اخبار داغ

آیا سودجویان برای نابودی خانگرمز نقشه کشیده اند؟!

تکذیب شایعه کشف معدن طلا در تویسرکان از سوی مدیر کل صمت استان همدان/ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضائی با شایعه پردازان و متوهمان

تکذیب شایعه کشف معدن طلا در تویسرکان از سوی مدیر کل صمت استان همدان/ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضائی با شایعه پردازان و متوهمان
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان شایعه کشف معدن طلا در تویسرکان را به شدت تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چند روزی است که عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه با گمانه زنی خود به دنبال تشویش اذهان عموم هستند و خبر از کشف معدن طلا در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان می دهند، تا جایی که برخی کانال های تلگرامی این شهرستان هم با انتشار چنین شایعه ای بر آن دامن زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در ظاهر این شایعه نشأت گرفته از تحریف متن مصاحبه یک فعال محیط زیست است که در یکی از خبرگزاری ها منتشر شده بود.

,

آن فعال محیط زیست در گفت و گویی اظهار کرده؛ “خبرهایی مبنی برکوچک سازی یا واگذاری معدن در دو منطقه مهم حفاظت شده لشگر در و خان گرمز به گوش می رسد!”

,

اینکه معدنی در منطقه خانگرمز فعال بوده، است و یا می شود به زوی به آن می پردازیم، اما چگونه شایعه پردازان با تحریف همین یک جمله به نتیجه رسیدند که در خانگرمز معدن طلا کشف شده از عجایب روزگار است!

,

آنان بدون کسب اطلاعات کافی و بدون هیچ گونه تحقیق و بررسی به خود اجازه دادند این گونه بنویسند که ” در روزهای اخیر خبری مبنی بر اکتشاف و فعالیت معدنی در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان منتشر شده است . که بعد از آن با توجه به شایعاتی که اجازه فعالیت معدنی در مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست داده نمی شود مگر اینکه ذخایر ارزشمندی همچون طلا مطرح باشد بالا گرفت. ”

,

هیچ خبرگزاری رسمی و هیچ منبع آگاهی چنین مسئله ای را عنوان و اعلام نکرده بود و شایعه پردازان تنها با حاشیه سازی حاصل برداشت ها و گمانه زنی های خود را چنین موضعی بی پایه و اساسی را مطرح کرده اند.

,

در این باره «حمیدرضا متین» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  عصر همدان، با تکذیب ادعای شایعه پردازان مبنی بر کشف معدن طلا در منطقه خانگرمز تویسرکان، گفت: تاکنون چنین مسئله ای را از کسی نشنیده ام و اطلاعی از آن ندارم و این ادعا را به شدت تکذیب می کنم.
وی اظهار کرد: مسئله مرتبط به رگه های طلا روستای عشوند نهاوند است که تنها درصد بسیار اندکی در خاک این منطقه وجود دارد آن هم با فاصله بسیار از تویسرکان.

,
,

به گزارش عصر همدان؛ کارشناسان محیط زیست هم فعالیت هر گونه معدنی را در منطقه حفاظت شده خانگرمز تکذیب کردند، چرا که با بررسی های انجام شده از سوی آنان حداقل تا ۲۰ سال گذشته نشانه هایی از فعالیت معدن در این منطقه از جمله راه دسترسی و خورد شدن سنگ ها وجود نداشته و ندارد.

,

حال اینکه یک فعال محیط زیست از فعالیت معدنی که وجود خارجی در منطقه خانگرمز ندارد حرف می زند و تنها با استناد به حرف های خودش به دنبال القاء جمله کوچک سازی خانگرمز در بین مردم است و برخی افراد متوهم و خیالپرداز هم آن معدن نادیده را معدن طلا می انگارند، چگونه باید پاسخگوی شبهه افکنی در اذهان عموم باشند جای سوال دارد.

,

اینجاست که  می طلب در این زمینه دستگاه قضایی به طور قاطع وارد شود و با شایعه پردازان برخوردی قانونی داشته باشد تا چنین حرکت هایی تکرار نشود، چرا که با دامن زدن به چنین شایعه ای چه بسا پای سودجویان بسیاری برای حفاری و کنده کاری به منطقه خانگرمز باز می شود و حتی مسائل امنیتی را هم به دنبال می آورد.

,

باید تحقیقات گسترده تری انجام شود، که چه کسانی از انتشار چنین شایعه ای منفعت کسب می کنند، آیا سودجیان برای نابودی خانگرمز نقشه کشیده اند؟!

,

فاطمه زنگنه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه