اخبار داغ

بانوی ملی پوش قزوینی:

دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ جزو ۱۲دختر بسکتبالیست برتر آسیا شدم

دختران محجبه با اعتماد به نفس وارد میادین بین‌المللی می‌شوند/ جزو ۱۲دختر بسکتبالیست برتر آسیا شدم
بانوی ملی پوش قزوینی گفت: حجاب برای یک بانوی ایرانی که از ابتدا با آن خو گرفته محدودیت نیست بلکه پلی به سوی موفقیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، دختران بسکتبالیست کشورمان پس از ۳۸ سال در سال ۹۶  با تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) به عنوان اولین تیم نوجوانان زیر ۱۸ سال از ایران توانستند نخستین حضور خود را در رقابت‌های بین‌المللی تجربه کنند و با کسب سه پیروزی و دو شکست جایگاه چهارم را ازآن خود کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

فاطمه آقازادگان قزوینی هم به عنوان نماینده استان قزوین در سن ۱۶ سالگی به همراه تیم ملی دختران بسکتبال نوجوان کشور سکوی چهارمی را از آن خود کرد.

,

آقازادگان قزوینی با وجود سن و سال کم یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیم بسکتبال دختران نوجوان کشور در آوردگاه مسابقات آسیایی بود، مسابقاتی که توانست سکوی پرتابی بلند برای این بسکتبالیست شایسته قزوینی باشد.

,

این بسکتبالیست در طول دیدارهای برگزارشده تیم ملی بسکتبال دختران نوجوان کشور عملکرد قابل توجهی داشت و در سه دیدار تیم ملی مقابل رقبا موفق شد عنوان پرامتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد.

,

آقازادگان از ۹ سالگی وارد این حرفه شده و اکنون ۱۸ سال دارد؛ در همین رابطه به عنوان یک جوان قزوینی که موفق به کسب افتخارات بسیاری شده به گفت‌وگو با این بانوی ورزشکار پرداختیم؛

,

وی می‌گوید: برای اولین بار در سال ۸۹ زمانی که پایه سوم ابتدایی بودم در یک مسابقه استعدادیابی شرکت کردم و از سمت معلم ورزش مدرسه برای این رشته پذیرفته شدم.

,

این بسکتبالیست قزوینی ادامه می‌دهد: بعد از چهار سال تمرین؛ از سن ۱۳ سالگی این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم، هرسال در تیم لیگ نوجوانان شرکت می‌کردم به طوری که سه سال در لیگ نوجوانان، یک سال لیگ جوانان و سال ۹۷ هم در لیگ دسته یک حضور داشتم.

,

, ,

 

,

آقازادگان می‌افزاید: اردوهای تیم ملی هرساله برگزار می‌شد و من از بچگی هر بار با تست دادن وارد این اردو می شدم اما متاسفانه باتوجه به عدم تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نمی‌توانستیم در مسابقات برون مرزی در هیچ تورنومتری به صورت رسمی شرکت کنیم تا اینکه در سال ۹۶ خوشبختانه حجابمان تایید شد و توانستیم به مسابقات بین المللی راه یابیم.

,

وی بیان می‌کند: اولین تیمی که بعد از تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) اعزام شد تیم ۵ علیه ۵ گروه زیر ۱۸ سال بود که ما در آن تورنومتر شرکت کردیم که این مسابقات در هند برگزار شد.

,

این ورزشکار قزوینی در خصوص افتخاراتی که کسب کرده است، اظهار می‌کند: در مسابقات هیئتی در رده نونهالان مقام نایب قهرمانی و تیم نوجوانان مقام دوم را کسب کردیم و همچنین سال گذشته در رده جوانان مسابقات ۵ علیه ۵ هم موفق به کسب مقام دوم شدیم و در مسابقات ۳ علیه ۳ که ۲ سال پیش برگزار شد توانستیم مقام سوم را کسب کنیم.

,

این بسکتبالیست قزوینی خاطرنشان می‌کند: سال گذشته هم در مسابقات لیگ دسته یک در رده جوانان مقام سوم و در مسابقات ۳ علیه ۳ که مجری آن آموزش و پرورش بود نیز رتبه اول را کسب کردیم.

,

وی ابراز می‌کند: سال گذشته در سه مسابقه چند جانبه سه به سه مسابقات مالزی شرکت کردیم که نتوانستیم مقامی کسب کنیم، همچنین در سه به سه المپیک جوانان ۲۰۱۸ بود که در آرژانتین برگزار شد شرکت کردیم؛ باتوجه به اینکه ما تجربه زیادی برای شرکت در مسابقات بین‌الملی را نداشتیم، کار بسیار سختی بود و اولین تجربه را در مسابقات برون مرزی کسب می‌کردیم.

,

, ,

 

,

آقازداگان می‌افزاید: از آنجا که تنها ۲۰ تیم سه به سه بسکتبال می‌‍توانستند به این مسابقات راه یابند، رنک تیم ملی ایران ۲۱ بود، به همین دلیل فکر می‌کردیم که نمی‌توانیم شرکت کنیم اما باتوجه به انصراف تیم ژاپن سه هفته قبل از برگزاری مسابقات ما به عنوان تیم بیستم وارد مسابقات شدیم و تنها سه هفته برای تمرین فرصت داشتیم و نتوانستیم مقامی کسب کنیم.

,

وی می‌گوید: اولین بار سال ۹۶ که در مسابقات بین المللی شرکت داشتیم در کشور هند توانستیم مقام چهارم را کسب کنیم همچنین سال گذشته در مسابقات ۵ علیه ۵ مسابقات آسیایی به سرمربی گری خانم نایبی که در هند برگزار شد توانستیم مقام پنجم را کسب کنیم.

,

این ورزشکار قزوینی در خصوص حجاب بانوان ورزشکار تصریح می‌کند: حجاب برای یک بانوی ایرانی که از ابتدا با آن خو گرفته محدودیت نیست بلکه پلی به سوی موفقیت است؛ معتقدم نداشتن حجاب موجب کاهش اعتماد به نفس می‌شود چراکه ما به خاطر اعتقادات و حجاب نیز ۴۰ سال از این مسابقات گذشتیم چه بساکه حجاب حکم دینی ماست و ما به عنوان نماینده بانوان یک کشور اسلامی مانند ایران با افتخار و با حجاب کامل در سطح مسابقات شرکت خواهیم کرد.

,

وی بیان می‌کند: یکی از رمزهای موفقیت هر بانوی ورزشکار ایرانی اعتقادات دینی و حجاب است چراکه آرامشی به انسان می‌دهد که بسیار ارزشمند است و انسان را به خدا نزدیک می کند؛ امسال ماه رمضان علی رغم برگزاری فصل امتحانات و تمرینات روزانه اما سعی کردم روزه‌هایم را بگیرم.

,

, ,

 

,

آقازادگان ابراز می‌کند: کسی که خدا پشتوانه‌اش باشد، اعتماد به نفس دارد و از هیچ چیز هراس نخواهد داشت و هر فردی که بر خدا توکل کند بسیار با ارزش خواهد بود.

,

این ورزشکار قزوینی در خصوص برنامه‌ریزی هفتگی خود اظهار می‌کند: من در طول هفته همه روزه تمرین دارم به طوریکه ۴ روز در طول هفته  را بسکتبال و ۳ روز بدنسازی کار می‌کنم.

,

وی در خصوص ورزش بسکتبال استان می‌گوید: استان قزوین از لحاظ سطح مربی‌ها با وجود مربی‌های پرافتخاری نظیر خانم حسن نایبی می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد چراکه سابقه مربی گری در تیم  نوجوان تیم ملی را  دارد و اکنون هم به عنوان سر مربی تیم ملی جوانان فعال است.

,

این بسکتبالیست قزوینی می‌افزاید: عدم توجه به تیم بکستبال دختران نسبت به آقایان و نبود اسپانسر از مهمترین دغدغه‌های ورزش بسکتبال است که متاسفانه این ورزش آنچنان که باید دیده نشده و از لحاظ اسپانسر حمایت آنچنانی نمی‌شود.

,

وی ادامه می‌دهد: سال گذشته شورا و شهرداری قزوین اسپانسر لیگ دسته یک دختران شد که توانستیم مقام سوم را کسب کنیم و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

,

وی درباره برنامه آینده خود می‌گوید: در نظر دارم که در کنار ورزش بتوانم در یک رشته خوب ادامه تحصیل دهم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه