اخبار داغ

جمعه بازار برازجان؛ فرصت یا تهدید!

جمعه بازار برازجان؛ فرصت یا تهدید!
شهر برازجان به عنوان بزرگ ترین شهر شهرستان دشتستان با جمعیتی بالای صد هزار نفر روزانه پذیرای جمعیت زیادی از سراسر این شهرستان و حتی استان بوشهر است که برای تهیه مایحتاج زندگی خود به این شهر مراجعه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سپاس، استان بوشهر بر اساس گزارش مرکز آمار درباره شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان ­ها در اردیبهشت سال جاری با 65.3 درصد، بیش­ ترین نرخ تورم نقطه به نقطه را دارا می ­باشد و این یعنی خانوارهای ساکن استان بوشهر به طور متوسط ١٣.٢ درصد بیش­تر از میانگین کل کشور نسبت به اردیبهشت سال گذشته برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

جمعه بازار برازجان به عنوان روز بازار بزرگترین شهرستان استان بوشهر مهم­ترین نقطه برای عرضه کالاهای فروشندگانی است که عمدتاً به هر دلیل از داشتن مکان مناسب و دائمی برای فروش کالاهای خود برخوردار نیستند که البته تعدادی از کسبه صاحب مغازه نیز به دلیل کسادی بازار، اقدام به فروش کالاهای خود در این بازار – حتی با قیمتی زیر قیمت فاکتور- می ­کنند که این امر باعث افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار شده و مانعی برای احتکار و گران­فروشی به حساب می ­آید.

,

اخیراً این روز بازار که با حدود 250 غرفه در کنار میدان کشاورز برازجان قرار داشت بر اساس مصوبه جلسه شورای تأمین امنیت شهرستان دشتستان و به دلایل متعددی از جمله بروز مسائل ترافیکی از این مکان به مکانی نزدیک میدان شهدای خلیج فارس در کنار پایانه مسافربری منتقل شده است که این انتقال سبب بروز اعتراضات و انتقادهایی از سوی مردم شده است.

,

عدم ایجاد سایبان و سازماندهی مناسب فروشندگان از مشکلاتی است که فروشندگان این بازار از آن اظهار نارضایتی می ­کنند چرا که کار کردن در زیر آفتاب سوزان برای ساعت ­های متمادی آن هم در آغاز فصل تابستان برای آن ­ها بسیار طاقت ­فرسا بوده و می ­تواند سلامت آن­ ها را نیز به خطر بیندازد.

,

از دیگر مشکلات مکان فعلی جمعه بازار شهر برازجان می ­توان به خاکی بودن زمین آن اشاره کرد که موجب بلند شدن گرد و غبار از زمین شده و برای سلامت مردم خطرات جدی را به دنبال دارد.

,

قرار گرفتن این بازار در ابتدای اتوبان ورودی برازجان یکی دیگر از مشکلاتی است که بعضی از شهروندان برازجانی را نگران کرده است چرا که امکان بروز حوادث ترافیکی در این منطقه وجود دارد.

,

مکان قبلی این بازار از دید عده­ ای از شهروندان برازجانی به دلیل نزدیکی به بوستان والفجر این فرصت را فراهم کرده بود که علاوه بر انجام خرید بتوانند به تفریح و سرگرمی نیز بپردازند حال آن که مکان فعلی، دور از مرکز شهر، دارای هزینه ایاب و ذهاب بالا برای قشرهای کم درآمد بوده و نه تنها مکانی برای تفریح و سرگرمی در نزدیکی خود ندارد بلکه نبود مسجد و نمازخانه مناسب نیز در نزدیکی آن، بر مشکلات موجود افزوده است.

,

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان نیز در خطبه­ های نماز جمعه 17 خرداد سال جاری با اشاره به طرح ساماندهی جمعه بازار برازجان گفت: انتقال جمعه بازار برازجان به مکان جدید لازم است با هدف مندی خاصی صورت بگیرد و ایجاد فضای آبرومندانه این بازار با همکاری شهرداری، بخش خصوصی و خود فروشنده ­ها مسئله ­ی مهمی است که مورد انتظار شهروندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه