اخبار داغ

وقتی آزادی به سبک غرب باعث شهادت مروه می شود!

وقتی آزادی به سبک غرب باعث شهادت مروه می شود!
برخورد خشن با زنان و بانوان محجبه در کشور های غربی اتفاقی نادری نیست، بلکه یک رویه و رویکرد عادی درکشور هایی‌ است که ادعای آزادی دارند و این رفتارها طی این سال ها باعث شهادت بانویی مصری به نام مروه الشربینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پنج سال پیش یکی از زنان مسلمان ساکن نیویورک به نام نظمه خان، اولین روز از ماه فوریه را روز جهانی حجاب نام گذاری کرد و از همه محجبه های سرتا سر جهان خواست تجربه های خود را در شبکه های اجتماعی برای سایر مردم به اشتراک بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این بانوی محجبه، در سن نوجوانی به دلیل داشتن حجاب مورد آزار و اذیت فراوانی قرار گرفته بود و این آزار و اذیت ها پس از حمله ۱۱ سپتامبر تشدید شد تا جایی که مردان در خیابان و کوچه ها دنبال او می افتادند و اورا تروریست و فرزند بن لادن می خواندند و آب دهان بر اومی انداختند.

,

این مشکلات برای افراد محجبه در سایر کشورهای غربی همچون هلند، سوئیس، بلژیک، فرانسه، آمریکا و آلمان وجود داشت و بانوان زیادی بخاطر حجاب شان با آزار و اذیت مواجه شدند.

,

مروه الشریبنی، یک بانوی مصری بود که به همراه همسر و پسرش در آلمان مشغول تحصیل بود و به جرم داشتن حجاب مورد حمله یک آلمانی روسی تبار قرار گرفت و در دادگاه آلمان مقابل دیدگان پسر و همسرش با ۱۸ ضربه چاقو به شهادت رسید.

,

این بانو، که هنگام شهادت باردار بود، شهید حجاب نام گرفت و جسد وی با حضور هزاران مصری تشییع شد.

,

مقام معظم رهبری، در دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی درباره شهیده حجاب فرمودند: آن دختر خانم جوان عرب را که مثلاً فرض کنید که مقنعه داشته یا پوشیه داشته، به‌خاطر حجابش میزنند میکشند و هیچ‌کس اصلاً دنبال هم نمیکند؛ حالا گفتند یک مجازاتی [کردند]؛ آدم فکر نمیکند که خیلی جدّی اینها تعقیب میشود؛ واقعاً تعقیب هم نمی‌کنند. در جاهای دیگر هم همین‌جور؛ در آمریکا و جاهای دیگر و کشورهای دیگر هم متأسّفانه همین‌جور است؛ که خب، اینها مدّعی حقوق بشر هم هستند! اینها را مقایسه کنند با آنچه در ایران می‌گذرد. این چنین چیزی در ایران سابقه ندارد؛ یعنی در دوران اسلامی و جمهوری اسلامی، تعرّض به غیرمسلمان از سوی مسلمان‌ها هیچ سابقه‌ای ندارد. همان جوان حزب‌اللّهی تند و داغ هم هرگز به خودش اجازه نمی‌دهد که به یک غیر مسلمانی تهاجم و حمله بکند و مانند اینها.۱۳۹۳/۱۱/۰۶

,

, ,

در خصوص حجاب و آزادی کشور های غربی و نوع رفتار آنها با زنان محجبه گفتگویی را با خانم بتول عبدالملکی کارشناس و فعال حوزه فرهنگی داشتیم که در ادامه خواهید خواند.

,

ماهیت اصلی غرب کسب سود و لذت است

, ماهیت اصلی غرب کسب سود و لذت است, ماهیت اصلی غرب کسب سود و لذت است,

این کارشناس و فعال حوزه فرهنگی با بیان اینکه سردمداران و سیاستمداران غربی از دیرباز با استفاده از شعار تساهل و آزادی در تمام شئون آن، همواره در جهت فریب زنان برای رسیدن به مطامع اقتصادی و سیاسی خود بودند گفت: شعار آزادی و پایبندی به لیبرالیسم در غرب از یک طرف و تناقضات رفتاری و عملی آنان در مواجهه با مظاهر حجاب و عفاف از طرف دیگر،  باعث رسوایی غرب و  مکتب لیبرال دموکراسی شده است.

,

وی افزود: تبلیغ از طریق غول ها و امپراطوری رسانه ای  و بیان اینکه غرب برای زنان آزادی و برابری آورده است یک سرابی بیش برای جامعه زنان غربی نیست چرا که جنبش‌های فمینیستی در غرب موید این گفته است.

,

عبدالملکی با اشاره به اینکه موارد زیادی از برخورد سخت و خشن با زنان و بانوان محجبه در غرب اتفاق می افتد تاکید کرد: وضع قوانین برای محدود کردن حجاب در کشور های بظاهر آزاد عیار ادعای این کشور ها در آزاد بودن را نشان می دهد.

,

این کارشناس و فعال حوزه زنان با بیان اینکه استفاده از حجاب در فرانسه در اماکن عمومی ممنوع است اضافه کرد: این یعنی یک تبعیض نژادی و قومیتی برای مسلمانان در کشورهای غربی است و با آنها  در کشورهای به ظاهر آزاد و مهد دموکراسی، بدترین رفتار می شود.

,

وی با اشاره به کشته شدن مروه شربینی بانوی محجبه که در آلمان مورد توهین و ناسزا قرار گرفت بیان کرد: این خانم محجبه وقتی به دادگاه برای دفاع از خود رفت توسط فرد مجرم کشته شد و دفاع از خود و حجابش ناتمام ماند!

,

, ,

عبدالملکی خاطر نشان کرد: ماهیت اصلی غرب کسب سود و لذت است تا هر کجا که این سود و لذت برقرار باشد آزادی فرد خدشه ناپذیر است اما اگر این مهم به خاطر بیافتد قطعا در برابر آزادی عمومی و خصوصی افراد خواهند ایستاد. آزاد بودن زنان در غرب برای استثمار است.

,

این فعال فرهنگی و کارشناس حوزه زنان تصریح کرد: برخورد سخت و خشن با بانوان و زنان محجبه نه تنها محدود به مروه شربینی نمی شود بلکه به کرات در خیابان ها و اماکن عمومی کشورهای غربی برای مسلمانان و بانوان محجبه و زنان محجبه اتفاق می افتد.

,

در پایان باید گفت آزار و اذیت بانوان با حجاب و مسلمانان در سرتاسر جهان رخ می دهد و همین کشور های غربی همواره تاکید بر این دارند که در کشورشان آزادی بیان و حق انتخاب وجود دارد!

,

کسانی که می گویند آزادی بیان در کشورمان نیست، کافی است کمی تاریخچه نوع رفتار غرب با مسلمانان و بانوان محجبه را مطالعه کنند تا ببینند آزادی بیان یعنی چه!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه