اخبار داغ

صبح امروز صورت گرفت

راهپیمایی مردم تربت حیدریه در حمایت از حجاب و عفاف فاطمی

راهپیمایی مردم تربت حیدریه در حمایت از حجاب و عفاف فاطمی
این بار هم مطابق رسم هر ساله و پس از گذشت بیش از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، مردم تربت حیدریه به خیابان‌ها آمده تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای واقعه مسجد گوهرشاد، شعار حمایت از حجاب و عفاف فاطمی سر دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ بیست و یک روز از تیر سال ۱۳۱۴ گذشته بود که معترضان کشف حجاب در مشهد پا به میدان گذاشته بودند که توسط دژخیمان رضاخان قلدر با اقدامی ناجوانمردانه و وحشیانه در مجاورت حرم منور رضوی و در محل مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

این بار هم مطابق رسم هر ساله و پس از گذشت بیش از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، مردم شهر پیشتاز در پیروزی این انقلاب یعنی تربت حیدریه به خیابان ها آمده تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای این واقعه شعار حمایت از حجاب و عفاف فاطمی سر دهند.

,

, ,

ساعت حدود ۹ صبح امروز و در میان جمعیت با زنانی که با بدست داشتن پلاکاردهایی که هر کدام یک هدف مشترکی را تبیین می کرد و آن هم حمایت از حجاب اسلامی در سالروز گرامیداشت روز حجاب و عفاف بود؛همراه شدیم.

,

 

,

به گفته یکی از مسئولان فرهنگی شهر، این راهپیمایی به منظور حمایت از حجاب و عفاف و ابراز مخالفت با هنجارشکنان و زیر پا گذارندگان این فریضه الهی در جامعه برگزار می شد.

,

 

,

هر لحظه،موج به موج جمعیت بانوان به راهپیمائی افزوده می شد، نفر به نفر با مشتانی گره کرده شعارهای نظیر "حجاب ما حاصل ایمان ماست، حاصل انقلاب ایران ماست" یا "حجاب فاطمه دهد این شعار؛حجاب برای ما بود افتخار" را سر می دادند.

,

, ,

همه شرکت کنندگان ایستاده‌اند تا حرف و خواسته شان را بزنند و اینکه بگویند، چرا به اینجا آمده‌اند و از جامعه‌ای که خودشان نیز بخشی از آن هستند، چه چیز می خواهند.

,

 

,

چادر را بعنوان حجاب برتر و برای احترام به شهدا و پایداری اسلام بر سر کردم

, چادر را بعنوان حجاب برتر و برای احترام به شهدا و پایداری اسلام بر سر کردم,

با یکی دو نفر مصاحبه کردیم، اولین نفر یک دانش آموز دبیرستانی است.او می گوید: چادر را بعنوان حجاب برتر به احترام شهدا و پایداری از اسلام مبین بر سر کرده و توصیه ای به همکلاسیانش دارد؛"از تک تک آنها می خواهم با حفظ حجاب خود مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب زده تا آنها در رسیدن به اهداف خود مایوس شوند".

,

یک معلم فرهنگی جلو می آید و هدفش را برای شرکت در راهپیمایی حمایت از حجاب فاطمی اعلام می کند، او می گوید: مطمئن هستم نگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله به ما بوده که امروز توانسته ایم در اینجا حاضر باشیم و دل امام زمان عجل الله خود را شاد نمائیم.

,

, ,

وی از توصیه هایش در سر کلاس های درس به دانش آموزان هم گفت."از همه فرزندانم می خواهم با رعایت حجاب خود و حفظ ظاهر زیبنده شان موجبات رضایت حضرت زهرا سلام الله را فراهم نمایند".

,

 

,

در مسیر نکته قابل توجهی را می دیدیم، آن هم اینکه خانم هایی که از نظر حجاب خیلی وضعیت مناسبی نداشتند با دیدن این راهپیمایی و شنیدن شعارهای این بانوان انقلابی،در مسیر به صف حمایت از حجاب فاطمی اضافه شدند و همصدایی می کردند.

,

 

,

, ,

در انتهای مسیر راهپیمایی، میعادگاه حامیان حجاب و عفاف، مزار دو شهید گمنام که چند روزی از تدفین شان در محل باغ ملی تربت حیدریه نمی گذرد؛ بود.

,

 

,

درصد عمده ای از هم گسیختگی خانواده ها کسانی هستند که اهمیتی به موضوع حجاب نمی دهند

, درصد عمده ای از هم گسیختگی خانواده ها کسانی هستند که اهمیتی به موضوع حجاب نمی دهند,

, ,

حسین مسرور نعیمی، رئیس دادگستری تربت حیدریه در گردهمایی پایانی مدافعان حریم خانواده به زوایای مختلف حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: موضوع حجاب به لحاظ اشاره آن در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیه السلام و دیگری به لحاظ جرم شناسی و آماری که به این لحاظ به اثبات رسیده و دیگر مسئله به لحاظ مباحث حقوقی که عدم رعایت حجاب شرعی در معابر عمومی توسط قانون گذار جرم تلقی شده تاکید فروانی نیز به آن شده تست.

,

 

,

مسرور نعیمی با بیان اینکه درصد عمده ای از هم گسیختگی خانواده ها کسانی هستند که اهمیتی به موضوع حجاب نمی دهند، خاطر نشان کرد:
حجاب مترادف با عفاف نیست، امروز به غلط در برخی رسانه ها و محافل عمومی ترویج داده می شود که دل این افراد پاک بوده و این ناشی از برداشت اشتباه است، لذا حتما مسائل ظاهری که در شرع مقدس به آن تاکید شده باید رعایت شود از سویی عفاف یک مسئله باطنی است و به تنهایی جهت مصون ماندن از خطا کافی نیست.

,
,

 

,

وی تصریح کرد: نخستین زاویه بررسی حجاب آیات قرانی و روایات معصومین علیه السلام است که ابعاد مختلفی برای حجاب گفتاری، رفتاری و پوششی به آن اشاره شده است.

,

 

,

مسرور گفت: در حوزه جرم شناسی و آمار توصیفی بسیاری از پرونده ها و قربانیان تجاوز به عنف و بنا بر مصاحبه جرم شناسان افرادی بودتد که هیچ اهمیتی به حجاب ظاهری نمی دادند.

,

 

,

رییس حوزه قضایی تربت حیدریه اظهار کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که مردم به قوانین و حاکمیت رای دادند و اگر خانمی گفت نمی خواهم رعایت کنم قانونگذار تاکید دارد زنانی که بدون رعایت حجاب شرعی در معابر عمومی ظاهر می شوتد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده است.

,

 

,

وی بیان کرد: تاثیر مقوله حجاب در پرونده های خانوادگی که درصد عمده از طلاق ها و پرسشی که از جوانان و افراد میانسال سوال می شود سخن از خیانت است که هیچ اهمیتی به پوشش حجاب نداشتند که نتیجه آن تحمیل پروتده ها به دستگاه قضایی است.

,

 

,

حجاب مجازی نکته ای دیگری بود که مسرور به آن اشاره می کند: بیشتر قربانیان امروز خانواده های متدین هستند که فرزندانشان بیشتر وقتشان در فضای مجازی سیر می کنند که آگاهانه و یا ناآگاهانه دست به اقداماتی همچون فرار و خودکشی می زنند.

,

 

,

همه ظرفیت های قانونی را برای رعایت حجاب اسلامی در شهرستان بکار خواهیم گرفت

, همه ظرفیت های قانونی را برای رعایت حجاب اسلامی در شهرستان بکار خواهیم گرفت,

رییس دادگستری تربت حیدریه گفت: درصد عمده ای از پرونده های خودکشی به اقداماتی در فضای مجازی در جوانی و نوجوانی برمی گردد که به این فضا اعتماد کردند، لذا افرادی که مبادرت به نگهداری و انتشار عکس های مبتذل و مستهجن می کنند، قابل تعقیب و برای آن جرم در نظر گرفته شده است.

,

 

,

وی افزود: همه ظرفیت های قانونی را برای رعایت حجاب اسلامی در شهرستان بکار خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد که هنجارشکنان به ارزش ها و اعتقادات مردم بی احترامی کنند.

,

 

,

در پایان این مراسم راهپیمایی کنندگان عفاف و حجاب مزار شهدای گمنام باغملی را عطرافشانی و غبارروبی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه