اخبار داغ

اغلب بیماران دیابتی به «دیابت نوع ۲» مبتلا هستند

اغلب بیماران دیابتی به «دیابت نوع ۲» مبتلا هستند
رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد گفت: حدود ۶ میلیون نفر در ایران از بیماری دیابت رنج می‌برند که ۹۰ درصد آن‌ها به «دیابت نوع ۲» مبتلا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ملک با بیان اینکه در حال حاضر بهترین روش کنترل دیابت، تزریق انسولین است، گفت: بیماران دیابتی به دو گروه تیپ یک و تیپ ۲ تقسیم می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها بیماران تیپ دو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: پزشکان، دیابت این افراد را با تجویز دارو و روش‌هایی مانند اصلاح سبک زندگی کنترل می‌کنند، اما اغلب آن‌ها بعد از حدود ۱۰ سال نیاز به دریافت انسولین پیدا می‌کنند.
,
ملک بیان کرد: مهم‌ترین ریسک‌هایی که افراد مبتلا به دیابت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افت ناگهانی قند خون و افزایش وزن است.
,
 
,
رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد  با اشاره به تولید داروی جدید برای کنترل بیماری دیابت، گفت: نسل جدید انسولین‌ها با این دیدگاه طراحی و تولید می‌شوند که از بروز کاهش قند شبانه و ایجاد چاقی جلوگیری کنند.
,
 
,
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر تمامی انسولین‌ها تزریقی هستند و انسولین‌های خوراکی فقط در سطوح تحقیقاتی بررسی می‌شوند.
,
 
,
 
,
در ادامه این مراسم، محمد افخمی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: متأسفانه شیوع دیابت در همه دنیا و در ۳ دهه گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.
,
 
,
 
,
افخمی با بیان اینکه حدود ۶ ملیون دیابتی در کشور ما وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها به دیابت نوع دو مبتلا هستند، اظهار داشت: برای درمان این بیماری رژیم غذایی و ورزش همواره باید مد نظر قرار گیرد به دلیل اینکه مصرف دارو بدون تغییر شیوه زندگی تأثیری نخواهد داشت.
,
 
,
 
,
وی افزود: دارو‌های اخیر ارائه شده با توجه به اثربخشی طولانی مدتی که دارند می‌توانند بیماران دیابتی را در زمان روزه‌داری کمک کنند.
,
 
,
 
,
افخمی با بیان اینکه استان یزد بیشترین شیوع دیابت را در کشور دارد، توضیح داد: اخیرا شاهدیم تبلیغات ناسالم در سطح کشور کاهش پیدا کرده، اما باید بیش از این شاهد کنترل فروش عوامل موثر بر افزایش این بیماری‌ها باشیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه