اخبار داغ

ممنوعیت ورود شیرینی و آب میوه‌های صنعتی به بیمارستان‌ها

ممنوعیت ورود شیرینی و آب میوه‌های صنعتی به بیمارستان‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ممنوعیت ورود شیرینی و آب میوه‌های صنعتی به بیمارستان‌ها خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از پانزدهم تیرماه طرحی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرا شده که از ورود شیرینی و آب میوه‌های صنعتی به بیمارستان جلوگیری می‌شود، زیرا این مواد خوراکی باعث آسیب رساندن به سلامتی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ملاقات کنندگان بایستی از آوردن شیرینی و آب میوه‌های صنعتی اجتناب کنند گفت : در صورت تمایل حتما از میوه‌های تازه و آب میوه طبیعی تازه استفاده شود.

,

رئیس دانشگاه در ادامه یکی از مشکلات اساسی بیمارستان‌ها را تعداد زیاد ملاقات کنندگان دانست و گفت: مردم از ملاقات گروهی بپرهیزند و بدانند ترجیحاً حضور یک نفر به نمایندگی از هرخانواده کفایت می‌کند.

,

مرادی افزود: ملاقات از بیمار یک سنت حسنه است، اما درصورتی که مزاحمتی برای کادر درمان و بیمار ایجاد نکند درحالی که در بسیاری از بیمارستان‌ها زمانی که پرستاران و پزشکان باید به بیماران رسیدگی کنند با حجم گسترده‌ای از همراهان و ملاقات کنندگان روبرو هستند که این امر موجب اختلال در درمان بیمار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه خواهش ما از مردم این است که به خاطر سلامت بیماران نکات توصیه شده را رعایت کنند توضیح داد: اگر برای یک بیمار در بیمارستانی مثل بیمارستان امام رضا (ع) که طبق آمار طی ۲۴ ساعت ۱۷ تا ۲۵ هزار نفر یعنی معادل جمعیت یک شهرستان وارد این مجموعه می‌شوند، اتفاق خاصی رخ دهد با توجه به اینکه دیگرآسانسور‌ها و راه پله‌ها نمی‌تواند پاسخگوی این جمعیت باشد رسیدن تیم احیا پزشکی و پرستاری بر بالین بیمار با مشکل مواجه خواهد شد.

,

مرادی با اشاره به اینکه ملاقات بایستی تنها در ساعاتی که در نظر گرفته شده صورت گیرد توصیه کرد: ملاقات کنندگان از روبوسی با بیمار خودداری کنند، زیرا رعایت نکردن این موضوع موجب انتقال بیماری و عفونی شدن زخم جراحی و بیماری‌های تنفسی می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه مردم از آوردن کودکان به بیمارستان خودداری کنند گفت: محیط بیمارستان یک محیط آلوده است و کودکان نیز حساس هستند و احتمال انتقال بیماری‌ها وجود دارد.

,

رئیس دانشگاه در پایان افزود: امیدوارم تغییر رویه‌ای در فرهنگ ملاقات در همه ما بوجود آید و عیادت‌ها را به زمان بهبودی در منزل بیمار موکول کنیم.

,

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه