اخبار داغ

مقام اسبق امنیت ملی و سیاست خارجه آمریکا:

مذاکره با آمریکا شرایط مهلک و مصیبت‎باری را رقم می‎زند/ واشنگتن باید بداند که مجاز به انجام هر کاری نیست/ تنفر از آمریکا جهانی است

مذاکره با آمریکا شرایط مهلک و مصیبت‎باری را رقم می‎زند/ واشنگتن باید بداند که مجاز به انجام هر کاری نیست/ تنفر از آمریکا جهانی است
سیاست خارجه زشت و کریه آمریکا باید با یک استراتژی بی خطر و واقع گرایانه تر جایگزین شود و بپذیرد که آمریکا دیگر مهم نیست، بلکه یک بازیگر در میان بازیگران بسیار در عرصه جهانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "گوردون آدامز" تحلیلگر امور سیاسی و نظامی و مقام اسبق امنیت ملی و سیاست خارجه آمریکا در وبسایت آمریکایی لوبلاگ می نویسد، کودکان در نتیجه استراتژی ظالمانه مهاجرتی از والدین خود جدا می شوند و یا در سواحل "ریو گرند" در حالی که دست خود را به گردن پدر گره کرده اند، جان می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ", تیتریک, "؛ "گوردون آدامز",  ,  , تحلیلگر امور سیاسی و نظامی و مقام اسبق امنیت ملی و سیاست خارجه آمریکا در وبسایت آمریکایی , لوبلاگ,  می نویسد، کودکان در نتیجه استراتژی ظالمانه مهاجرتی از والدین خود جدا می شوند و یا در سواحل "ریو گرند" در حالی که دست خود را به گردن پدر گره کرده اند، جان می دهند.,

ایرانی ها به دلیل تحریم های آمریکا با افزایش شدید قیمت ها مواجه هستند. فلسطینی های بیکار در نتیجه ی رکود خدمات عمومی و قطع کمک مالی آمریکا در اردوگاه های غزه جمع می شوند. مردم کوبا به خاطر تشدید تحریم های آمریکا با دوران ویرانگر کمبود دارو و غذا دست و پنجه نرم می کنند.

,

آمریکای مرکزی به دلیل قطع همکاری آمریکا از سازمان های جنایی و مواد مخدر و خشونت جنایتکاران رنج می برد. یمنی ها روزانه زیر آتش هواپیماهای سعودی که از تسلیحات ساخت آمریکا استفاده می کنند جان خود را از دست می دهند.

,

نتیجه ی ثابت مداخله آمریکا، تحریم های ظالمانه و بحران مرزی، رنج بشریت است. هر جا که دولت ترامپ فکر می کند که مذاکره پیشرفت می کند، نه تنها هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود بلکه شرایط زندگی مهلک، مصیبت بار و درد آوری را برای مردم جهان فراهم می آورد.

,

 

,

, ,

 

,

این چهره کریه آمریکا است. تمام خاصیت این کشور از جمله؛ اصول، فرهنگ، قدرت اقتصادی و حکومت دموکراتیک آن در ویرانی، درد و رنج فرو رفته است.

,

واضح است که آمریکا و حتی دونالد ترامپ مسئول تمام درد و رنج های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان نیستند، اما با این حال تنفر از آمریکا جهانی است.

,

علیرغم افسانه ای مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد در جهان نقش خوبی داشته باشد، امروزه جهان به هیچ عنوان توقع این کار را از آمریکا ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

استاد دانشکده خدمات بین المللی و همکار مرکز استیمسون افزود، سیاست خارجه زشتی که توسط کشوری قدرتمند اجرا شد، نتیجه ای معکوس داشته و رهبری و احترام را تقویت نمی کند. این امر به دیگران ثابت می کند که تنها هستند و باید آمریکا را رها کنند.

,

این تغییر در قدرت، پیش از روی کار آمدن ترامپ رخ داده بود. این امر در افزایش اجتناب ناپذیر قدرت نظامی و اقتصادی چین، فعالیت های مستقل سیاسی و نظامی پوتین، افزایش ظرفیت های اقتصادی و نظامی هند و سیاست خارجه مستقل ترکیه به طور آشکار وجود داشت.

,

این روند می توانست در گسترش نفوذ منطقه ای ایران، بی ربطی حضور آمریکا در سوریه و شکست مداخله ها به رهبری آمریکا در عراق و افغانستان نیز مشاهده شود.

,

آدامز اذعان داشت که قلدری بی رحمانه سیاست خارجه این دولت به از بین رفتن تعادل مجدد این شرایط دامن می زند.

,

آیا رنج، ظلم و اعتبار از دست رفته قابل بازگشت است؟ هر آنچه که یک ریاست جمهوری یا کنگره مطرح می کند، جریان جهانی را تغییر می دهد. طبقه سیاسی و مفسران هنوز اینطور نیستند.

,

افراد بسیاری هنوز در آرزوی بازگرداندن رهبری آمریکا هستند، بازگشتی که با چین یا روسیه مواجه شود و از مردم عادی جهان و نظم قانونی بین المللی حفاظت کند.

,

ترمیم دموکراسی آمریکایی کافی نیست. آمریکا باید بداند که قدرت بی ثبات است. این کشور باید تمایل به همکاری با دیگر قدرت های جهانی و منطقه ای را داشته باشد و بپذیرد که واشنگتن مجاز به انجام هر کاری نیست و هر تلاشی در این رابطه ناخوشایند است.

,

آمریکا باید آماده مواجهه با چالش های واقعی مانند نابرابری، فقر، نژادپرستی، تعصب، تنفر و جو جدیدی که بقای انسانی را به چالش می کشد، باشد. همکاری نظامی فارغ از هر برتری ضروری می شود. و مهم تر از تمام اینها، دیپلماسی آمریکا نه با پول بیشتر بلکه با واقعیت گرایی در مورد استراتژی آمریکا باید ترمیم و اصلاح شود.

,

سیاست خارجه زشت و کریه آمریکا باید با یک استراتژی بی خطر و واقع گرایانه تر جایگزین شود و بپذیرد که آمریکا دیگر مهم نیست، بلکه یک بازیکن در میان بازیگران بسیار در عرصه جهانی است.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه