اخبار داغ

معاون امور مسکن اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد

بیش از 4900 خانه سیل زده معطل دریافت تسهیلات نوسازی/مقاوم سازی نیمی از خانه‌های روستایی

بیش از 4900 خانه سیل زده معطل دریافت تسهیلات نوسازی/مقاوم سازی نیمی از خانه‌های روستایی
معاون امور مسکن و بازسازی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: شش هزار و 450 خانه روستایی و شهری در استان بر اثر بارش های سیل آسای بهار امسال آسیب جدی دیدند که دولت تا به کنون فقط برای نوسازی هزار و 500 واحد، اعتبار اختصاص داده است و مابقی متقاضیان معطل ابلاغ اعتبار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی روحانی، معاون امور مسکن و بازسازی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طی اسفند ماه 97 تا اردیبهشت ماه 98، در استان خراسان شمالی شش هزار خانه روستایی و 450 خانه شهری متاثر از بارش های سیل آسا تخریب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

روحانی با بیان اینکه این خانه های تخریبی، خشتی و گلی بودند، عنوان کرد: بیشترین خسارت وارده به این خانه ها در شهرستان راز و جرگلان رخ داده بود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه اعطای تسهیلات به منظور نوسازی این خانه های تخریبی در استان به تصویب هیات دولت رسید، اعلام کرد: تا به کنون سهمیه اختصاص یافته به استان برای نوسازی این واحدهای مسکونی تخریبی برای هزار و 400 خانه روستایی و 100 خانه شهری بوده است و هنوز مابقی سهمیه به استان اختصاص نیافته است.

,

وی افزود: این در حالی است دستور رئیس جمهور مبنی بر نوسازی و بهره برداری از خانه های جدید تا پایان سال جاری بوده است.

,

روحانی در ادامه درباره سهمیه اختصاص یافته به استان گفت: از سهمیه اختصاص یافته، به هر متقاضی مشمول در روستاها 40 میلیون تومان تسهیلات احداث خانه جدید با کارمزد چهار درصد، 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تومان کمک معیشتی اعطا می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: به هر متقاضی مشمول در شهرها نیز تسهیلات 50 میلیون تومانی برای احداث خانه داده می شود.

,

وی افزود: وثایق برای اعطای تسهیلات به متقاضیان مشمول به صورت وثیقه زنجیره ای است.

,

معاون امور مسکن و بازسازی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی درباره روند ساخت و ساز خانه های جدید جایگزین خانه های تخریبی متاثر از سیل در استان نیز اظهار کرد: این اداره کل تا به کنون هزار و 400 پرونده از متقاضیان روستایی و 31 پرونده از متقاضیان شهری را به بانک ها معرفی کرده است که تا به حال حاضر بانک های عامل با 600 متقاضی قرار داد منعقد کرده اند.

,

وی گفت: از تعداد 600 پرونده عقد قرارداد شده، ساخت 145 خانه جدید به مرحله فونداسیون، ساخت 65 خانه جدید به مرحله اسکلت بندی و مابقی نیز به مرحله سقف گذاری رسیده اند.

,

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی مابقی سهمیه مصوب برای خراسان شمالی به منظور آغاز نوسازی خانه هایی که در سیل تخریب شدند به استان اختصاص داده شود.

,

روحانی در خاتمه در پاسخ به این سوال که تا به کنون چه تعداد از خانه های روستایی خراسان شمالی مقاوم سازی شده اند؟ اعلام کرد: بیش از 50 درصد از خانه های روستایی استان مقاوم سازی شده اند و مابقی خانه ها در شرایط خشتی و گلی همچنین آجر و آهن بدون سازه هستند.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: سه هزار و 500 خانه روستایی در استان پس از واقعه زلزله 5.2 ریشتری اردیبهشت ماه سال 96 که در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان رخ داد، نوسازی شدند.

,

معاون امور مسکن و بازسازی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: بیشترین خانه های نامقاوم استان در شهرستان راز و جرگلان و بیشترین خانه های روستایی مقاوم استان در شهرستان بجنورد واقع هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه