اخبار داغ

دانا گزارش می دهد:

حاشیه‌های مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور/ از حذف کلمه مرکزی تا متلک‌های انتخاباتی

حاشیه‌های مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور/ از حذف کلمه مرکزی تا متلک‌های انتخاباتی
مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور با حاشیه‌های فراوانی همراه بود که متلک‌های انتخاباتی گوشه‌ای از آن بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطار نیوز، حجت‌الاسلام یعقوبی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی کتابخانه مرکزی نیشابور در محل پارک ارغوان گفت: خوشحالیم که در دینی هستیم که اعجازش کتاب است و اهل کتاب واقعی در همه امت‌ها اسلام است، خدا را شاکریم که در زمانی که نوشتن حدیث در صدر اسلام ممنوع بود، دستور دادند که حدیث‌ها را بنویسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به توصیه ائمه به مردم جهت نوشتن احادیث تأکید کرد: خدا را شاکریم که در قرن دوم و سوم که بی‌سوادی در جهان رایج بود در یک جلسه در نیشابور، هزاران قلمدان مرصع حضور داشتند.

,

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که بعد از سال‌ها آرزو و اسرار شاهد کلنگ زنی این کتابخانه هستیم.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز گفت: تجاربی را که در کل اداره کل کتابخانه‌های استان داشته‌ام را می‌گویم که رسانه‌ها و مسئولین پیگیری کنند.

,

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: مرکز فرهنگی خودش، خودش را باید معرفی کند. در کل استان سیاستمان این است که کل کتابخانه‌ها به محل فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شود و فقط محل دریافت کتاب نباشد.

,

وی تأکید کرد: مسئولین شهرستان جمع شوند و هفتگی پروژه را پیگیری کنند و هر جا مشکل خورد حل کنند و ما نیز کمک می‌کنیم.

,

سبزیان تأکید کرد: همین‌جا تصمیم بگیرید که این پروژه را در چه مدت می‌توانید تکمیل کنید و به مردم اعلام کنید تا مردم مطالبه کنند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: شهری که گذرگاه امام رضا (ع) است می‌تواند این پروژه را تا دهه فجر به بهره‌برداری برساند.

,

وی تصریح کرد: اگر پول باشد و کارشکنی هم باشد پروژه‌ها به نتیجه نمی‌رسد، بیایید حول محور نماینده ولی‌فقیه در نیشابور جمع شوید و همه کمک کنند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

,

سبزیان عنوان داشت: کتابخانه‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش طلاق، افزایش امید به زندگی، تأمین امنیت خانواده‌ها و مهارت‌آموزی بچه‌ها کمک می‌کند.

,

رئیس شورای شهر نیشابور در این مراسم گفت: در شورای سوم و چهارم این طرح مصوبه و زمین گرفت و مهندس وکیلی تصمیم به ساخت آن گرفت ولی امروز آمده‌ایم گوشه‌ای تا کلنگ این کتابخانه را بزنیم ولی باید دید چه افرادی در اجرای این پروژه در سال‌های قبل سنگ‌اندازی کردند.

,

سید هادی درودی افزود: بعد از 10 سال امروز کتابخانه مرکزی را برای اینجا نمی‌دانم، اینجا مرکز نیست و من بابت این موضوع نگران هستم

,

وی با اشاره به در اختیار ندادن زمین در دوره سوم شورا تصریح کرد: شورا در هر جا زمین در اختیار می‌گذارد زمان مشخص می‌کنند و دیگر تاریخ آن گذشته است.

,

وی در پایان گفت: خدا را شاکریم که اینجا ساخته می‌شود ولی اگر می‌خواهید کتابخانه در این مکان بسازید یا اسم مرکزی را بردارید یا طوری بسازید که واقعاً مرکزی باشد.

,

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: از سال 94 این طرح قرار بود با همت بانک ملت ساخته شود و الان نیز همه در این طرح کمک کردند.

,

حمید گرمابی خاطرنشان کرد: در دین اسلام معجزه حضرت رسول (ص) کتاب قرآن است و ما نیز باید قطعاً در بین ملل دنیا سرآمد باشیم و نیشابور نیز وارث بزرگانی هست و باید بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

,

وی تأکید کرد: امیدوارم کتابخانه مرکزی نیشابور بهانه‌ای مناسبی برای ترغیب جوانان به کتاب‌خواندن باشد

,

گرمابی با اشاره به مشکلات کتاب‌خواندن در نیشابور و مراکز فرهنگی گفت: جوانان نیشابوری برای پیدا کردن جای مناسبی برای کتاب‌خوانی مشکل داشتند که امیدواریم با افتتاح این طرح این مشکلات برطرف شود.

,

دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از نشریاتی شهر بزرگ نوشت که 10 میلیارد را خانم چنارانی چه‌کار کرد؟ تمام پول‌ها را در اینجا به مردم گزارش می‌دهم، برای این پروژه دو میلیارد بانک ملت گذاشت، یک میلیارد را استانداری و یک میلیارد را من گذاشتم. آن سه میلیارد البته نیاز به پیگیری دارد.

,

هاجر چنارانی خاطرنشان کرد: الباقی قصه تمام تقدیر و تشکل‌ها توخالی است، خیلی فشار آوریدم تا امروز این کلنگ زنی صورت بگیرد.

,

وی تصریح کرد: وقتی اولین بار کتابخانه شریعتی را دیدم واقعاً ناراحت شدم، به عشق تمام دختران سرزمینم این کلنگ را می‌زنیم تا هشت هزار کتاب‌خوان فعال در نیشابور بتوانند از این خدمات بهره ببرند و امیدوارم در راستای آن برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گیرد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای تعصبی و قومیتی نیستیم و اعتقاد داریم بهترین اندیشه‌ها از کتاب سرچشمه می‌گیرد.

,

چنارانی بیان داشت: اعتقاد دارم نیشابور لیاقت دارد و باید بزرگ‌ترین کتابخانه کشور در این شهرستان باشد.

,

وی ادامه داد: ما دوباره تلاش می‌کنیم تا امتداد بزرگ فرهنگی در شهرستان نیشابور جاری و ساری باشد، همه کمک می‌کنیم بهترین کتابخانه شرق کشور در نیشابور افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

,

در حاشیه این مراسم پس از تشکر مجری برنامه از معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که احتمالاً در انتخابات پیش رو یکی از کاندیدا خواهد شد گفت: آقای حسینی قطعاً در این زمینه تلاشی نکرده‌اند و نباید فعالیت انتخاباتی صورت گیرد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه