اخبار داغ

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت:

آذربایجان غربی هفتمین استان مجری طرح تاپ/ علمی که تولید ثروت نکند مفید نیست

آذربایجان غربی هفتمین استان مجری طرح تاپ/ علمی که تولید ثروت نکند مفید نیست
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: آذربایجان غربی به عنوان هفتمین استانی که طرح «تاپ» در آن به مرحله اجرا می رسد بوده و امید است ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت شکل گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، برات قبادیان در همایش طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار که در سالن همایش های اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید دانشگاه ها را از حالت وارداتی خارج کرده و به صورت مثمر و مفید مورد استفاده قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: دانشگاه تهران بر اساس الگوی وارداتی لیسانی، فوق لیسانس و دکترا در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد و دانشجویان عملا هیچ فعالیت صنعتی نداشته و محصولی را تولید نمی کردند تا روزی که فارغ التحصیل شده و با یک مدرک از دانشگاه خداحافظی می کردند.

,

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: اگر ارتباط صنعت و دانشگاه آنچنان که نیازمند و وابسته به هم باشند شکل گیرد، علمی که در دانشگاه تولید می شود در صنعت به چشم می خورد و قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.

,

قبادیان با تاکید بر اهمیت مفید بودن علم تولید شده در دانشگاه ها گفت: علمی که نفع نداشته و تولید ثروت نکند به درد نمیخورد، یک دانش آموخته دکترا اگر کارآفرینانه تربیت شده باشد محصولی را به خط تولید می رساند و موجب شکوفایی در بخش صنعت می شود که آن نیز منجر به تولید ثروت ملی می شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات دقیقی از دانشجویان دانشگاه ها و نیز شهرک های صنعتی به دست آوریم، ابراز کرد: هر واحدی که کار اقتصادی کند می شود «بنگاه» و این بنگاه ممکن است کارخانه فولاد مبارکه اصفهان باشد یا یک واحد تولیدی با ده نفر نیروی انسانی اما مسئله اینجاست که باید اطلاعات دقیقی از شهرک های صنعتی و کارخانه ها و نیز دانشگاه ها و نیازهای علمی آن ها به دست آوریم.

,

منابع انسانی گران ترین سرمایه انسانی است

, منابع انسانی گران ترین سرمایه انسانی است,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش منابع انسانی را از جمله گرانترین سرمایه ها عنوان کرد.

,

رضا حسینی افزود: وقتی صنایعی مانند تراکتورسازی و ماشین سازی در حال شکل گیری بود نیروهای کارآموزی در حال آموزش بودند که پس از مدتی تبدیل به افرادی با مهارت بالای فنی در حرفه خود شدند.

,

وی، ابراز کرد: ۷۰ محقق برجسته آذربایجان غربی با ۱۷۶ طرح در جهاد کشاورزی استان در حال خدمت هستند و این منابع انسانی از جمله گران تریت سرمایه های انسانی به شمار می روند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید خود را از لحاظ تکنولوژی های روز دنیا بی نیاز کنیم، اذعان کرد: در جلفا طی یک کار مشترک ما بین ایران و کره جنوبی و ترکیه عده ای از کارگران در حال کار بودند اما جوشکاران ایرانی ۷۰ حلقه و جوشکاران کره و ترکیه ۴۷۰ حلقه جوش میزدند و این نیازمند به روز آوری اطلاعات فنی و مهندسی کارگران و مهندسان ایرانی است.

,

حسینی با تاکید بر نقش دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی، تصریح کرد: باید اعتماد متقابل ما بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود.

,

در انتهای این همایش از طرح تاپ که به عنوان طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار است توسط مسئولان رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه