اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی :

پوشش و عفاف با فرهنگ عمیق تمدن ایرانی عجین است/ جوامع غربی آرامش حجاب را دریافته‌اند

پوشش و عفاف با فرهنگ عمیق تمدن ایرانی عجین است/ جوامع غربی آرامش حجاب را دریافته‌اند
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: تصاویری که از باستانیان برای ما باقی مانده است نشان می‌دهد که بانوان آن زمان خود را به حجاب مزین می‌کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید همایونلو در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به نقش حجاب در آرامش روح و روان افراد اظهارکرد: حجاب مادر پاکی‌ها محسوب می‌شود و طبیعتا هر چیزی که پاک باشد برای انسان آرامش به همراه دارد لذا بانویی که در قالب حجاب خود را مزین می‌‌کند بدون شک به آرامش حقیقی دست پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: آرامش نیاز اصلی انسان است که هر فردی به دنبال آن می‌گردد و ما آرامش ‌را می‌‌توانیم ازآموزه‌های دینی فرابگیریم که حجاب هم از ابعاد قابل توجه این آرامش بخشی است.

,

مدرس حوزه علمیه ادامه داد: حجاب ریشه در فرهنگ و هنر ایران باستان دارد و یکی از مهمترین اهداف‌ دینی و فرهنگی قرآن کریم مسئله عفاف وحجاب است که خداوند در آیات متعددی به این مسئله اشاره کرده و در سوره مبارکه نور خداوند بیان می‌کند؛ در قالب حجاب تردد کنید که این پوشش موجب می‌شود مورد تعرض قرار نگیرید.

,

همایونلو با بیان اینکه حجاب ریشه در سنت ایران باستان دارد، تصریح کرد: ایرانیان باستان خود را به حجاب مزین می‌کردند و اکنون وقتی به سنگ نوشته‌ها و تصاویری که از باستانیان برای ما باقی مانده است می‌نگریم، در می‌یابیم افرادی که درآن زمان زندگی می‌کردند نیز حجاب داشتند و با پوشش کامل در جامعه حاضر می‌شدند.

,

وی با بیان اینکه‌ حکومت غرب حجاب ستیز است، افزود: غربی‌ها شعارهای متعددی از جمله آزادی بیان سر می‌دهند اما در عمل این طور نیست و تعریفی که غرب از آزادی دارد به مفهوم بی بندوباری است و این تعریف ما را به سعادت و آرامش نمی‌رساند.

,

کارشناس مسائل فرهنگی ابرازکرد: آزادی به معنای آرامش و امنیت در انسان است و زمانی که بانویی در حجاب کامل قرار بگیرد، آرامش خواهد داشت و این تعریف مهمترین ارمغانی است که عفاف و حجاب برای جامعه فراهم می‌کند.

,

همایونلو با بیان اینکه انسان طالب آرامش است، مطرح کرد: هیچ تفاوتی ندارد که در غرب باشیم یا شرق، کسی که روشن فکرانه قدم بردارد به آرامش دست پیدا می‌کند و امروز می‌بینیم که رعایت حجاب در جوامع غربی رواج پیدا کرده و گسترش می‌یابد چراکه دین اسلام عالم‌گیر و جهانی است.‌

,

این مدرس حوزه علمیه در پایان تاکیدکرد: حجاب جزو مد محسوب نمی‌شود که بانوان به دلیل مدگرایی بخواهند به آن روی آورند بلکه پذیرش حجاب اعتقاد ما است که ریشه در فرهنگ دارد و با فطرت انسان عجین شده و تلاش‌های دشمن در تبلیغ بدحجابی به نتیجه‌ای نمی‌رسد زیرا جنگ با فطرت انسان همیشه با شکست مواجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه