اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقتصاد مقاومتی راه حل ایستادگی در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان است/باید با پول نفت تولید و رونق اقتصادی ایجاد می کردیم

اقتصاد مقاومتی راه حل ایستادگی در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان است/باید با پول نفت تولید و رونق اقتصادی ایجاد می کردیم
نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه باید با پول نفت تولید ، اشتغال و رونق اقتصادی می کردیم، گفت: اقتصاد مقاومتی راه حل مقاومت در مقابل تهدیدها، فشارها و تحریم های دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ناصرموسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: یکی از راه هایی که می تواند کشور را از کلیه مشکلات نجات دهد و چندین سال هم هست مقام معظم رهبری روی آن تاکید کرده است اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال های متمادی است که در این مسیرنام سال ها را انتخاب می کند البته شاید در ظاهر نام ها متفاوت باشد اما در باطن یک کلام می باشد مثلا وقتی رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی  تولید و اشتغال با بحث حمایت از کالای ایرانی و بحث رونق تولید در ظاهر متفاوت است اما در باطن یک کلام است.

 عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود اقتصاد ما مقاوم خواهد شد و در مقابل تهدیدها، فشارها و تحریم ها می ایستد و اگر بخواهیم این مقاوم سازی اقتصادی رخ دهد باید برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امروز ما متکی به نفت هستیم، سال ها این ذخیره خدادادی را استخراج و فروخته و هزینه کرده ایم در حالی که باید با پول نفت سرمایه گذاری می کردیم.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه باید با پول نفت تولید، اشتغال را رونق می دادیم، خاطرنشان شد: باید در کشور با فروش نفت رونق اقتصادی ایجاد می کردیم.

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری چندسال پیش بحث صندوق توسعه ملی را با این هدف مطرح و تاسیس کردند که اگر نفت می فروشیم آن را سرمایه گذاری کنیم.

نماینده مردم فلاورجان اصفهان در مجلس ابراز داشت: هدف این بود که در سال اول 20 درصد از فروش نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره شود و در سال های بعدی سه درصد به این 20درصد اضافه شود و هر سال به سال قبل سه درصد اضافه کنیم تا زمانی که نیازی به فروش نفت نداشته باشیم .

وی اضافه کرد: در اساس نامه این طرح هم آماده است که این پول فقط به بخش خصوصی برای توسعه اشتغال ، توسعه صنعت و اقتصاد کشور استفاده شود.

موسوی لارگانی افزود: اگر این طرح عملیاتی می شد هم رونقی ایجاد می شد و هم اینکه این پول سرمایه ای برای آیندگان کشور قرار می گرفت چرا که زمانی فرا می رسد و سوخت فسیلی به اتمام می رسد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه