اخبار داغ

در گفتگو با بانوی مسلمان شده ژاپنی مطرح شد؛

ماجرای جالب شیعه شدن فاطمه و آشنایی با همسر ایرانی اش/حادثه ۱۱ سپتامبر نقطه عطفی در زندگی من بود+تصاویر

ماجرای جالب شیعه شدن فاطمه و آشنایی با همسر ایرانی اش/حادثه ۱۱ سپتامبر نقطه عطفی در زندگی من بود+تصاویر
به مناسبت هفته عفاف و حجاب با بانویی هم صحبت شده ایم که در ژاپن به دنیا آمده است و از بچگی به دنبال جواب دو سوال بود و یک حادثه مهم باعث شد به جوابش برسد و اکنون 15 سال است که مسلمان شده و برای زندگی به ایران آمد و یک همسر ایرانی دارد و به اسلام عشق می ورزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، به مناسبت هفته عفاف و حجاب با بانویی هم صحت شده ایم که در ژاپن به دنیا آمد و از بچگی به دنبال جواب دو سوال بود که حادثه  11 سپتامبر باعث شد به جوابش برسد و اکنون 15 سال است ک یک بانوی مسلمان است و 8 سال پیش برای زندگی به ایران آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

به همین منظور وی با حضور در دفتر صبح زاگرس در خصوص وضعیت بیوگرافی خود و تشریح تغییر در سبک زندگی خود گفت:  فاطمه هوشینو از ژاپن هستم در خانواده ای بودایی به دنیا آمدم و به عنوان بودایی بزرگ شدم یک خواهر و بردار کوچک تر از خودم دارم 15 سال قبل به دین مبین اسلام هدایت پیدا کردم و هشت سال قبل به سرزمین خجسته ایران مهاجرت کردم و هم اکنون طلبه جامعه الزهرای قم هستم.

,

 

,

فاطمه هوشینو در خصوص دوران کودکی و سبک زندگی خود گفت: از بچگی دو سوال داشتم اول اینکه هدف و معنی زندگی چیست و دوم اینکه من به چه شیوه ای می توانم آزاد باشم؛ این دو مسئله مهم برای من بود و با اشخاص مختلفی صحبت کردم کتاب های مختلفی خواندم و جوابی دریافت نکردم تا اینکه حادثه 11 سپتامبر اتفاق افتاد وقتی در مورد آن تحقیق کردم دیدم که خیلی از این اتفاقات که رخ داده است غیر طبیعی است مثلا صحنه فیلم که منتشر کردند و خیلی مرتب و منظم ایجاد شده بود.

,

 

,

وی در ادامه تاکیدکرد: شواهدی منتشر می شد مثلا صدای انفجار از زیر زمین می آمد و این شواهد این موضوع را نشان می داد که این حادثه توطئه است و به دست مسلمانان نبوده است و به دست خود دولت آمریکا بوده با خودم گفتم این اسلام چه چیزی  دارد که این همه هزینه می کنند که چنین اتفاقاتی را به گردن اسلام بیندازند، می پرسیدم اسلام چیست با توجه به این هزینه و زحمت باید چیز مهمی باشد که اینکونه برایش هزینه می کنند.

,

 

,

این بانوی تازه مسلمان شده گفت: من کنجکاو شدم و شروع به تحقیق در مورد دین اسلام کردم به این نتیجه رسیدم که اسلام واقعا چیز مهمی است که اینگونه  تلاش می کنند آن را از بین ببرند.

,
 
,
 
,

فاطمه هوشینو در خصوص آشنایی با دین اسلام گفت: دوستانم که فکر می کردند دیوانه شدم و رفتند و خانواده ام نیز خیلی مخالفت می کردند، سعی داشتند من را به بودایی بر گردانند و سعی داشتند من با یک پسر ژاپنی که بودایی باشد ازدواج کنم از طرفی خودم سعی می کردم وقتی نماز می خوانم انها در خانه نباشند، مادرم فکر می کرد من جن زده شدم و دور من نمک می پاشید یا وقتی روزه می گرفتم غذا و میوه می آورد فکر می کرد من مریض شده ام.

,

 

,

وی گفت: بحث حجاب نیز یک مسئله ای جداگانه بود اینکه با حجاب در جامعه باشم برای من سخت نبود چرا که دین جدیدی پیدا کرده بودم مثل اینکه تازه متولد شده بودم عین کاغذ سفید بودم و یادگیری احکام اسلامی و رعایت احکام و نماز برایم خیلی لذت داشت.

,
 
,
 
,

این بانوی مسلمان ژاپنی گفت: من در مورد رعایت حجاب چون و چرا نداشتم و رعایت می کردم چون که جامعه غیر اسلامی بود و من یک دختر مجرد بودم از این نظر گاهی در جامعه اذیت می شدم و گاهی برای اینکه من را بترسانند می گفتند پلیس اطلاعاتی دنبالت هستند اما لذت حجاب داشتن برایم خیلی زیاد بود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اوایل حجاب را به خوبی درک نکرده بودم و نمی دانستم چه معنایی دارد و به صورت تدریجی متوجه شدم این حجاب چیست، به دلیل مخالفت پدر و مادرم به یک توافق رسیده بودم که در بیرون شهر روسری هم می پوشیدم و آنها می گفتند در شهر روسری نپوشم و این را آبروریزی می دانستند به همین دلیل در شهر کلاه بزرگی می پوشیدم که نصف صورتم هم  پوشیده می شد  و روی گردنم نیز چیزی شبیه شال قرار می دادم.

,

 

,

فاطمه هوشینو گفت: می خواستم کار کنم و با پس اندازی که داشته باشم، در آینده به سرزمین اسلامی مهاجرت کنم، به فرمایش خداوند در قران کریم که به این موضوع مهاجرت نیز اشاره کرده است می دانستم خیلی ها دوست ندارند این گونه بانوان را استخدام کنند بعد با کمی فکر متوجه شدم که کارخانه های موادغذایی برای رعایت بهداشت، پوشش کل بدن را رعایت می کنند به همین علت تصمیم گرفتنم آنجا کار کنم که حجاب را هم رعایت می کردم در حالی که کسی متوجه نباشد و اذیت هم نکند که این یک تجربه خوب و خاطره شیرین برای من بود.

,

 

,

این بانوی مسلمان در خصوص انتخاب نام خود گفت: من سال های اول با مخالفت پدر و مادرم مواجه شدم بالاخره این چیزها تلخی هایی هم دارد خوشحال بودم که برادر و خواهرهای دینی خود را یافته ام و گاهی احساس تنهایی هم داشتم و می گفتم حضرت محمد(ص) پدر معنوی من است به همین دلیل اسم دختر ایشان را برای خودم انتخاب کردم.

,

 

,

وی در خصوص ارتباط  باخانواده خود گفت:  در این هشت سال به دلایل مختلف نتوانستم به ژاپن بروم اما به صورت تلفنی و اینترنتی با آنها در ارتباط هستم.

,

 

,

فاطمه هوشینو در خصوص زندگی با همسر ایرانی خود اظهارکرد: من در ابتدا سنی بودم و بعد به تشیع روی آوردم دور من هیچ مسلمانی نبود و سوالاتم در خصوص احکام و اسلام را به صورت اینترنتی می نوشتم و همسر من از افرادی بودند که به صورت مرتب پاسخ سوالاتم را می دادند، بعد از شش سال به  ایران آمدم و ازدواج کردم.

,
 
,

این بانوی ژاپنی در خصوص خرید کالای ایرانی گفت: در این موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است و دو مساله وجود دارد؛ اول اینکه به صورت عقلی کاملا بدیهی است مثلا در ژاپن سیل و زلزله زیاد اتفاق می افتد و افراد معمولی مثلا مادر من که اقتصادی و سیاسی نیست و علاقه اش ادبیات است وقتی این اتفاقات رخ می دهد و می بیند اقتصاد شهر و کشور ضربه می خورد سعی می کنند از کالای همان منطقه استفاده کنند تا اینکه اقتصاد قوی تر و احیا شود به همین دلیل کاملا عقلی است از کالای خودمان استفاده کنیم.

,

 

,

 

,

وی اظهار کرد: در دین ما صدقه دادن کار خوبی است و پول دادن و غذا دادن به نیازمندان خیلی سفارش شده است این غذا دادن تمام می شود اما اگر از کالای داخلی حمایت و  استفاده کنیم نتیجه آن نیز  ایجاد شغل بیشتر است و این حقوق گرفتن ادامه دارد که به نظر من همین موضوع بهترین نوع صدقه است.

,
 
,

هوشینو گفت: نکته دیگر این است ما در جنگ نرم و جنگ اقتصادی هستیم و باید مبارزه کنیم و دشمنان ما با همان پولی که برای خریدن کالای آنها هزینه می کنیم علیه خودمان استفاده می کنند البته که هیچکس نمی خواهد دشمنش شاد شود و دقیقا از طریق این کار اگر دقت نکنیم در واقع نتیجه آن همکاری با دشمن خودمان است که مناسب شیعه و محب اهل بیت و امیر المومنین نیست ما باید عزت داشته باشیم.

,

 

,

وی در خصوص نقش جایگاه زن در ایران و سایر کشورهای گفت: خیلی از خانم های ژاپنی دچار این مشکل هستند که با  انتظارات قدیمی از زمان قبل از جنگ جهانی دوم وجود داشته، مواجه هستند و در عین حال انتظارات جدیدی بر دوش انها گذاشته شده است.

,

 

,

فاطمه هوشینو گفت: قبل از جنگ جهانی دوم درجه بندی یک خانواده  در ژاپن  اینگونه بود که پدر در رأس قرار داشت و بعد از او به ترتیب  پسر اول، پسر دوم، مادر و دختر بود این یعنی جایگاه مادر حتی پایین تر از پسر خودش بوده که به چشم نمی خورد این مورد هنوز هم باقی است.

,

 

,

این بانوی مسلمان گفت: اما در اسلام همه می دانیم و می گوییم بهشت زیر پای مادران است و این یک تفاوت خیلی بزرگ است.

,

 

,

فاطمه هوشینو در خصوص نوع نگاه غرب به مسئله حجاب گفت: وقتی ظلم به نقطه ای برسد ادم مجبور است فریاد بزند مثلا این ظلم به جایی رسیده که خانم ها دیگر تحمل آن را ندارند سال ها قبل فمنیسم را راه انداخته اند مثلا خانواده هایی می خواستند مالیات  بیشتری از مردم بگیرند و گفتند مردان کافی نیست و باید از زنان نیز کار بکشند در واقع از زنان نیز استعمال کنند و باید برای مردان غریبه آرایش کنند و برای مردان غریبه لباس خوب بپوشند که آنها از ما لذت ببرند اما در سال های اخیر زنان غربی کمی بیشتر به اهمیت مساله حجاب پی برده اند و فراگیری آن در جوامع غرب خوب بوده و تمایل دارند به این سمت بیایند.

,

 

,

وی در ادامه در خصوص تهاجم غرب به مسئله حجاب گفت: باید این قضیه را با ضد آن بشناسیم؛ من وقتی به سمت اسلام آمدم  به این فکر می کردم که این اسلام چه چیزی دارد که اینگونه علیه آن کار می کنند اکنون سوال این است که حجاب چقدر ارزش دارد که این همه علیه آن کار می کنند پس ما می توانیم به اهمیت حجاب پی ببریم.

,
 
,

این بانوی مسلمان ژاپنی خاطرنشان کردک ما درژاپن یک اصطلاحی داریم می گوییم مواظب باش آسمان تو را می بیند نمی گویند خدا اما قطعا خداوند است که همیشه مراقب ماست وقتی مسلمان نبودم مهمترین چیز در جامعه دیدن مردم بود که پایدار نبود اما بعد از مسلمان شدنم پوشش اسلامی به من فهماند دید مردم مهم نیست بلکه دید خداوند مهم است.

,

 

,

وی تاکیدکرد: لذا داشتن حجاب برای من خیلی آرامش بخش بود و به من ارزش داد نگاه خداوند برای ما باید مهم باشد نگاه مردم مهم نیست.

,

 

,

فاطمه هوشینو در خصوص شعار آزادی بیان در غرب و خشونت علیه زنان گفت: کارهای آنها خیلی تضاد دارد در واقع همان آزادی که منظورشان است آزادی فیزیکی است که به بردگی شخصیت منتهی می شود رعایت حجاب یعنی نقطه مقابل انها قرار دارد که ما با پوشاندن ظاهر خود روح و شخصیت خود را آزاد کنیم.

,

 

,

این بانوی مسلمان ژاپنی در پایان با کلماتی که از وی سئوال شد پاسخ داد.

,

حضرت فاطمه(س)- مایه رحمت

,

ایران- ولایت فقیه

,

حجاب- آزاد کننده زن

,

11 سپتامبر -و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین

,

مرد ایرانی- غیرت

,

حیا- پیش نیاز ایمان

,

آیت الله خامنه ای- امید

,

انقلاب اسلامی- پایگاه ظهور امام زمان

,

خانم ژاپنی-آزاده بالقوه

,

 

,

در پایان لازم دانستیم از این بانوی مسلمان  که وقت خود را در اختیار این رسانه قرار دادند کمال تشکر و سپاس گذری را داریم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه