کار است

, افزایش نرم آماری دانش آموزان در کلاس درس غلط ترین کار است, افزایش نرم آماری دانش آموزان در کلاس درس غلط ترین کار است,

فلاحتی با تاکید بر اینکه نباید تمام فشار کمبود معلم را روی کلاس درس آورد، اظهار کرد: افزایش نرم آماری دانش آموزان در کلاس درس غلط ترین کار است و در هیچ کجای دنیا به صرف اینکه معلم نداریم موردی وجود ندارد که نرم کلاسی به حدی برسد که کلاس درس جای نشستن نداشته باشد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه حضور 32 دانش آموز سر کلاس درس برای معلم بالاترین حد جمعیتی است که می‌توان در مسائل آموزشی تحمل کرد، افزود: در کلاس درسی که بیش از 30 نفر دانش آموز حضور دارد معلم در 9 ماه تحصیلی باید به تمام دانش‌آموزان توجه داشته، تدریس کند، درس بپرسد و کلاس را کنترل کند. همچنین زمان زنگ تفریح که جمعیت دانش آموزان وارد صحن مدرسه شده اگر به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان (کمتر از 400 نفر) معاون به مدرسه تعلق نگیرد کنترل کردن دانش‌آموزان خیلی سخت می‌شود.

,

 

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این بخش‌نامه شاهد ضعف و رکود جدی در امر تعلیم و تربیت خواهیم بود و به طور حتم در مسائل تربیتی، تعلیمی دانش آموز و نابهنجاری‌ها مقصر هستیم چرا‌که نتوانسته‌ایم کمبود معلم را جبران کرده و به سمت پُر جمعیت کردن کلاس درس و مدرسه رفته‌ایم.

,

 

,

وی افزود: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین که امروزه خیلی شعارش داده می‌شود بر این قضیه تاکید کرده . باید با بستر سازی مناسب  به سمت تربیت و آموزش مطلوب برویم. 

,

 

,

فلاحتی با بیان اینکه نرم استاندارد جهانی تعداد دانش آموز مشخص است، گفت: کلاس درس از نرم معمولی خودش که منطبق بر استاندارد جهانی است نباید فاصله بگیرد. افزایش نرم کلاسی خلاف سند تحول بنیادین و استاندارد بین المللی جهانی است. حتی افرادی که شعار سند 2030 را می‌دهند موضوع افزایش نرم آماری را ندارند و خلاف است.

,

 

,

افزایش نرم دانش‌آموزی ظلم مضاعف بر دانش آموزان و معلمان

, افزایش نرم دانش‌آموزی ظلم مضاعف بر دانش آموزان و معلمان, افزایش نرم دانش‌آموزی ظلم مضاعف بر دانش آموزان و معلمان,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مسئولان آموزش و پرورش به دلیل کمبود معلم بخواهند این ظلم مضاعف را بر معلم و دانش آموز داشته باشند مستحق بازخواست هستند و مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در این خصوص ورود خواهند کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه روش‌های پذیرش، گزینش و جذب معلمان در قانون مشخص است و دولت راه‌ها را به خوبی میداند، تاکید کرد: تامین اعتبار در قانون دیده شده به هیچ عنوان به مصلحت نیست کلاس درس از نرم وقعی خارج شود و حتی نیروهای اداری مدرسه مثل مدیر و معاون را بیش از 6 ساعت به کلاس درس فرستاد.

,

 

,

فلاحتی با بیان اینکه اتفاقاتی که ناشی از این تصمیم خواهد افتاد را چه کسی پاسخ می‌دهد؟ گفت: از وظایف و اولویت‌های اول آموزش و پرورش این است که بر اساس نرم واقعی، منطقی و کارشناسی کلاس‌های درس را در اول مهر مدیریت کند و از تعطیلی مدارس و تجمیع آنها به شدت پرهیز کند.نرم کلاسی را به هم نزند و درصدد کاهش نرم کلاسی باشد. معلمان و معاون و عوامل اجرایی را به هیچ وجه بیش از 6 ساعتی که در دستورالعمل گفته شده به کلاس نفرستد. اگر این اتفاقات نیفتد و فردا مسائل مختلفی در کشور حادث شود و دلیل افزایش نرم کلاسی باشد از وزیر نیامده باید پاسخگو باشد تا مسئولان استانی و شهرستانی لذا لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.

,

 

,

حال که قرار است اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان‌جنوبی سفر کنند لازم است مباحث مربوط به آموزش و پرورش استان که بسیار زیاد است را مطرح کرده و برای رفع مشکلات آموزش و پرورش استان از جمله کمبود نیرو و کمبود فضای آموزشی استان چاره اندیشی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه