اخبار داغ

در جشن زیر سایه خورشید کوهبنان مطرح شد؛

امنیت کشور ایران به برکت وجود امام رضا(ع) است/ در مباحث تربیتی هیچ مکتبی به اسلام نمی رسد

امنیت کشور ایران به برکت وجود امام رضا(ع) است/ در مباحث تربیتی هیچ مکتبی به اسلام نمی رسد
برای هفتمین سال متوالی جشن زیر سایه خورشید در کوهبنان با حضور مسئولین و مردم ولایت مدار در مسجد الرضا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛  ظهر امروز و برای هفتمین سال متوالی مسئولین و مردم ولایت مدار و بسیجی شهر کوهبنان گذرگاه آقا علی بن موسی الرضا (ع) در مسجد الرضا شهرستان پذیرای خدام آستان قدس رضوی بودند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

این مراسم در حالی برگزار شد که مردم در مناطق مختلف شهرستان با چشمانی اشکبار که اسپند دود می کردند و ذکر مقدس صلوات خاصه را بر لب داشتند به استقبال خدام رضوی شتافتند .

,

لازم به ذکر است که سخنرانی حجت الاسلام سید حسین آقا میری قائم مقام ستاد سیره شهدا کشور و مولودی خوانی حاج مجتبی رمضانی و اجرای شفیع شعله کار ، توزیع بسته های متبرک ،دیدار با مسوولان و خانواده معزز شهیدان و…از جمله برنامه های جشن زیر سایه خورشید در کوهبنان بود.

,

امنیت کشور ایران به برکت وجود امام رضا(ع) است

, امنیت کشور ایران به برکت وجود امام رضا(ع) است,

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان گفت: ایام پر خیر و برکت دهه کرامت است ایام تجلیل از فرزندان ائمه اطهار و امام زادگان همچنین بهره مندی از اهل کرامت است در این ایام مردم از سفره با برکت ائمه اطهار معرفت کسب می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: در این ایام باید از دستان با کرامت امام هشتم حاجت ها را بگیریم به خود ببالیم در کشور ما نعمت بزرگی به نام امنیت به برکت امام رضا (ع) وجود دارد .

,

حجت الاسلام جعفری تصریح نمود :در کوهبنان توجه به مسائل مذهبی بسیار خوب است باید مراقب باشیم شیاطین نفوذ نکنند و جوانان را آلوده نکنند .

,

وی با استناد به کلام نورانی امام هشتم گفت: انسان مومن باید از خدا یاد بگیرد تا اسرار را منتشر نکند چون‌افشاگری کاری ناپسند است باید از پیامبر اعظم (ص)بیاموزیم تا با مردم خوش رفتار باشیم و همواره صبر را در زندگی پیشه ی کار خویش قرار دهیم .

,

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: در مسیری که مومن انتخاب کرده تهدیدها، تحریم ها و سختی های فراوان است اما انسان باید شکیبا باشد تا دین خود را حفظ کند.

,

وی بیان داشت : ائمه اطهار حیات دارند لذا مرتب کلام و درخواست ما را می شنوند پس باید با معرفت با امام رضا (ع) صحبت کنیم و با معرفت و بصیرت به زیارت امام هشتم برویم.

,

در مباحث تربیتی هیچ مکتبی به اسلام نمی رسد

, در مباحث تربیتی هیچ مکتبی به اسلام نمی رسد,

در ادامه حجت الاسلام سید حسین آقا میری قائم مقام ستاد سیره شهدا کشور گفت: خداوند در سوره بقره آیه ۱۱۵ می فرماید مالکیت مشرق و مغرب از آن خداست به هر طرف رو کنیم آن جا خداست خدایی که عطا کننده و داناست .

,

وی ابراز داشت: شخصی خدمت امام‌هشتم رسید و از وجه الله در آیه فوق سوال کرد که حضرت وجه الله را آقا علی بن ابیطالب عنوان کردند لذا با توجه به حدیث سلسله الذهب هر کس وارد این قلعه شود ایمن است .

,

حجت الاسلام آقا میری افزود: هر کس در زندگی بر صراط مستقیم حرکت کند سعادتمند است باید همواره به ولایت و رهبری نظرداشته باشیم یعنی باید تابع ولایت باشیم و زندگی خود را بر اساس دستورات ایشان تنظیم کنیم .

,

وی خاطر نشان کرد: معیار زندگی انسان باید دین اسلام باشد در خوشی ها و غم ها طبق دستور دین حرکت کنیم عروسی ها باید طبق دین برگزار شود معیار انتخاب همسر ما دین باشد.

,

قائم مقام ستاد سیره شهدا کشور تصریح نمود: طبق بیان امام هشتم باید صله رحم را به جا آوریم اما از تشریفات پرهیز کنیم و به دیدن همدیگر بسنده کنیم.

,

وی ابراز داشت: باید طبق معیارهای دین فرزندان خود را تربیت کنیم برای تربیت وقت بگذاریم اسوه و الگوی خوبی برای فرزندانمان باشیم و معیار تربیت زندگی ما حضرت ولی عصر (عج) باشد.

,

حجت الاسلام آقا میری بیان داشت: باید با خواندن کتب مختلف فرمول های تربیت را یاد بگیریم اسلام و دین تمام شیوه های تربیت را به زیبایی بیان کرده که باید توجه بیشتری به این مهم داشته باشیم.

,

وی گفت: در حدیث کسا بی بی دو عالم با بهترین لفظ فرزندان خود را خطاب قرار می دهد لذا در بحث تربیت هیچ مکتبی به اسلام نمی رسد.

,

قائم مقام ستاد سیره شهدا کشور تاکید کرد: اگر با لفظ خوب با فرزندانمان برخورد نکنیم و به آنان احترام نگذاریم با کوچکترین محبتی جذب دیگران می شوند لذا زندگی ما باید بر معیار فرهنگ رضوی باشد.

,

وی بیان داشت : مسئولی که نظر به ولی خدا کند و طبق اسلام زندگی کند دلسوز مردم است نه کسی که خوی اشراف گری دارد.

,

این مقام مسئول در پایان مطرح کرد: اگر کسی طبق قانون الهی زندگی کند عاقبت بخیر است در غیر این صورت خسران دنیا و آخرت خواهد شد روزی ده دقیقه به مطالعه مبادرت داشته باشیم و زندگی خود را طبق دین تنظیم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه