اخبار داغ

بانوی ورزشکار محجبه:

شاگردان کم سن و سالم در خصوص حجاب "چادرم"سئوال می کنند/آرامش را با حجاب تجربه کردم

شاگردان کم سن و سالم در خصوص حجاب "چادرم"سئوال می کنند/آرامش را با حجاب تجربه کردم
بانوی ورزشکار محجبه با بیان اینکه بخاطر چادر و نوع حجابم آرامش دارم و بارها این آرامش را تجربه کرده ام، گفت: گاها ” برای این نوع حجابم در محیط کار زیر سؤال بوده ام و شاگردانم می‌گویند چرا شما مانند دیگر مربی‌ها شیک پوش و مانتویی نیستید اما من ترجیح دادم با اعتقاد و عقیده ام زندگی کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیده حیدری‌کیا که دارای مقام کشوری در رشته تکواندو است، در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه بنده در خانواده ای مذهبی با اعتقاد به پوشش چادر بزرگ شده ام، اظهار کرد: از زمان تحصیل در دوره راهنمایی چادر را به عنوان حجاب انتخاب کردم و با آن خو گرفتم و نتوانستم بعداز تحصیل آن را کنار بگذارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه امروز پوشش چادر اختیاری است و نمی شود کسی را مجبور به این پوشش کرد، گفت: البته برای تشویق افراد به سمت داشتن حجاب میتوان راه‌های اثرگذاری را انجام داد و نمونه آن باید از مدارس و با برنامه های آموزش و پرورش ما شکل بگیرد.

,

تکوندوکار محجبه اسدآبادی با اشاره به اینکه حجاب ریشه قرآنی و اسلامی دارد و میتوان گفت با آن آرامشی خاص به فرد محجبه می دهد، اذعان داشت: بنده به شخصه با این نوع حجاب آرامش دارم و بارها این آرامش را تجربه کرده ام؛ به طوری که گاها در مجلسی و یا جایی با مانتو هستم احساس ناخوشایندی دارم و حس می‌کنم چیزی برتن ندارم و همه نگاهها بر من بد است.

,

وی با بیان اینکه با چادر به عنوان حجاب برتر عیبها پوشیده است و حیاء زن بهتر حفظ می شود، تصریح کرد: بنده در مسابقات و در حین آموزش به شاگردانم هم حجاب را با پوشش مقنعه حفظ کرده ام و گاها ” برای این نوع حجابم در محیط کار زیر سؤال بوده ام و شاگردانم می‌گویند چرا شما مانند دیگر مربی‌ها شیک پوش و مانتو نیستید و در این محیط که مردی نیست مقنعه بر سر دارید؟! و بنده در پاسخ می‌گفتم که هرکس به دین خود است و با عقیده خودش زندگی میکند.

,

حیدری‌کیا با اشاره به اینکه در گروه‌های سنی مختلف شاگرد دارد، گفت: بعضا” برخی از شاگردانم با پوشش نامناسبی وارد سالن می‌شدند، ایراد می‌گرفتم و با برخی از مادران آنها در میان می‌گذاشتم که متأسفانه با برخورد ناخوشایند مادران مواجه شدم و می‌گفتند که ما دخترمان را برای ورزش اینجا فرستاده ایم نه کلاس درس و تربیت و حجاب؛ و اینگونه است که زبانمان از اعتراض نسبت به این امر کوتاه است چرا که برخی والدین خود نیز نسبت بی بدحجابی فرزندانشان بی اعتنا هستند.

,

وی به حجاب مردم در شهر اسدآباد هم اشاره کرد و گفت: در گذشته تاکنون مردم این شهر چادری بوده اند ولی چند وقتی است که متأسفانه با ورود افراد بی حجاب و گاها با مانتوهای نامناسب چهره شهر خراب شده است که می‌طلبد مسئولان بیشتر نسبت به فرهنگ سازی اقدام کنند.

,

تکوندوکار محجبه اسدآبادی افزود بنده تنها یک ساعت و نیم با شاگردانم در ارتباط هستم و بیشتر مسئله حجاب آنان و روش تربیتی آنان به خانواده ها و حتی آموزش و پرورش برمی‌گردد که باید فرهنگ سازی شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه