اخبار داغ

مربی تیم کاراته مطرح کرد:

ورزشکاران با حجاب، عزت نظام اسلامی را به جهانیان نشان می دهند/ شاگردانم را به داشتن حجاب در میادین ورزشی توصیه می کنم

ورزشکاران با حجاب، عزت نظام اسلامی را به جهانیان نشان می دهند/ شاگردانم را به داشتن حجاب در میادین ورزشی توصیه می کنم
حضور زنان در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران با وجود محدودیت‌هایی از قبیل دشواری ورود به برخی از رشته‌ها و انجام آن‌ها برای بانوان، نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، امروز زنان و بانوان حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برای گفتن دارند و با حضور فعال در جامعه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند که باعث سربلندی کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حضور زنان در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران با وجود محدودیت‌هایی از قبیل دشواری ورود به برخی از رشته‌ها و انجام آن‌ها برای بانوان، نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

,

21 تیر ماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است و به همین علت سراغ بانوی قهرمان استان سمنان در رشته کاراته رفته و به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن در ذیل می آید:

,

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

, لطفاً خودتان را معرفی کنید؟,

ریحانه نصیری متولد 12 تیرماه سال 61 از سمنان هستم و دارای مدرک کارشناسی اقتصاد می باشم و در حال حاضر در عرصه ورزشی دارای درجه داوری ممتاز ملی و مربی تیم کاراته شهرداری سمنان هستم.

,

فعالیت های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید؟

, فعالیت های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید؟,

بنده از زمانی که دانش آموز بودم فعالیت حرفه ای ورزشی را در رشته آمادگی جسمانی شروع کردم و در مسابقات ورزشی متعددی شرکت کرده ام. از سال 1375 در رشته ژیمناستیک فعالیت کرده و دارای مدرک مربیگری رشته ژیمناستیک و مدرک درجه 1 رشته کاراته هستم. از سال 1379 پا در رشته ورزشی کاراته گذاشتم که پس از 2 سال مقام قهرمانی متعدد در مسابقات کشوری سبکی را کسب کرده و از همین سال مربیگری این رشته را شروع کردم.

,

در چه مسابقاتی شرکت کرده اید؟

, در چه مسابقاتی شرکت کرده اید؟,

در مسابقات برون مرزی مسابقات بین المللی جایزه بزرگ باکو و ایتالیا عنوان سومی را کسب کردم و مسابقات مختلف کشوری در استان های مختلف برگزار شده است شرکت داشتم. دعوت سه بازیکن به اردوی تیم ملی رده امید و در اولین اعزام خود و شاگردانم به مسابقات بین المللی ایتالیا، بنده مقام سوم را کسب کردم که اولین تجربه بین المللی بنده بود.

,

میانه تان با مربیگری کاراته چطور است؟

, میانه تان با مربیگری کاراته چطور است؟,

علاقه زیاد به بحث مربیگری و فنی رشته کاراته دارم و سعی بنده بر این است که بیشترین حضور بنده در مسابقات به عنوان مربی باشد. در مسابقات قهرمان کشوری داوری کردم اما بیشترین تخصص بنده در مربیگری است، به عنوان اولین مربی در لیگ کشور با تیم نگین نمای سمنان شرکت کردم، در سال های متعدد با تیم های مختلف کاراته از استان سمنان در لیگ کشور حضور داشتم که با تلاش شاگردانم توانستیم مقام های قابل قبول نایب قهرمانی و.. را کسب کنیم در یکی از هفته های لیگ کاراته به عنوان مربی برتر معرفی شدم. و در دو تورنمنت جهانی امارات و ترکیه به عنوان مربی حضور پیدا کردم.

,

در چه رشته های ورزشی دیگری فعالیت کرده اید؟

, در چه رشته های ورزشی دیگری فعالیت کرده اید؟,

جدای از رشته کاراته در رشته وشوو فعالیت کرده ام که در سال 93 عنوان سومی مسابقات قهرمان کشوری وشوو را به دست آوردم. رتبه اول مسابقات استانی وشوو و دارای مقام اول مسابقات کیک بوکسینگ کشور، درکارنامه ورزشی بنده دیده می شود.

,

نظرتان راجع به حضور بانوان ایرانی باحجاب در میدان های ورزشی چیست؟

, نظرتان راجع به حضور بانوان ایرانی باحجاب در میدان های ورزشی چیست؟,

با توجه به آنکه می گویند حجاب محدودیت است به هیچ عنوان این محدودیت نمی تواند باعث کمرنگ دیده شدن ورزشکار محجه خانم شود و آن زن نتواند برای کشور خود افتخارآفرینی کند. یک زن تحت هر شرایط و با حجاب خود می تواند در میادین ملی و بین المللی شرکت کند. خوشبختانه در رشته کاراته با توجه به پذیرش فدارسیون جهانی حجاب اسلامی پذیرفته شده است و کشورهای اسلامی با حجاب کامل در مسابقات شرکت می کنند. بنده معتقدم حجاب هیچ محدودیتی نمی تواند برای بانوان قهرمان کشور ایجاد کند بلکه صلابت و افتخار ایران اسلامی را به رخ جهانیان می کشاند. زن با باید با حفظ ارزش ها و شئونات اسلامی در عرصه های مختلف پرچم کشور را به اهتزاز در آورد.

,

با داشتن پوشش و حجاب به مسابقات می روید برایتان سخت نیست؟

, با داشتن پوشش و حجاب به مسابقات می روید برایتان سخت نیست؟,

شرایط کمی سخت می شود گرما سالن مسابقات بسیار اذیت کننده است و شور و هیجان یک بازیکن سختی هایی را به دنبال دارد اما بازیکنان هدف های بزرگ تری دارند که به این سختی ها فکر نمی کنند.

,

به عنوان ورزشکار و مربی چطور می توانید برای ترویج حجاب موثر باشید؟

, به عنوان ورزشکار و مربی چطور می توانید برای ترویج حجاب موثر باشید؟,

به شاگردان خود همیشه توصیه می کنم ورزشکاران یک الگو در جامعه هستند و آن ها باید همیشه با حجاب و پوشش اسلامی در تمرین ها و مسابقات حضور پیدا کنند ما الگوهای مختلفی در عرصه های گوناگون داریم اما شاهد آن هستیم که ورزشکاران الگوهای روشنی هستند، ورزشکاران در میادین مختلف ظاهر می شوند که نوع پوشش و حجاب، اخلاق و منش آن ها باعث می شود که در تمام دنیا نمود پیدا کند. قهرمانی صرفادر بحث ورزشی و فنی نیست باید به عنوان یک ورزشکار اخلاق مدار قهرمان در جامعه حاضر باشند و باید طوری در جامعه حضور پیدا کنند که ارزش، رفتار، شان یک زن را به مرز ظهور بگذارند.

,

وضعیت حجاب در جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

, وضعیت حجاب در جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟,

متاسفانه با توجه به اینکه فرهنگ غرب در کشور به نوعی رسوخ پیدا کرده و برخی جوانان و نوجوانان با حجابی که شایسته یک زن نیست در جامعه حضور پیدا می کنند بر این معتقدم که بستگی به فهم و درک آن ها برای حضور در جامعه دارد که باید سعی کنند ارزش یک زن را حفظ کنند و به این باور برسد که حجاب نامناسب ارزش زن نیست بلکه گوهر یک زن در پوشش او است و حجاب یک زن وقار و متنات او را حفظ می کند.

,

مرآت.از علت اصلی مراعات حجاب از سوی شما در مسابقات جهانی و نظر خارجی‌ها به این موضوع را برایمان بگویید؟

, مرآت.از علت اصلی مراعات حجاب از سوی شما در مسابقات جهانی و نظر خارجی‌ها به این موضوع را برایمان بگویید؟,

از سوی فدراسیون بین المللی پوشش ورزشکاران پذیرفته شده است که دید ورزشکاران خارجی به موضوع حجاب بسیار عالی است و برای آن ها بسیار جذاب است که یک زن با پوشش اسلامی پا در میادین و سکوهای ورزشی می گذارد که حجاب آن ها نشان دهنده اقتدار و عزت نظام است.

,

مرآت.برای آینده خود چه برنامه ای دارید؟

, مرآت.برای آینده خود چه برنامه ای دارید؟,

برنامه بنده برای آینده این است که با همکاری هیئت کاراته استان برای ارتقا داوری آسیایی شرکت کنم. به دلیل اینکه معتقدم مربی موفق کسی است که در زمینه داوری تخصص، دانش و آگاهی داشته باشد تا بتواند توان فنی خود را با شاخص های داوری به شاگردان خود انتقال دهد چرا که کاراته علم روز است و باید از قوانین مطلع بود همچنین استفاده از دانش مربیان ملی می تواند باعث ارتقای اطلاعات بنده از داوری این رشته شود. انشالله برنامه دیگر بنده برای آینده حضور در سوپر لیگ کاراته و مسابقات کاراته وان، برای کسب سهمیه تیم ملی می باشد.

,

مرآت.سخن پایانی 

, مرآت.سخن پایانی ,

دروهله اول از خانواده خود که در همه زمینه ها پشتوانه بنده بودند قدردانی می کنم. از مربیان ملی که در عرصه مربیگری کمک کار بنده بودند کمال تشکر را دارم که سعی کردم دانش خود را با ظرفیت این بزرگواران ارتقا دهم. همچنین از هیئت کاراته استان، شهرداری سمنان و شهردار محترم و اعضای شورای شهر، هئیت مدیره باشگاه شهرداری توانستم با تلاش شاگردانم و صبوری خانواده هایشان به هدفم که نتایج خوب و درخشان بود، برسم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه