اخبار داغ

معاون امور استانهای صداوسیما:

جشنواره ملی پویانمایی گامی در راستای اجرای عدالت رسانه‌ای است

جشنواره ملی پویانمایی گامی در راستای اجرای عدالت رسانه‌ای است
معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: برگزاری جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در استانی مرکزی همچون کرمانشاه گامی مهم در تمرکززدایی و اجرای عدالت رسانه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی دارابی عصر امروز پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ایران که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی اظهار داشت: جشنواره اول پویانمایی در بهار سال ۹۷ در همدان برگزار و کار بزرگی که در سایه برگزاری این جشنواره انجام شد این بود که تمامی تعهدات معوق و جاری پویانمای به طور کامل پرداخت شد و هیچ‌گونه تعهدی تا پایان سال باقی نماند، این اقدام بزرگ نقش مهمی در احیا مجدد و رونق حوزه پویانمایی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی ادامه داد: افزون بر این با موافقت و دستور رئیس سازمان صدا و سیما، مرکز صبا در معاونت سیما تعهد تولید پویانمایی در برنامه ۵ ساله تا ۲۵ درصد افزایش داد و اعتبارات آن به تصویب رسید.

,

معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان داشت: استان‌ها نیز برابر دستور و تاکید رئیس سازمان تعهد تولید پویانمایی به هر میزان که امکان تولید داشته باشند یعنی بدون احتساب سقف و تعهد تولید قادر به ساخت آثار پویانمایی خواهند بود.

,

دارابی گفت: در واقع مراکز می‌توانند از بودجه و اعتبار سازمان در این حوزه هزینه کنند و این یعنی نهضت بزرگی برای تولید پویانمایی و حرکت برای رسیدن به قطب انیمیشن پاک و اخلاق گرا برای احراز جایگاه و موقعیت ممتاز در بازار فروش دنیا مورد نیاز است.

,

وی افزود: تولید و سرمایه‌گذاری در عرصه پویانمایی یکی از بزرگترین شاخه‌های صنایع فرهنگی- هنری در جهان محسوب می‌شود زیرا در زیرساخت‌های فرهنگی کشور و توسعه متوازن و پایدار نقش اساسی را ایفا می‌کند افزون بر این پویانمایی و کارهای عروسکی موجب درآمد زایی، اشتغال زایی، ارزش افزوده بسیار بالا و از همه مهمتر تأثیرگذاری بر جریان‌های فرهنگی و هنری کشورها می‌شود.

, زایی, زایی, مهمتر,

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به وجود بازار جهانی این صنعت و هنر برای سایر کشورها تصریح کرد: جمهوری اسلامی با هدف صدور پیام فرهنگی انقلاب اسلامی و معرفی فرهنگ و تمدن پرسابقه و درخشان ایران اسلامی و حضور مؤثر در بازارهای فرهنگی و هنری جهان وظیفه‌ای خطیر برای ترویج گسترش صنعت پویانمایی و برنامه‌های عروسکی با اتکاء به هویت ملی بومی خود دارد.

,

دارابی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان همه ارکان نظام از دولت، مجلس، تا صدا و سیما و سایر نهادهای مسئول وظیفه دارند از تولید و صنایع جانبی، تأمین اعتبار و اختصاص وام کم بهره به تولید کنندگان و تسهیل حضور در بازارهای بین المللی گرفته تا تصویب قوانین حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی و حمایت از حقوق پدیدآورندگان گام‌های بایسته‌ای بردارند.

,

وی ادامه داد: پویانمایی یا انیمیشن و برنامه‌های عروسکی یکی از تاثیرگذارترین عوامل جامعه پذیری، اجتماعی شدن، و کارکرد فیلم و تربیت داشتن و انتقال مواریث و ارزشهای فرهنگی – دینی هر جامعه‌ای است و مخاطب و در برگیری آن اگرچه عمدتاً خردسال، کودک، نوجوان و جوانان هستند اما بی شک بزرگسالان و والدین نیز مخاطبان مهم این برنامه‌ها هستند و همه این عوامل و دلایل می‌طلبد که هر میزان توان و سرمایه‌گذاری در این حوزه داریم دریغ نکنیم.

,

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های جشنواره دوم پرداخت و گفت: شعار جشنواره دوم "ایرانی پویا، کرمانشاهی زیبا" است. کرمانشاه استانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سیاحتی، زیارتی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری، صنعتی است. با مردمانی غیور، مسلمان و سلحشور که بیش از ۹۸۰۰ شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده است.

,

دارابی خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های استان به سراسر کشور، شناسایی و بکارگیری استعدادهای جوان در حوزه‌های فرهنگی و هنری، رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بومی، تمرکززدایی از پایتخت و حرکت به سمت عدالت رسانه‌ای، توجه بیشتر به استانی مرزی، برپایی هفته فرهنگی در شهرهای مختلف کرمانشاه با حضور هنرمندان محبوب کودک و نوجوان و… از جمله دستاوردهاست.

,

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه هنرمندان، برنامه‌سازان و مدیران سراسر کشور خود سفیران شایسته برای معرفی کرمانشاه به مردم سایر استان‌ها هستند افزود: این حضور همه جانبه، شناسنامه فرهنگی برای هر استان درست می‌کند همچنین باید گفت رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ در کرمانشاه مرهون جشنواره پویانمایی است.

,

دارابی با اشاره به ارسال ۱۵۳۰ اثر در حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی به دبیرخانه جشنواره دوم افزود: در نهایت ۳۵۵ اثر به تشخیص هیأت انتخاب به مرحله داوری راه یافتند و ۶۱ اثر برنده تندیس، لوح سپاس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شدند.

,

وی تصریح کرد: استان هرمزگان هم میزبان سومین دوره جشنواره ملی پویانمایی در سال ۹۹ خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه