اخبار داغ

پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده:

دولت، سرمایه اجتماعی خود را با انکار حجاب به دست آورد/ در دولت عظم جدی برای تبلیغ و گسترش حجاب وجود ندارد

دولت، سرمایه اجتماعی خود را با انکار حجاب به دست آورد/ در دولت عظم جدی برای تبلیغ و گسترش حجاب وجود ندارد
پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، با تاکید براینکه دولت فعلی سرمایه اجتماعی خود را با رویکرد انکار حجاب و ارزشهای این چنینی به دست آورده ادامه داد: دولت مجبور است برای حفظ سرمایه اجتماعی نه تنها برای حجاب کاری نکند بلکه هر چند وقت یکبار لگدی به این قانون و ارزش بزند و نمود های این موضوع را هم در سیاست هایی که دولت اتخاذ کرده می بینم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، ضمن اشاره بر اینکه مهمترین فلسفه حجاب این است که می خواهد با ایجاد حریم میان زن و مرد در جامه امر جنسی را در جامعه به حیطه خصوصی خانواده منتقل کند گفت: با این کار نهاد خانواده حفظ و تقویت می شود و جایگاه، شان و احترام زن در جامعه و خانواده حفظ می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اقبالی، با بیان این که اگر حریم میان زن و مرد در جامعه برداشته شود و امر جنسی و لذت جویی جنسی از حیطه خصوصی خانواده به جامعه منتقل شود دیگر انگیزه اصلی تشکیل خانواده که همان ارضای نیاز های عاطفی و جنسی است از بین میرود افزود: با این اتفاق تشکیل خانواده با بحران مواجه شده و روابط خانواده هایی که تشکیل شدند رو به سردی میرود.

,

وی، ضمن ابراز تاسف از نوع مواجه دولت های اخیر با مسئله حجاب و عفاف تصریح کرد: رفتار دولت ها کاملا سلیقه ای و مبتدی بوده و اصلا مواجه قانونی، دینی و مشخصی نبوده و متاسفانه آسیبی است که ما صدای واحدی از بدنه اصلی حاکمیت که دولت است و مجری قانون است در مواجه به حجاب سراغ ندا

,

این پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، با تاکید براینکه دولت فعلی سرمایه اجتماعی خود را با رویکرد انکار حجاب و ارزشهای این چنینی به دست آورده ادامه داد: دولت مجبور است برای حفظ سرمایه اجتماعی نه تنها برای حجاب کاری نکند بلکه هر چند وقت یکبار لگدی به این قانون و ارزش بزند و نمود های این موضوع را هم در سیاست هایی که دولت اتخاذ کرده می بینم.

,

اقبالی، با اشاره بر اقدام دولت مبنی بر ندادن ارز دولتی به چادر افزود: در جامعه معضل پوشش اسلامی محسوس است و طیفی از جامعه که مذهبی بوده و معتقد به حجاب اسلامی هستند چادر را با قیمت بالا و دشواری تهییه میکنند و کسی که بخواهد چادر بخرد باید حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه بدهد در حالی که قیمت یک مانتو جلو باز ۶۰ هزار تومان است و این نشان میدهد در دولت عظم جدی برای تبلیغ و گسترش حجاب وجود ندارد.

,

وی، با بیان اینکه نکته مهم در مورد حجاب که مخافان به آن استناد میکنند این است که حجاب و پوشش یک امر شخصی است گفت: حجاب امر اجتماعی است چون پوشش افراد در تعاملات اجتماعی تاثیر گذاراست و اگر فردی پوشش صحیح نداشته باشد باعث از تضعیف رفتارعفیفانه در جامعه میشود.

,

این پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، با تاکید بر اینکه هرچند حجاب با کنش فردی اتفاق می افتد اما امر فردی نیست ادامه داد: حتی اگر شخصی هم باشد، درشرایط امروز جامعه که دارد خانواده ها را از بین میبرد اجتماعی محسوب می شود حاکمیت میتواند در آن دخالت کند.
اقبالی، با اشاره بر اینکه حجاب، به هیچ وجه حکم منحصر در دین اسلام نیست و در ادیان قبل از اسلام و در فرهنگ ها و تمدن های قبل همچون تمدن ایران باستان وجود داشته است تصریح کرد: نوع پوشش در سایر ادیان به طور و سخت تری به چشم میخورد اما وقتی حجاب در اسلام را با ایران باستان یا مسیحیت و یهودیت مقایسه میکنیم میبینیم که در اسلام تسهیل گری اتفاق افتاده است.

,
,

وی، با تاکید بر اینکه حجاب صرفا ابداع دین اسلام نبوده و با یک بررسی تاریخی ساده می توان فهمید در همه جا وجود داشته، گفت: دلیل اینکه هجمه ها علیه حجاب زیاد است این است که دشمن متوجه این شده که حجاب و حریم های بین زن و مرد در تقویت بنیان های اخلاقی و معنوی جامعه موثراست؛ لذا دشمن به این نتیجه رسیده است اگر بخواهد جامعه ایران را تضعیف کند باید مهمترین رکن جامعه یعنی خانواده و اخلاق را تضعیف کند و مهمترین روش آن گسترش فساد است.

,

این پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، با اشاره براینکه تجربه تاریخی در اسلام تایید میکند اتفاقی که در آندلس یا اسپانیای فعلی رخ داده بود بخاطر این بود که دشمن میدانست از راه نظامی نمیتواند بر جامعه غلبه کند افزود: دشمن با نفوذ در بدنه اجتماعی جامعه و گسترش فساد و فحشا میان جوانان تلاش کرد به تضعیف پایه های اخلاقی واعتقادی جامعه بپردازد.

,

اقبالی، در پایان با تاکید براینکه امروزه دشمن فهمیده جوانان حاضرند برای اعتلای اسلام جان فشانی کرده و ایثار کنند تصریح کرد: دشمن میداند باید کاری کند که جامعه اعتقاد و سبک اندیشیدن جوانان تغییر کند و مهمترین راه این است که به بنیان اخلاقی جامعه ورود و فساد را گسترش دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه