اخبار داغ

علمای اهل تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان:

رعایت عفاف و حجاب کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد/ سواد رسانه ای راهکار مقابله با توطئه دشمنان است

رعایت عفاف و حجاب کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد/ سواد رسانه ای راهکار مقابله با توطئه دشمنان است
جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن سیستان وبلوچستان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، گفتند: افزایش سواد رسانه ای راهکار مقابله با توطئه دشمنان در ترویج بی بند و باری در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون،حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است که در بُعد اهمیتی آن هفته ای در تقویم زرین کشورمان به این مقوله نامگذاری شده است.
 
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

در همین راستا جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن سیستان وبلوچستان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، گفتند: نتیجه رعایت حجاب و عفاف در اسلام آرامش روانی، حفظ نسل، کاهش آمار خودکشی و طلاق، حفظ شخصیت زنان است.
 
حجاب و عفاف عاملی موثر در امنیت و سلامت جامعه
مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه عفاف و حجاب مقوله ای است که از صدراسلام تاکنون حائز اهمیت بوده، افزود: پوشش حجاب و عفاف در هر مذهب و آیینی مهم است چرا به زن جایگاه و شخصیت می دهد.
 
وی بیان کرد: دشمن سعی در کم جلوه اهمیت دادن  عفاف و حجاب در جامعه دارد تا زنان که نقش اساسی در تربیت نسل جدید را بر عهده دارند بی بند و بار شوند و نتوانند فرزندان امت اسلامی را متعهد و پاکدامن به بار آورند، دشمن با بهره گیری از این ظرفیت می خواهند جامعه به سمت ولنگاری و بی بند و باری هدایت شود چرا که خطر بی بند و باری بدتر از بمب اتم است بر این اساس می طلبد بانوان ما به این موضوع اهمیت دهند و در دام دشمن گرفتار نشوند.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مقابله با تهدیدات و آسیب های شبکه های متنوع ماهواره ای و فضای مجازی باید از ابزار مشابه آن استفاده کرد، گفت: در این راستا باید آموزش های لازم به همگان ارائه شود.
 
به گفته وی، نتیجه رعایت حجاب و عفاف در اسلام آرامش روانی، حفظ نسل، کاهش آمار خودکشی و طلاق، حفظ شخصیت زنان است.
 
نتیجه از بین رفتن حیا و غیرت فروپاشی ملت های مسلمان است
مولوی حافظ مدرس حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه دشمن همیشه در تلاش بوده حیا، عفت و غیرت را از جامعه اسلامی بزداید،  افزود: نتیجه از بین رفتن حیا و غیرت فروپاشی ملت های مسلمان است، مسلمانان به ویژه بانوان باید هوشیار باشند تا در این توطئه با دشمن همراه و همگام نشوند.
 
وی با بیان اینکه بهترین الگوهای عفاف و حجاب در جامعه اسلامی وجود دارند، ادامه داد: اسلام هیچگاه محدودیت برای زنان در راستای پیشرفت آنان نداشته، این قشر از جامعه از جایگاه ویژه و والایی در اسلام برخوردار هستند که آرامش ورانی و استحکام خانواده از جمله مزایای حفظ حجاب در جامعه است.
 
مدرس حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان با بیان اینکه حجاب از ایمان انسان سرچشمه می گیرد، افزود: وقتی ایمان باشد عفت و حیا در جامعه ساری و جاری است؛  باید در برابر هجمه دشمنان که از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای بی بند و باری و ترویج بی حجابی بهره گیری می کنند به نحو احسنت و با استفاده از آموزش های مناسب به مقابله پرداخت در این زمینه باید سواد استفاده از رسانه را به همگان در فضای مجازی آموخت تا در توطئه دشمنان گرفتار نشوند.
 
رعایت عفاف و حجاب یکی از راه های جلوگیری از آسیب های اجتماعی است
مولوی رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: حجاب یعنی عفت و حیا و پایبندی به قوانینی شرع و اسلام که دشمن مخالف این مقوله است.
 
وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب یکی از راه های جلوگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش طلاق است، گفت: لطمه به ارزش های اسلامی و دینی هدف دشمن از جنگ نرم است که در این راستا با ایجاد و فعالیت شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به توطئه کشف حجاب دامن می زنند به گونه ای که شاهد الگوگیری زنان و دختران از فرهنگ های غربی هستیم برای مقابله با این پدیده شوم باید اقدام به افزایش سواد رسانه ای در این فضا کرد تا خانواده ها نسبت به خطرات این ابزار دشمن آگاهی داشته باشند.
 
اسلام جایگاه زنان را بسیار بالا دانسته است
حجت الاسلام حسن خدری، امام جمعه شهرستان زهک گفت: زن در جامعه اسلامی از جایگاه و شخصیت بالایی برخوردار است همانطور که حضرت فاطمه (س)یکی از شخصیت های مهم در تاریخ اسلام محسوب می شوند.

امام جمعه شهرستان زهک ادامه داد: زنان جامعه اسلامی با رعایت فرامین الهی از گزند برخی از عوامل حفظ خواهند ماند و در نهایت عفت و پاکی نصیب آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: حجاب پوششی ساده برای حفاظت از زن است که باید در زندگی روزمره توسط زنان جامعه به واسطه فرهنگ سازی و تربیت فرزندان در دستور کار خانواده ها قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان زهک بیان کرد: با توجه به جایگاه بالای زن در اسلام، دشمنان ابتدا این قشر از جامعه را هدف قرار داده اند تا به واسطه ای آنها بتوانند برخی از اهداف خود را عملی سازند.

حجت الاسلام خدری گفت: دختران امروز که دشمن در صدد نفوذ به افکار و باور های آنان است ، مادران آینده هستند که بر روی نسل های بعدی نیز تاثیر خواهند گذاشت لذا ، خانواده ها باید در زمینه تربیت فرزندان بسیار حساس و آگاهانه عمل کنند.

حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت ندارد
حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی، امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: حجاب یکی از واجبات اسلامی برای مرد و زن است، خداوند برای محفوظ ماندن جامعه از کارهای خلاف و استحکام بنیان خانواده و پاک زندگی کردن حجاب را برای زن مبارک آفریده است.

وی افزود: هر تهاجمی مقابله می خواهد، تهاجم شدید علیه ارزش های اسلامی شروع شده که یکی از این ارزش ها حجاب است هدف دشمن نیز از بین بردن غیرت مردان و عفاف زنان است تا اعتقادات را از هر دو بگیرد، در این راستا خانواده ها باید از همان سنین کودکی فرزندان خود را با فلسفه حجاب آشنا و استفاده از فضای مجازی را کنترل کنند که عدم کنترل آن عواقب وخیمی دارد.

تلاش دشمن برای متزلزل کردن جایگاه بانوان در جامعه
مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه خداوند متعال زن را برای آرامش مرد آفریده است، بیان کرد: حضرت آدم (ع) در بهشت آفریده شد و با توجه به فراهم بودن تمامی امکانات، آرامش نداشت که سپس خداوند متعال زن را برای آرامش مرد آفرید.

وی بیان کرد: زنان جایگاه خاص و ویژه ای در اسلام و جامعه دارند اما امروزه دشمن در تلاش است تا جایگاه بانوان را در جامعه متزلزل کند.

 امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان افزود: غربی ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در حال کمرنگ کردن حجاب بانوان هستند که از بانوان انتظار می رود فریب رسانه های غربی را نخورند و با آگاهی به مقابله با آنان بپردازند.

مولوی حسین زهی با بیان اینکه زنان گرانبها ترین مخلوقات خداوند متعال هستند، خاطر نشان کرد: حضرت محمد (ص) فرموده اند که بهترین مردان کسانی هستند که با همسران خود رفتار مناسب داشته باشند.

 وی از بانوان خواستار آن شد تا با توجه به هجمه های دشمن در از بین بردن عفاف و حجاب، احکام اسلامی را رعایت و با تربیت اسلامی فرزندان خود، آینده ای روشن را برای کشور ترسیم کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
, حجاب و عفاف عاملی موثر در امنیت و سلامت جامعه,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
, نتیجه از بین رفتن حیا و غیرت فروپاشی ملت های مسلمان است,
, ،,
,
,
,
,
,
, رعایت عفاف و حجاب یکی از راه های جلوگیری از آسیب های اجتماعی است,
,
,
,
,
, اسلام جایگاه زنان را بسیار بالا دانسته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت ندارد,
,
,
,
,
, تلاش دشمن برای متزلزل کردن جایگاه بانوان در جامعه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه