اخبار داغ

در یک عمل جراحی نادر اتفاق افتاد؛

خارج کردن جسم فلزی از حفره چشم توسط پزشک اردبیلی

خارج کردن جسم فلزی  از حفره چشم توسط پزشک اردبیلی
در یک عمل جراحی نادر و بی سابقه توسط، پزشک اردبیلی جسم فلزی خارجی را از حفره چشم یک بیمار بدون آسیب دیدگی به بینایی بیمار خارج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،پویان سیگاری جراح دهان،فک و صورت و استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 10 روز قبل خانمی که دراثر برخورد جسم فلزی به گردن و خارج شدن از حفره چشم و ماندن جسم در همان محل  با خونریزی از بینی به اورژانس بیمارستان فاطمی مراجعه کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود:پس از ویزیت و اقدامات درمانی اولیه،بدلیل ورود جسم خارجی در ناحیه پشت کره چشم و کف جمجمه در مجاورت عصب اصلی بینایی،بیمار آماده اعزام به مرکز مجهزتر دیگر در کشور مثل تهران و تبریز بود،ولی پس از مشاوره رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان فاطمی و با توجه به اینکه بیمار در مراحل اولیه بینایی چشم خود را از دست نداده و قادر به دیدن بود ویزیت شد.

,

وی گفت:علیرغم اینکه ناحیه آسیب دیده درمجاورت عصب بینایی و اعصاب و عروق حساس بود،با قبول این خطرات و تجربه معالجه این بیماری در دوره تخصصی پس از عمل جراحی سه ساعته و طی یک عمل نادر،جسم خارجی فلزی خارج و محل مورد نظر ترمیم شد و در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب بوده و از نظر بینایی مشکلی ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه