اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان کرد

مهلت چهار ماهه برای برچیده شدن مدارس سنگی خراسان شمالی/بناهای فاقد استحکام مشکل بزرگ مدارس غیرانتفاعی

مهلت چهار ماهه برای برچیده شدن مدارس سنگی خراسان شمالی/بناهای فاقد استحکام مشکل بزرگ مدارس غیرانتفاعی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تعداد مدارس سنگی در استان را 17 مدرسه با 67 کلاس درس عنوان کرد و گفت: در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مهلت چهار ماهه برای برچیده شدن تمام مدارس سنگی استان مصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای یک هزار و 546 فضای آموزشی با هفت هزار و 400 کلاس درس است، اظهار کرد: از این تعداد 160 مدرسه با 801 کلاس تخریبی و فاقد استحکام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک،, عصراترک،,  امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای یک هزار و 546 فضای آموزشی با هفت هزار و 400 کلاس درس است، اظهار کرد: از این تعداد 160 مدرسه با 801 کلاس تخریبی و فاقد استحکام هستند.,

 

,

وی ادامه داد: همچنین 686 مدرسه با سه هزار و 684 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و 700 فضا با دوهزار و 923 کلاس درس که 39 درصد از تعداد فضای آموزشی استان را شامل می شوند کاملا مستحکم می باشند.

,

 

,

فلاح عنوان داشت: گرمه با یک درصد کمترین میزان کلاس های تخریبی و بجنورد و اسفراین به ترتیب با 23 و 27 درصد بیشترین آمار کلاس های تخریبی استان را دارا هستند.

,

 

,

وی میانگین کشوری فضای آموزشی تخریبی در کشور را 26 درصد، فضاهای نیازمند مقاوم سازی 40 درصد، فضاهای مستحکم 40 درصد اعلام داشت و گفت: براین اساس خراسان شمالی با داشتن 50 درصد فضای آموزشی نیازمند مقاومسازی از میانگین کشوری بالاتر، در امار مدارس تخریبی در جایگاه مطلوبی نسبت به کشور و از لحاظ فضاهای مستحکم با کشور برابری می کند.

,

 

,

فلاح با اشاره به اینکه خراسان شمالی هم اکنون هیچ گونه مدرسه خشت و گلی ندارد، خاطر نشان کرد: در سفر کاروان تدبیر و امید در سال 94، تعداد 42 مدرسه با 122 کلاس درس خشت و گلی در استان به ثبت رسید که مصوب شد تمامی آنها مرتفع شوند و در زمستان سال گذشته تمامی مدارس خشت و گلی استان برچیده شدند، که  از این تعداد 2 کلاس مربوط به جاجرم و بقیه مربوط به مانه و سملقان و رازوجرگلان بوده اند.

,

 

,

وی همچنین تعداد مدارس سنگی در استان را 17 مدرسه با 67 کلاس درس عنوان کرد و گفت: طی هفته گذشته در سفر رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان مصوب شدتمامی مدارس سنگی به مدت چهار ماه مهلت از استان برچیده شوند.

,

 

,

فلاح یادآور شد: سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی به ازای هر دانش آموز 5.06 مترمربع است که در مقایسه با میانگین کشوری که 5.21 متر مربع می باشد، 0.15 کاهش وجود دارد.

,

 

,

وی میزان فضای آموزشی برای رسیدن به مانگین کشوری را احداث 23 هزار مترمربع فضای جدید اعلام داشت.

,

 

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کمترین سرانه فضای آموزشی را بجنورد با 4.23 متر مربع به ازای هر دانش آموزی و بیشترین سرانه را در جاجرم 7.2 متر مربع عنوان داشت.

,

 

,

وی ادامه داد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز سال جاری مجموع تعهدات خیرین مبلغ 15 میلیارد و 541 میلیون تومان بوده که نسبت به جشنواره سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

,

 

,

فلاح یادآور شد: در خراسان شمالی 481 خیرین در سامانه استان به ثبت رسیده که 94 نفر از این تعداد خیرین زن و 313 نفر خیرین مرد هستند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تامین تجیهزات مدرسه از محل پروژه است، گفت: بخشی از تجهیزات نیازمند تعویض یا تعمیر هستند و از ابتدای سالی تحصیلی 97 مبلغ 850 میلیون تومان برای این تجیهزات به آموزش و پروش هر شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

,

 

,

فلاح تعداد کل دانش اموزان استان را 155 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 22 هزار دانش اموز و محصل پیش دبستانی در مدارس غیرانتفاعی استان مشغول به تحصیل هستند.

,

 

,

وی مشکل بزرگ مدارس غیرانتفاعی استان را ارائه خدمات در ساختمانهایی با عدم استحکام کافی  خواند و اضافه کرد: بررسی استحکام بنا و فضای آموزشی واحدهای غیرانتفاعی برعهده اداره نوسازی می باشد، باتوجه به دغدغه های مربوط به زلزله رویه سازمان تغییر یافت و مدارس در صورتی که استحکام نداشته باشند تاییده نمی گیرند که این برنامه از سال 97 اجرایی شد، علاوه بر این سه سال به این مدارس مهلت داده می شود تا فضایی را با شرایط استاندارد و مستقل فراهم کنند.

,

 

,

این مقام مسئول ادامه داد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی9  سالن ورزشی و 5 استخر ورزشی مصوب شد که هشت سالن به بهره برداری رسید و یک سالن و پنج استخر در دست اجرا هستند و امید است تا مهر سال 99 به اتمام برسند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه