اخبار داغ

چه کشورهایی برنده‎ی جنگ تجاری آمریکا و چین هستند؟

چه کشورهایی برنده‎ی جنگ تجاری آمریکا و چین هستند؟
در پی جنگ تجاری آمریکا و چین، واردات پوشاک و لوازم الکترونیکی توسط آمریکا از کشورهایی مانند ویتنام و کره جنوبی نسبت به دهه‎های گذشته افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ویتنام، تایوان، بنگلادش و کره جنوبی برنده‎های جنگ تجاری آمریکا و چین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

آمریکایی ها کمتر از چین خرید می کنند. بنابراین تولیدکنندگان آمریکایی برای اجتناب از تعرفه های دونالد ترامپ به دیگر تأمین کنندگانِ کشورهای آسیایی روی می آورند.

,

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار، بیش از یک سال است که روند مذاکرات ناپایدار بین واشنگتن و پکن ادامه دارد.

,

 

,

, ,

 

,

به گفته CNN، طی 5 ماهه نخست سال جاری، واردات آمریکا از چین 12 درصد کاهش داشت، این در حالی است که واردات این کشور از ویتنام 36 درصد، تایوان 23 درصد، بنگلادش 14 درصد و کره جنوبی 12 درصد افزایش یافت.

, CNN,

تعرفه های ترامپ بر کالاهایی چون؛ کلاه بیسبال، چمدان، دوچرخه و کیف های دستی که توسط چین ساخته می شوند منجر به افزایش هزینه های وارد کنندگان آمریکایی شده است.

,

ترامپ گفت: "چین بواسطه خروج شرکت ها از این کشور و روی آوردن به کشورهای دیگر از جمله کشور خودمان کاملا تخریب می شود."

,

اما مشخص نیست که آیا این شرکت ها به طور دائم از چین خارج می شوند یا خیر؟

,

اداره گمرک ویتنام گفت که این امر آغاز نابودی کالاهای چینی با برچسب "ساخت ویتنام" است که به طور غیر قانونی توسط تاجرانی که قصد فرار از تعرفه های آمریکا را دارند صورت می گیرد.

,

در پی جنگ تجاری آمریکا و چین، واردات پوشاک و لوازم الکترونیکی توسط آمریکا از کشورهایی مانند ویتنام و کره جنوبی نسبت به دهه های گذشته افزایش یافته است.

,

تایوان و کره جنوبی بیشتر بر محصولات پیشرفته ای چون نیمه هادی ها (نیمه رساناها) تمرکز می کنند. ویتنام و بنگلادش نیز به دلیل جذب وارد کنندگان آمریکایی به بازار محصولات مصرفی مانند پوشاک و کفش در حال رقابت هستند.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه