اخبار داغ

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زنان و خانواده:

حجاب تبدیل به یک مسئله سیاسی شده است/ حجاب عامل اصلی امنیت روانی جامعه است

حجاب تبدیل به یک مسئله سیاسی شده است/ حجاب عامل اصلی امنیت روانی جامعه است
عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زنان و خانواده گفت: مسئله حجاب بیش از اینکه مسئله‌ای فرهنگی اعتقادی باشد، مسئله‌ای سیاسی شده به‌طوری‌که اگر دولت رضایتمندی مردم را به دست آورد، بی‌حجابی هم کمتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه حاج اسماعیلی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زنان و خانواده در گفتگو با دیار آفتاب، بابیان اینکه یکی از فلسفه‌های حجاب، ایجاد آرامش درونی برای زن است، گفت: حجاب باعث می‌شود تا زنان بدون نگرانی از جلب‌توجه از طرف مردان بتوانند در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند؛ درواقع حجاب باعث می‌شود تا یک زن با آرامش و بدون اینکه ازنظر جسمی جلب‌توجه کند در جامعه فعالیت اجتماعی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

حجاب عامل اصلی امنیت روانی زنان و کل جامعه

, حجاب عامل اصلی امنیت روانی زنان و کل جامعه, حجاب عامل اصلی امنیت روانی زنان و کل جامعه,

وی، حجاب را عامل اصلی امنیت روانی بانوان دانست و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین نتایج حجاب برای یک زن مصونیت او در جامعه در مقابل نگاه‌های خاص، آزارهای دیگران و تعرضات احتمالی است.

,

حاج اسماعیلی، با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زن، اظهار کرد: این نگاه تحقیرآمیز و ابزاری به زنان که در جوامع غربی شاهد آن هستیم و روز به روز در حال گسترش است، قطعاً باعث ناراحتی و آزردگی زنان غربی هم می‌شود ولی شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که آنان راهی جز قرار گرفتن در این پازل ندارند و به نوعی مجبور به ایفای نقش در این فضا هستند.

,

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زنان و خانواده، یکی دیگر از نتایج حجاب را برقراری آرامش و امنیت روانی در جامعه دانست و گفت: کنترل اجتماعی غرایز انسان از نتایج حفظ حجاب و عفاف در محیط بیرون است. علاوه بر آن وجود عفاف و حجاب باعث از بین رفتن نگاه جنسی در جامعه می‌شود که حاصل آن تمرکز افراد بر کار و فعالیت خود و نهایتاً بالا رفتن بازده فعالیت افراد در حوزه کاریشان می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه حفظ حجاب باعث ایجاد آرامش روانی درون خانواده نیز می‌شود، افزود: در حال حاضر با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، متأسفانه روابط فرا زناشویی در بستر این شبکه‌ها افزایش پیداکرده و باعث لطمه به امنیت روانی افراد شده است، این در حالی است که حفظ حجاب و عفاف در محیط‌های اجتماعی این امنیت خاطر را تقویت کرده و باعث آرامش روانی بیشتر افراد در خانواده می‌شود.

,

بی‌حجابی امروز جامعه نشان از اعتراض سیاسی به دولت است

, بی‌حجابی امروز جامعه نشان از اعتراض سیاسی به دولت است, بی‌حجابی امروز جامعه نشان از اعتراض سیاسی به دولت است,

حاج اسماعیلی، وضعیت بی‌حجابی امروز جامعه را نوعی اعتراض به وضع موجود دانست و تشریح کرد: اگر دولت بتواند رضایتمندی مردم را در سطح جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند قطعاً بسیاری از این بی‌حجابی‌ها که نشان‌دهنده اعتراض سیاسی افراد است کاهش پیدا می‌کند. درواقع مسئله حجاب بیش از اینکه مسئله‌ای فرهنگی اعتقادی باشد، مسئله‌ای سیاسی شده به‌طوری‌که اگر دولت رضایتمندی مردم را به دست آورد، بی‌حجابی هم کمتر می‌شود.

,

بی‌حجابی در هیچ کجای تاریخ ایران سابقه ندارد

, بی‌حجابی در هیچ کجای تاریخ ایران سابقه ندارد, بی‌حجابی در هیچ کجای تاریخ ایران سابقه ندارد,

وی بابیان اینکه بی‌حجابی در هیچ کجای تاریخ این سرزمین سابقه ندارد، خاطرنشان: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که میل به پوشش و حجاب در زنان ایرانی همواره وجود داشته است. واکاوی دوران تاریخی ایران در پیش از اسلام نشان‌دهنده وجود قوانین سخت‌گیرانه در حوزه حجاب بانوان است. درواقع می‌توان گفت شل حجابی در ایران بعد از دوران کشف حجاب اجباری توسط پهلوی شروع شد و امروزه باهدف نشان دادن اعتراض به وضع موجود کشور به این مرحله رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه