اخبار داغ

بانوی محجبه بوشهری:

حجاب بالاترین احساسا امنیت برای بانوان است

حجاب بالاترین احساسا امنیت برای بانوان است
بانوی محجبه بوشهری گفت: حق همه انسان‌ها است که در شهر و کشور خود احساس امنیت کنند و بانوان مسلمان می توانند با داشتن حجاب کامل بالاترین حس امینت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس٬ حجاب در اسلام به عنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که هیچ‌یک از فقها و علما از صدر اسلام تا کنون نسبت به حذف آن مطالبی را بیان نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شهید مرتضی مطهری، دانشمند و فیلسوف اسلامی، استحکام خانوادگی را یکی از مهم‌ترین دلایل عقلی حجاب می‌داند، او معتقد است برهنگی و نبود پوشش مناسب عامل آزادی روابط جنسی و در نتیجه ولنگاری و بی بندوباری جنسی است و همین موجب تضعیف روابط زوجین شده و زندگی آن‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.
,
 
,
یکی از دلایل عقلی حجاب از نظر اندیشمندان اسلامی، مسئله آزادی فکر است، برهنگی تأثیر بسیاری در تحریک شهوت داشته و مسلم است که وقتی افراد درگیر شهوت خود باشند، دچار مشغولیت فکر شده و از آزادی فکر جهت نیل به اهداف علمی و انسانی بازمی‌مانند.
,
 
,
دین اسلام با ضروری دانستن حجاب، از اینکه زن تنها وسیله‌ای برای رفع شهوت باشد، جلوگیری کرده‌است، شهید مرتضی مطهری در تفسیر آیه («ذلِک ادْنی انْ یعْرَفْنَ فَلایؤْذَینَ)می‌گوید: این کار (حفظ پوشش) برای اینکه به عفاف شناخته شوند و معلوم شود خود را در اختیار مردان قرار نمی‌دهند بهتر است و در نتیجه دور باش و حشمت آن‌ها مانع مزاحمت افراد سبکسر می‌گردد.
,
 
,
حجاب برای بانوان امنیت است
,
 
,
بهاره رضایی خانم محجبه ی ساکن شهر بوشهر در گفت و گو با سپاس با اشاره به حجاب، گفت: ای کاش مردم دست از قضاوت‌ها و پیش داوری‌های غلط راجع به اسلام و حجاب بردارند.
,
 
,
وی اظها کرد: بعضی از زنان نیز از اینکه با حجاب در انظار عمومی ظاهر شوند می‌ترسند، و احساس می‌کنند دائم باید به بقیه ثابت کنند که خطری برای آن‌ها محسوب نمی‌شود، در حالی که حق همه انسان‌هاست که در شهر و کشور خود احساس امنیت کنند.
,
 
,
این خانم محجبه در پاسخ به این که چرا حجاب را انتخاب کرده است، افزود: حجاب باعث می شود نگاه مردان نامحرم کمتر به زنان محجبه مشاهده شود و وقتی حجاب توسط بانوان رعایت نشود خواسته یا ناخواسته باعث جلب مردان نامحرم خواهد شد.
,
 
,
وی ادامه داد: ما اگر حجاب را رعایت کنیم می توانیم با یک فراغت مناسبی به عرص های مختلف زندگی و اجتماعی و یا هر چیز دیگری که در جامعه وجود دارد بپردازیم و هیچ مزاحمتی وجود ندارد و بیشترین امنیت خواهیم داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه