اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار:

7500 کیلوگرم پیله در رشتخوار تولید شده است

7500 کیلوگرم پیله در رشتخوار تولید شده است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: با اجرا و گسترش طرح نوغانداری در شهرستان رشتخوار در سال 98 تعداد 224 جعبه تخم نوغان در اختیار 67 بهره بردار فعال در این حوزه قرار گرفت، که اجرای این طرح در سال جاری منجر به تولید 7500 کیلوگرم پیله تر در این شهرستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در رابطه با احیای مجدد صنعت نوغانداری در این شهرستان گفت: صنعت نوغانداری در سال جاری در شهرستان رشتخوار دوباره احیا شده است و امسال با تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در طرح مثلث توسعه اقتصادی بار دیگرشاهد شکوفایی این صنعت در شهرستان رشتخوار هستیم، که گامی مهم در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی در تولید محصولات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

رضایی با تاکید بر اهمیت توسعه و احیای نوغانداری و صنعت ابریشم در سطح این شهرستان گفت: همزمان با اجرا و گسترش طرح نوغانداری در این شهرستان در سال 98 تعداد 224 جعبه تخم نوغان در اختیار 67بهره بردار فعال در این حوزه قرار گرفت.

,

 

,

وی در ادامه یادآور شد: در جهت آموزش و بهرهمندی علاقمندان به فعالیت در حوزه نوغانداری 3 دوره آموزشی، در سال گذشته برگزار و در همین راستا بیش از 100 متقاضی در این شهرستان آموزش های لازمه را فرا گرفتند.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار با بیان اینکه خرید تضمینی تولیدات نوغانداران از دیگر اقدامات حمایتی در راستای این فعالیت صنعتی است، افزود: در صورت رعایت شرایط مطلوب نگهداری توسط نوغاندارن از هر جعبه تخم نوغان بین 40 تا 50 کیلو گرم پیله تر کرم ابریشم تولید می شود.
 

,
,

شایان ذکر است، صنعت نوغانداری در گذشته نیز از رونق بسیار بلایی در سطح شهرستان رشتخوار برخوردار بوده است، که بنا به دلایلی به دست فراموشی سپرده شده بود، صنعت نوغانداری با کمترین هزینه با استفاده از برگ درختان توت انجام می‌شود، و طول مدت زمان بازدهی اجرای این طرح در بازه کوتاه بین 40 روز است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه