اخبار داغ

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه:

۳۶ درصد فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی جذب بازار کار شده‌اند

۳۶ درصد فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی جذب بازار کار شده‌اند
قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از جذب ۳۶ درصدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مسلم حدیدی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مشارکت در آموزش‌های تخصصی، سازماندهی نظام توان هدایت شغلی، توانمند سازی دانش آموختگان و ارتقاء دانش کارآفرینی را در دستور کار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: در نظر داریم طبق یک برنامه پنج ساله اهداف و برنامه‌های عملیاتی برای هدایت ساختار سازمانی موسسه را به سمتی ببریم که خروجی آن قابل رصد باشد.

,

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه هدف گذاری ما توانمندسازی و ارتقای دانش کسب و کار دانشجویان است گفت: بر اساس آمار حدود ۳۶ درصد از فارغ التحصیلان این موسسه جذب بازار کار شده‌اند.

,

این مسئول تعداد کد رشته های تحصیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی را ۴۵ کدرشته عنوان کرد و بیان داشت: بر این اساس تعداد ۲۵۰۰ دانشجو در ۸ کد رشته مقطع تحصیلی ارشد ۷ کد رشته کاردانی و ۳۰ رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

,

حدیدی ابراز داشت: علیرغم اینکه به خاطر مشکلات اقتصادی در کشور شاهد کاهش تعداد دانشجو ها در بیشتر دانشگاه‌های کشور هستیم اما خوشبختانه سال گذشته در کرمانشاه با افزایش ۱۰ درصدی در پذیرش دانشجویان مواجه بودیم.

,

وی تعداد اساتید بکار گیری شده در این موسسه آموزش عالی را ۲۴۷ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در حال رایزنی برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا تا سال ۱۴۰۰ هستیم که در این راستا شرایط پذیرش در دو رشته را داریم.

,

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۷۷۰۰ نفر از دانشجویان در این موسسه آموزش عالی فارغ التحصیل شدند گفت: در صورت فراهم شدن شرایط آمادگی پذیرش دانشجوی خارجی را نیز داریم.

,

حدیدی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون هر سال ۲ کارگاه بین المللی برگزار کردیم، تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۱۸ کارگاه آموزشی و ۲ کارگاه بین المللی با حضور اساتید بین المللی و ۲ عنوان مباحث اجتماعی در حوزه محلی و بحث شرایط اقلیمی و خشکسالی برگزار شد.

,

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات روح نشاط و شادابی در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی به وجود می‌آورد گفت: بر این اساس در طول سال مسابقات مختلفی برگزار می کنیم و از سال گذشته توانستیم مسابقات سازه‌های ماکارونی و برنامه نویسی ویرا را برگزار کنیم.

,

وی اظهار داشت: همچنین ۸ بازدید علمی از صنایع و شرکت های دانش بنیان را داشتیم.

,

حدیدی از برگزاری طرح ها و ایده های خلاقانه جهت ارتقاء علمی دانشجویان سخن گفت و افزود: یکی از آن طرح ها طرح «نیشتمان» است که به وزارت علوم نیز پیشتهاد این ایده را ارسال کردیم.

,

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه خاطر نشان کرد: این نهاد آموزشی در راستای آشنایی دانشجویان رشته کارآفرینی با مدل‌های مختلف کسب و کار، از سال گذشته زمینه‌ای فراهم کرده تا دانشجویان این رشته به جای ۱۶ جلسه کلاس تئوری کارآفرینی، بصورت عملی وارد این بحث شوند.

,

انتهای  پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه