اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با دانا؛

نباید به بدعهدی اروپایی ها شک داشته باشیم/ منافع ایران هیچ وقت برای اروپا اولویت اول نبوده است/ اروپایی ها همیشه نقش پلیس بد را بازی می کنند/ اینستکس از اول هم دروغ بود

نباید به بدعهدی اروپایی ها شک داشته باشیم/ منافع ایران هیچ وقت برای اروپا اولویت اول نبوده است/ اروپایی ها همیشه نقش پلیس بد را بازی می کنند/ اینستکس از اول هم دروغ بود
غلامرضا شرفی به واکنش ایران به بدعهدی های اروپا اشاره کرد و گفت: اروپا تا زمانی که اروپا بوده در مقابل ایران سست عنصر بوده است، حتی کشورهای قدرتمند در زمان مواجهه با ایران بر سر منافع، نسبت به هم کرنش نشان می دادند تا این منافع بین دو کشور تقسیم شود و در حقیقت منافع ایران هیچ وقت برایشان اولویت اول نبوده است.
[

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به واکنش ایران به بی توجهی اروپا به اولتیماتوم 60 روزه ایران اظهار داشت: قاعدتاً توافق برجام یک قرارداد بین المللی است و لزوماً در مقابله با اروپا اقدام جدیدی از طرف ایران انتظار نمی رود مگر ادامه فعالیت های هسته ای که قبلا اعلام کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: جامعه بین الملل به ایران اعتماد پیدا کرده است؛ هر چند همان زمانی که ایران محدودیت ها را قبول کرد، جامعه بین الملل می دانست ایران هیچ ریگی به کفشش ندارد و همه می دانستند این خباثتی که کشورهای 1+5 در خصوص مذاکرات هسته ای انجام می دهند یک رفرم دروغینی بیش نیست و بیش تر بحث شان جنجال سیاسی و یک فریب دیپلماسی بود.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که اروپا هم چنان به دنبال وقت کشی است، گفت: این که یک زمانی را از ایران بگیرند و از این زمان تلف شده، ایران را در یک سری محدودیت ها قرار دهند بعد سیبل مان کنند و بگویند این محدودیت ها به خاطر فعالیت های هسته و دستیابی به سلاح کشتار جمعی به ایران تحمیل شده است.

,

شرفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام کاملا منطقی و با رعایت برجام گام های خود را در کاهش تعهدات بر خواهد داشت و دست آن که بدعهد، فریبکار و دروغگو بود رو شد و همه دنیا آن را شناختند.

,

اروپایی ها به وظایف خود عمل نکردند

, اروپایی ها به وظایف خود عمل نکردند,

وی اشاره کرد: اروپا بهتر از ایران آمریکا را می شناسد، این طور نیست که ما بگوییم برجام را رها کردیم و اینستکش را دنبال می کنیم، در صورتی که برجام باعث شد تا معطل بمانیم و شرایط به گونه ای بود که کشورهای اروپایی به وظایف خود عمل نکردند.

,

نماینده مردم آبادان ادامه داد: تمامی اقداماتی که ایران قبل از برجام انجام می داد باعث شد تا غرب ما را به دروغ متهم به این کند که ایران در فعالیت های هسته ای هیچ محدودیتی را برای خود قائل نیست و باید اقدامات هسته خود را از سر بگیرد.

,

نباید به عدم تعهد اروپایی ها شک داشته باشیم
شرفی در پاسخ به این سوال که "چرا اروپایی ها هیچ اقدامی در راستای تامین منافع ایران از برجام نکردند؟" گفت: نباید به عدم تعهد اروپایی ها شک داشته باشیم و برای ما عیب است که این مسئله را درک نکرده باشیم یا بگوییم تاریخ دیپلماسی و روابط بین المللی ایران و اروپا برای ما گواه بر بدعهدی و سست عنصری اروپایی ها نیست.

, نباید به عدم تعهد اروپایی ها شک داشته باشیم,
,

وی با تاکید بر این که طرف اروپایی اختیازی از خود ندارد، افزود: اروپا تا زمانی که اروپا بوده در مقابل ایران سست عنصر بوده است، حتی کشورهای قدرتمند در زمان مواجهه با ایران بر سر منافع، نسبت به هم کرنش نشان می دادند تا این منافع بین دو کشور تقسیم شود و در حقیقت منافع ایران هیچ وقت برایشان اولویت اول نبوده است.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: اینستکش هم یک فریبی بود؛ اروپا باید به برجام عمل کند حالا هم یک چیزی را در قالب اینستکس اراده داده است و مدعی شده است که می خواهد اینستکس را به صورت مرحله اجرایی کند.

,

غلامرضا شرفی به شرایط بعد از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: اروپا بعد از جنگ جهانی دوم و بعد از آن که توسط آمریکا و امپراطوری شوروی سابق وارد یک انزوای سیاسی شد، هیچ وقت نتوانسته است جایگاه خود را در چانه زنی های سیاسی بعنوان یک مجموعه مستقل حفظ کند و همیشه نقش پلیس بد را به نوبت به کشورهای اروپایی داده اند.

,

اینستکس از اول هم دروغ بوده است

, اینستکس از اول هم دروغ بوده است,

وی تصریح کرد: از ابتدا هم انتظاری از اروپا نداشتیم و حتی دولت مردان ما به این مسئله اذعان دارند؛ دیگر بس است، ما یک برجامی را امتحان کردیم در طول چند سال مذاکره که اصلا بنیان و اساسی نداشت، اما ایران با منطق، طمأنینه و بزرگ منشی این مذاکرات را نجام داد و حاصلش این شرایط است.

,

نماینده مردم آبادان ادامه داد: حالا اروپا می گوید ما یک بسته دیگری تحت عنوان اینستکس را داریم؛ اینستکس از اول هم دروغ بوده است و یک اسم مفهوم داری نبوده است و باز هم اروپا به تعهدات خود عمل نمی کند و این موضوع برای ایران مسئله تازه ای نیست.

,

شرفی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "چرا برخی دولت مردان به اینستکس دلخوش هستند؟" گفت: من به عنوان یک فرد سیاسی باید موضع سیاسی خود را مطرح کنم؛ دولت ها در یک دیپلماسی شناخته شده باید یک سری وظایف را نسبت به هم انجام دهند؛ اما از آن طرف ملت ها و حکومت ها تابع شرایط سیاسی دولت ها نیستند.

,

وی با بیان این که انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است، گفت: امروز ملت ایران در صحنه است و از اول هم گفته که "انرژی هسته ای حق مسلم ماست"؛ دولت ما هم برای تحقق شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" مذاکراتی را انجام داده و گام هایی را برداشته است، حالا اگر دولت در این مسیر ضعیف گام برداشته است بنا نیست که مردم از موضع خود عب بنشینند.

,

ریزه خوارها سرشان را از فضای مه آلود بالا بیاورند

, ریزه خوارها سرشان را از فضای مه آلود بالا بیاورند,

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: در هر صورت امروز تصمیم سیاست های کلان نظام به یک وحدت رویه ای رسیده است و امیدواریم تا آن ها که در عرف بین المللی به ریزه خواری عادت کرده اند، سرشان را از این فضای مه آلود بالا بیاورند و یک افق جدیدتر، عمیق تر و بلندتری را نگاه کنند و این ریزه خواری ها را کنار بگذارند.

,

غلامرضا شرفی تاکید کرد: ملت ایران امروز یک کشور بزرگ و تعیین کننده معادلات منطقه است؛ جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که این تعیین کنندگی خود را در ورای مرزهای هزار کیلومتر بالاتر تحصیل کند و امروز سیاست های بازدارنده ایران است که تحقق پیدا کرده است نه سیاست ها دست درازانه اروپا و آمریکا.

,

وی اظهار داشت: امروز یک شرایط کاملاً مستقل و یک وضعیت کاملا هویدایی نسبت به عملکرد کشورهایی که با ما در یک مسیر گفتماتی رفتار می کنند، وجود دارد و لزومی ندارد که رفتار غیر عقلایی کنیم.

,

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: اروپایی ها به ایران می گویند تا پای میز مذاکره بیاید، اما می دانیم اروپایی ها کاری از دستشان بر نمی آید و یک کاراکتر از پازل دروغین آمریکا هستند.

,

شرفی اذعان کرد: ایران طبق رفتار دیپلماسی خود اقدام خواهد کرد و آگاه است که نباید فریب بخورد و دست دشمن هم برای ایران رو شده است.

,

وی در پاسخ به این سوال که "ارزیابی شما از آینده برجام چیست؟" گفت: فکر می کنم جامعه جهانی کار را به جایی خواهد رساند که همین آمریکای بدعهد سر عقل بیاید و این گاو وحشی را تسلیم منطق قدرتمندانه ایران خواهد کرد.

,

شرفی در پایان اشاره کرد: : اقتدار، استقلال و پافشاری منطقی ایران و تدابیر لازم هم باید جهت تسریع در تصمیم جامعه جهانی مددرسان باشد که این موضوع نیز قابل ملاحظه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه