اخبار داغ

شهادت ۱۶ کودک فلسطینی از آغاز سال ۲۰۱۹/ ۱۲۳۳ کودک دیگر مجروح شدند

شهادت ۱۶ کودک فلسطینی از آغاز سال ۲۰۱۹/ ۱۲۳۳ کودک دیگر مجروح شدند
یک گروه ناظر حقوق بشری گزارش داده که در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۱۶ کودک فلسطینی با شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و ۱۲۳۳ کودک دیگر نیز مجروح شدند. تاریخ انتشار: 10:38 - 19 تیر 1398 - کد خبر: ۵۳۲۱۳۶
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس آمار اعلام شده از سوی گروه‌های حقوق بشری، در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این گزارش می‌گوید که خشونت نظامیان صهیونیست، مجروح شدن ۱۲۳۳ کودک دیگر را نیز در پی داشته است.
,
 
,
خشونت نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان به خصوص از زمان آغاز ارهپیمایی بازگشت از ماه مارس سال ۲۰۱۸ به شدت افزایش یافته که این خشونت حتی کودکان و زنان و نیروهای امدادی را نیز هدف قرار داده است.
,
 
,
فلسطینیان از روز ۳۰ مارس سال گذشته تاکنون جمعه هر هفته راهپیمایی بازگشت را برگزار کرده و با حرکت به سمت حصار مرزی نوار غزه بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرده‌اند.
,
 
,
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۷ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
,
 
,
سازمان غیردولتی بین المللی دفاع از کودکان فلسطین نیز پیش از این اعلام کرده بود که سال ۲۰۱۸ یکی از مرگبارترین و خونین‌ترین سال‌ها برای کودکان فلسطینی بوده است.
,
 
,
صهیونیست‌ها در سال ۲۰۱۷ نیز ۸۳ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده بودند.
,
 
,
اما این تنها بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی است. رژیم صهیونیستی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی اقدام به دستگیری ۲۳۰ کودک کرده است.
,
 
,
براساس اعلام اداره سیاست‌ها و دیپلماسی عمومی سازمان آزادیبخش فلسطین، صهیونیست‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، دست‌کم ۲۳۰ کودک فلسطینی را بازداشت کردند.
,
 
,
در گزارش این سازمان آمده است صهیونیست‌ها در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۲۵۵ کودک بین ۱۲ تا ۱۷ سال فلسطینی را بازداشت کردند.
,
 
,
از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۲۰۷۰ کودک فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به شهادت رسیدند. این در حالی است که سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شوند.
,
 
,
حدود ۳۵۰ کودک فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه