اخبار داغ

بعداز اصلاح قوانین؛ فرهنگ حجاب در جامعه اثرگذار خواهد بود

بعداز اصلاح قوانین؛ فرهنگ حجاب در جامعه اثرگذار خواهد بود
بانوی محجبه بوشهری بوشهر گفت: قبل از کار فرهنگی ما نیاز داریم قوانینی را اصلاح کنیم که ساختار های اجتماعی ما را شکل می دهند و حتی بر شکل گیری نهاد خانواده تاثیر گذار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه صفری زاده فعال فرهنگی بوشهر در گفتگو با سپاس در خصوص حجاب گفت: در واقع حجاب  فراتر از یک پوشش است و مجموعه ای از رفتار ها را شامل میشود که نتیجه آن حفظ کرامت انسان در یک جمع و به ویژه در مقابل جنس مخالف خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس , سپاس,

این فعال فرهنگی اظهار داشت: ادب ، متانت، وقار، حیا صفاتی از این دست را می توان تحت عنوان واحدی عنوان حجاب قرار داد که میتواند در حفظ حریم امن برای انسان در تقابل با جامعه کمک کند.

,

فاطمه صفری زاده در خصوص اینکه چه چیزی باعث شده است تا حجاب را انتخاب کند، بیان کرد: همه ما شیعه هستیم و پیرو مولایمان امام علی (ع) و فرزندان مادرمان حضرت زهرا هستیم و باید حجاب داشته باشیم چون حجاب یک سپهر در مقابل دشمن و نامحرم می باشد.

,

این فعال فرهنگی در پاسخ به این سوال که  برای ترویج حجاب در جامعه چه اقداماتی باید انجام شود، گفت:  بنده معتقدم کارهای نظارتی و سلبی که به هر حال برای کنترل هنجار ها در جامعه لازم هستند باید در مرحله اخر قرار بگیرند، ولی کار فرهنگی هم اولین کاری نیست که باید انجام شود.

,

وی ادامه داد: قبل از کار فرهنگی ما نیاز داریم قوانینی را اصلاح کنیم که ساختار های اجتماعی ما را شکل می دهند و حتی بر شکل گیری نهاد خانواده تاثیر گذار هستند.

,

فاطمه صفری زاده تصریح کرد: بعد از اصلاح قوانین که به نوعی به بنیان های حجاب و روابط زن ومرد مربوط می شوند، می توانیم انتظار داشته باشیم که زمینه ترویج حجاب در جامعه بیشتر فراهم شود و آن وقت کار فرهنگی نتیجه خودش را بهتر نشان خواهد داد.

,

وی با بیان اینکه از اصلاح وضعیت قانونی باید کارهای آموزشی اقدام کنیم، افزود: آموزش و پرورش باید به گونه ای تفکر پشتیبانی کننده از حجاب را به خوبی در جامعه ترویج کند.

,

وی ادامه داد: در آموزش های موجود، دین به صورت دقیق آموزش داده نمی شود و معارف دینی آن طور که باید و شاید از یک رفتار دینی صحیح مثل حجاب پشتیبانی نمی کند.

,

وی جواب به این سوال که بهترین نوع پوشش حجاب چیست اشاره کرد: بهترین نوع پوشش حجاب چادر است که برگرفته از چادر مادرمان حضرت فاطمه زهرا (س) میباشد.

,

فاطمه صفری زاده فعال فرهنگی بوشهر اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از واحد های تولید نساجی کشور با ظرفیت کثیری فعالیت می کنند اما بی مهری دولت نسبت به وضعیت نساجی و مواد اولیه واردات چادر مشکی از کشورهای سویس مالزی و ژاپن است که متاسفانه سود های زیادی هم از پارچه چادری کرده اند.

,

وی افزود: در کشور ایران تولید چادر مشکلات و موانعی از قبیل نخ و مواد اولیه و عدم حمایت تولید کنندگان و فراهم نبودن  زیرساخت های تولید در کشور وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه