اخبار داغ

جاده های استان در انتظار ترافیک های چند کیلومتری؛

داستان تلخ مسدود شدن محور ایلام مهران/ چهار بانده‌ای که هنوز رویاست

داستان تلخ مسدود شدن محور ایلام مهران/ چهار بانده‌ای که هنوز رویاست
در ابعین بسیاری از مشکلات در حوزه "راه" نشأت می گیرد آنجا که گره های ترافیکی سنگین، زائران را تا ساعت ها در جاده های منتهی به استان و مرز مهران معطل می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، راه ها یکی از مهمترین موضوعات برای توسعه هر کشوری محسوب می شود و برای این منظور هر دولتی تلاش می کند تا کشور خود را از این مهم بهره مند کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

راه ها بدون شک بعنوان یکی از دغدغه های مردم هر کشوری که خواستار بهسازی و توسعه و پیشرفت به نسبت موقعیت و مکان تلقی می شود.

,

برای این منظور کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند به این مقوله نگاه جدی دارند تا از این طریق خود را درمقابل بسیاری موضوعات بیمه کنند.

,

در کشور ما نیز راه ها مورد توجه همه دولت ها بوده و برای آن اهیمت ویژه ای قائل بوده اند اما بایستی شرایط به گونه ای رقم بخودر تا استان هایی که به لحاظ راهی و ارتباطی کمتر برخوردار هستند بیشترین استفاده های لازم را ببرند.

,

اما از آنجا که استان ایلام به عنوان یکی از استان های مهم و غربی کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و همسایگی با کشور عراق مطرح است باید توجه به راه های ارتباطی این استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

,

مقوله راه های ارتباطی در استان ایلام همواره مورد غفلت دولت قرار گرفته و نسبت به آن به جرات می توان گفت در حوزه استحفاظی استان ایلام مورد بی مهری قرار گرفته است.

,

یکی از موضوعاتی که لازمه توسعه راه های ارتباطی استان ایلام را دوچندان می کند موضوع اربعین و حماسه آن است که از آن طریق خیل عظیمی از جمعیت کشور از طریق استان ایلام و مرز مهران ورانه عتبات عالیات می شوند و یا در حوزه صادرات نیز این استان مسیر عبور تردد تولیدات برای ارسال به کشور عراق است.

,

در واقع مدت مدیدی است که برخی قول ها در رابطه با توسعه راه های ارتباطی استان ایلام داده شده اما هنوز که هنوز این قول ها بر روی شانه های جاده های ایلام چپ کرده است.

,

همه به یاد داریم که در ابعین بسیاری از مشکلات در حوزه راه بود آنجا که گره های ترافیکی سنگین زائران را تا ساعت ها در جاده های منتهی به استان و مرز مهران معطل کرد.

,

نمی شود هر ساله بگوییم مرز برای زائران باز است و زائران را برای تردد در این مسیر دعوت کنیم و کاری برای زیرساخت ها انجام نداد در واقع این دو لازم و مکمل یکدیگرند.

,

این در حالی بوده که سفرهای مختلفی از سوی مقامات کشوری به استان در خصوص رفع مشکلات راه اربعین صورت گرفته و علیرغم این سفرها اما تاکنون زیر ساخت ها در حوزه راه ره به جایی نبرده است و وعده ها همانگونه بر روی کاغذ مانده است.

,

وعدهایی که همچنان روی هوا هستند

, وعدهایی که همچنان روی هوا هستند, وعدهایی که همچنان روی هوا هستند,

این در حالی بوده که باید پروژه های راه اربعین تاکنون به بهره برداری می رسیده و معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان وعده هایی برای حل این مشکل داده بود، "امیر امینی"، وقت وزیر راه در سفر به استان ایلام و در حاشیه بازدید از جاده های ارتباطی شهرستان مرزی مهران اظهار کرد: ساماندهی و بهسازی و تعریض جاده های منتهی به مرز مهران از اواسط سال 93 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

,

وی افزود: یک ستادی در وزارت راه و شهرسازی جهت برنامه ریزی برای ساماندهی و بهسازی راه های حوزه استان هایی که محل تردد زائران اربعین حسینی است تشکیل شده و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعریض جاده ایلام به مهران و پایانه مرزی یکی از این جاده ها است که تاکنون اقدامات خوبی در آن انجام گرفته است البته این جاده یک بخش خیلی سخت شامل مناطق کوهستانی و یک بخش دشت و تپه ماهور دارد که پیشرفت های خوبی در بخش دشت و تپه ماهور داشته ایم.
امینی یادآور شد: امیدواریم ظرف یک تا دو سال آینده با تزریق اعتبارات مورد نیاز، این پروژه به طور کامل انجام و به بهره برداری برسد.

,
,
,

, ,

کمبود اعتبار و کندی در روند اجرای پروژه 

, کمبود اعتبار و کندی در روند اجرای پروژه , کمبود اعتبار و کندی در روند اجرای پروژه ,

کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص نیز با اشاره به کندی عملیات راهسازی در محور ایلام به مهران گفت : حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای چهارخطه شدن این مسیر نیاز است.

,

وی با اشاره به اینکه امسال میزان بارش‌ها در استان ایلام نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است ، افزود: این بارش‌ها باعث شد تا اجرای عملیات عمرانی در این محور با کندی انجام شود.

,

کاظمی تاکید کرد: خرابی قسمتی از محور ایلام به مهران بدیل تسریع در انجام طرح در ایام اربعین ۹۷ بوده که پیمانکاران موظف هستند در اولین فرصت نسبت به تعمیر قسمت‌های آسیب دیده جاده اقدام کنند.

,

 در حالیکه مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از نبود اعتبار برای تکمیل عملیات چهاربانده شدن ایلام به مهران گله دارد اما معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بخشی از این محور تا اربعین امسال خبر می دهد.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی که اردیبهشت امسال به استان ایلام سفرکرد از تکمیل شدن قسمتی از این  راه ارتباطی تا اربعین ۹۸ خبر داد.

,

 

,

مشکلی که تمامی ندارد

, مشکلی که تمامی ندارد, مشکلی که تمامی ندارد,

آنچه که در چند سال گذشته در استان ایلام و در ماه های نزدیک به اربعین بیشتر دیده می شود این است که محور ایلام به مهران در روزها و ماه های باقی مانده نزدیک تا این حماسه بزرگ دچار اختلال در تردد می شود.

,

امسال نیز این روند در حال تکرار شدن است و در حالی که نیروهای مستقر در مسیر ایلام به صالح آباد با شدت کمتری فعالیت می کنند اما در روزهای کم باقی مانده تلاش بیشتری از خود به نمایش می گذارند.

,

در همین روزها نیز اطلاعیه بستن محور ایلام به مهران نیز به مدت یک هفته مخابره شد تا بار دیگر علاوه بر اینکه عملکرد پیمانکاران در این پروژه مهم جای سوال قرار گیرد، مشکلات اجرای این طرح برای ساکنینی که در مسیر تردد هستند همچنان ادامه داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه