اخبار داغ

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور

نسل اول انقلاب از جوانان حمایت کنند /حماسه صفویه، سبب شکل‌گیری ایران فعلی است

نسل اول انقلاب از جوانان حمایت کنند /حماسه صفویه، سبب شکل‌گیری ایران فعلی است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در اردبیل به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: در این بیانیه، پیام ویژه‌ای برای نسل اول صادر شده که با تمام قوا از نسل دوم در راستای اجرای برنامه ۴۰ ساله دوم انقلاب حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، گردهمایی اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

حجت‌الاسلام رستمی در این همایش با بیان اینکه جریان احیای معنویت در تمام نقاط جهان تاثیر گذاشت، گفت: این کار سبب شد ادیان دیگر نیز با الهام از انقلاب اسلامی دچار تغییر و تحول شده و با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی به سمت معنویات حرکت کنند.

,

وی به از بین رفتن معنویت در قرن بیستم و بیست و یکم اشاره کرد و گفت: در عصر مدرنیته معنویت الهام‌بخشی و جلوه‌های خود را از دست داد و بعضی از دانشمندان این عصر را عصر پایان معنویات نام‌گذاری کردند، اما غافل از اینکه هویت جدیدی تحت عنوان جریان احیای معنویت در ایران به نام انقلاب اسلامی رخ داد.

,

 رستمی توطئه های دشمنان در رسیدن به اهداف ضد انقلابی را ناکام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر انقلاب اسلامی مقتدرانه‌تر از همیشه در دنیا قد علم می‌کند‌.

,

وی در ادامه سخنان خود به تبیین حیله های دشمنان در براندازی نظام اشاره کرد و گفت: یکی از حیله‌های دشمن تجزیه کشورهای خاورمیانه و در رأس آن ایران بود که قصد داشتند با تجزیه ایران کشور های کوچک و ضیعف جدیدی به وجود آورند تا مبادا امنیتشان توسط کشور پرقدرت و یکپارچه ایران تهدید شود.

,

این مقام مسئول موفقیت های روز افزون انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته را یادآور شد و گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی کشور ما از لحاظ علمی به صورت محسوسی پیشرفت کرد به طوری که مطابق آمار نسب به سال ۲۰۰۰ تولید علم در کشور ۲۰ برابر رشد کرده است و این پیشرفت‌ها با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی بدست آمده است.

,

بیانیه گام دوم، تبیین وظیفه ۴۰ سال دوم انقلاب است

,

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مأموریت نسل جدید در بیانیه گام دوم انقلاب برای ۴۰ سال دوم  انقلاب تببین شده است و در این بیانیه، پیام ویژه‌ای برای نسل اول صادر  شده که با تمام قوا از نسل دوم در راستای اجرای برنامه ۴۰ ساله دوم انقلاب حمایت کنند.

,

وی با تمجید از عملکرد صفویه در اردبیل گفت: حماسه صفویه سبب شکل‌گیری ایران فعلی است و پیشرفت‌ها و حماسه‌های رخ داده دوره صفویه در کشور به هیچ‌وجه قابل انکار نیست.

,

اساتید دانشگاه‌ها ، مبلغان اسلام ناب در کشور هستند

, اساتید دانشگاه‌ها ، مبلغان اسلام ناب در کشور هستند, اساتید دانشگاه‌ها ، مبلغان اسلام ناب در کشور هستند,

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی  مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در ابتدای این همایش گفت: اساتید دانشگاه‌ها باید مبلغ اسلام ناب در کشور و دنیا باشند و ویژگی‌های بی‌نظیر دین مبین اسلام را به همگان نشان دهند.

,

وی بزرگ‌ترین مرکز تربیت سرمایه‌های اجتماعی را دانشگاهها عنوان کرد و گفت: افتخار ما این است که خادم سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور یعنی دانشجویان هستیم.

,

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: اساتید در راستای تربیت دانشجویان در اصل جهاد انجام می‌دهند و اگر اساتید گرانقدر در کنار متخصص نمودن دانشجویان در علوم مختلف، بحث تزکیه را هم قرار دهند شاهد ایجاد تعهد و روحیات انقلابی فراوان در میان دانشجویان و جوانان خواهیم بود.

,

حسنی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به تمام زوایای امید آفرینی، اخلاق، معنویت و... میان جوانان اشاره می‌کند که در راستای تبیین این مباحث به دانشجویان و جوانان اساتید نقش کلیدی را ایفا خواهند کرد.

,

نظام مقدس انقلاب اسلامی را مقتدرانه پیش می بریم

, نظام مقدس انقلاب اسلامی را مقتدرانه پیش می بریم, نظام مقدس انقلاب اسلامی را مقتدرانه پیش می بریم,

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم اظهار کرد: اساتید و دانشجویان همواره مدافع انقلاب اسلامی بوده‌اند و حضور این قشر علمی در صحنه‌های مختلف کشور سبب شده تا انقلاب اسلامی سرافرازانه وارد دهه پنجم خود شود.

,

وی در خصوص استکبارستیزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز گفت: ویژگی استکبارستیزی کشور ما در دنیا بی‌نظیر است و هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که همانند ما با آن مبارزه کند.

,

حبیبی با بیان اینکه دانشگاه مبدا تمام تحولات است، گفت: اقشار مختلف دانشگاهی با فعالیت‌های خود، هزینه‌های استکبارستیزی را به صورت چشم‌گیری پایین می‌آورند.

,

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فشارهای اقتصادی را یادآور شد و گفت: با وجود این فشارها نیز می‌توانیم با ایجاد نشاط، امید و خودباوری در بین جوانان، نظام مقدس انقلاب اسلامی را مقتدرانه پیش ببریم.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه