اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

باید به زیرساخت‌های آموزشی و تحقیقات در شرق کشور توجه شود/ پایین بودن درآمد سرانه آموزشی در منطقه

باید به زیرساخت‌های آموزشی و تحقیقات در شرق کشور توجه شود/ پایین بودن درآمد سرانه آموزشی در منطقه
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شرق کشور اگر از جهت زیرساخت‌های آموزشی، آموزش و تحقیقات توسعه پیدا نکند و ارتقا داده نشود یقینا خالی از سکنه خواهد شد و امنیت کشور با خطر مواجه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام‌والمسلین سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همکاران در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابتدای ورود به مرکز استان از دانشگاه‌های بیرجند، پیام نور، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، دانشکده‌های فنی ابن حسام و سپیده کاشانی، صنعتی، کارگاه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران و پارک علم و فناوری بازدید داشته و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و مشکلات این مجموعه های علمی و آموزشی قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، , حجت‌الاسلام‌والمسلین سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همکاران در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابتدای ورود به مرکز استان از دانشگاه‌های بیرجند، پیام نور، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، دانشکده‌های فنی ابن حسام و سپیده کاشانی، صنعتی، کارگاه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران و پارک علم و فناوری بازدید داشته و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و مشکلات این مجموعه های علمی و آموزشی قرار گرفتند.,

وی با اشاره به اینکه طی بازدید صورت گرفته مشکلات و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های مرکز استان مشاهده شد، افزود: برخی از دانشگاه‌ها مشکلاتی از جمله کمبود فضا، مشکلات اداری و در برخی از موارد مباحث قانونی مطرح شد که نیاز به اصلاح دارد و باید ازمرکز کشور بررسی و حل شود.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم سفر اعضای کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونت‌های مختلف وزارتخانه‌های که در این سفر حضور دارند منشاء خیر و برکت باشد.

,

عبادی اظهار کرد: نکته مهمی که مطرح بوده در خصوص کم بودن تراکم جعیت است. شرق کشور اگر از جهت زیرساخت‌های آموزشی، آموزش و تحقیقات توسعه پیدا نکند و ارتقا داده نشود یقینا خالی از سکنه خواهد شد و امنیت کشور با خطر مواجه می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر به این منطقه با نگاه امنیتی و آموزشی نگاه شود مقداری شرایط بهتر خواهد شد و بهتر خواهند توانست شرایط را درک کنند.

,

عبادی با بیان اینکه درآمد سرانه آموزشی در این منطقه پایین است، اظهار کرد: این موضوع اصلا خوب نیست چراکه باعث مهاجرت می‌شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و این پهناوری خیلی هزینه دارد طبیعتا باید این موضوعات بررسی شود و مشکلات  مورد توجه قرار گیرد.

, نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و این پهناوری خیلی هزینه دارد طبیعتا باید این موضوعات بررسی شود و مشکلات  مورد توجه قرار گیرد.,

عبادی در خصوص فضای پارک علم و فناوری گفت: فضای پارک علم و فناوری بسیار کم است که نیاز است وازرتخانه و دستگاه‌ها کمک کنند که توسعه مورد نیاز را داشته باشد و شرکت‌ها بتوانند در اینجا مستقر شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه