اخبار داغ

نماز جمعه آخر آیت‌الله نعیم‌آبادی در بندرعباس

نماز جمعه آخر آیت‌الله نعیم‌آبادی در بندرعباس
مسؤول دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان گفت: مردم بندرعباس فردا برای آخرین بار نماز جمعه را به آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی اقتدا می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن نعیم آبادی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امام جمعه بندرعباس، قریب به ۲۹ سال در سنگر امامت جمعه شهرستان بندرعباس و نمایندگی ولی فقیه، با مردم هرمزگان در فراز و نشیب‌های مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی همراهی کرده‌اند و اکنون تصمیم دارند ادامه خدمت به اسلام و انقلاب را در سنگر دیگری پیگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گفتنی است، آیت الله نعیم آبادی ۷۵ ساله که مجموعا چهار سال از عمرش را پشت میله‌های زندان ساواک و تحت شکنجه‌های مخوف گذرانده بود، پس از انقلاب، امامت جمعه شهرستان دامغان را عهده‌دار شد. 

,

این اندیشمند که سال‌ها از محضر درس آیات عظام گلپایگانی، مرتضی حائری یزدی، محقق داماد و شهید مفتح بهره برده بود، در ۱۳ آذر ۱۳۶۹ با حکم مقام معظم رهبری، سنگر امامت جمعه دامغان را تحویل داد و به سوی دیار مردم خونگرم و باصفای هرمزگان مهاجرت کرد. 

,

این مدرس سطوح مختلف حوزه‌های علمیه، نمایندگی مردم استان هرمزگان را در دوره سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشته است.

,

این خطیب توانمند با خطبه‌های متعدد و تألیف ۷۸ جلد کتاب که تاکنون ۳۸ جلد آن منتشر شده و تلاش‌های گوناگونی که در حوزه فرهنگ دینی کرده است، نقش یک عالم دینی محقق را در هرمزگان به خوبی ایفا کرد. تسلط او بر میراث علمی و مبانی فکری مذاهب اسلامی از جمله امتیازات شخصیت علمی اوست.

,

وی در این مدت با جدیت عامل وحدت کلمه و ملتزم به کلمه وحدت بود و با شیوه وحدت‌گرای او، سطح همکاری و همدلی بین فریقین شیعه و سنی در امروز هرمزگان به اوج خود رسیده است. 

,

از ویژگی‌های آیت الله نعیم آبادی بازدیدهای مکرر و بی‌وقفه وی از تمام شهرها و روستاهای هرمزگان است؛ به نحوی که کمتر روستایی در هرمزگان وجود دارد که چندین بار نماینده ولی فقیه را از نزدیک ندیده باشند.

,

از خدمات برجسته این چهره ماندگار ایران اسلامی می‌توان به نهضت مسجدسازی اشاره کرد که مجموعا به ساخت ۴۰۰ مسجد در هرمزگان منجر شد، و مسجد جامع بندرعباس به عنوان یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام از این دسته است.

,

از دیگر خدمات وی می‌توان به تأسیس و ساخت حوزه‌های علمیه بالاخص حوزه علمیه خواهران بندرعباس اشاره کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه