اخبار داغ

آیت‌الله اعرافی:

انگلیس بداند دوران دزد آبراهه بودن تمام‌شده/ نقطه فروپاشی جامعه، عدم رعایت عفت است

انگلیس بداند دوران دزد آبراهه بودن تمام‌شده/ نقطه فروپاشی جامعه، عدم رعایت عفت است
امام‌جمعه قم گفت: انگلیس بداند زمانی دزد سر گردنه‌ها و آبراهه‌های جهان بود اما بدانید این دوره تمام‌شده و ملت‌های اسلامی امروز هر جا دست جنایتی بازکنید دست‌های جنایت‌کار شما را قطع خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از   قم فردا، آیت‌الله  علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه  امروز در مصلی قدس قم اظهار داشت: در اسلام سلسله غذاهایی در روایت و قرآن تحریم شده است مانند خوک، سگ ، مردار و مسکرات که با یک منطق دقیقی حرام اعلام شده در کنار این‌ها در اموالی که از تعدی حقوق عامه به دست آمده حرام شمرده شده اگر این محرمات و غصبی وارد سیستم و ارگانیزم بدن شد تبعات منفی دنیایی و اخروی به دنبال دارد.

وی بیان داشت: اگر غصب و حرام در کسب آمد و درنتیجه وارد غذا شد این غذا تأثیرات منفی دنیوی و اخروی به دنبال دارد که برای خود شخص پیامد منفی دارد در تاریخ داستان های زیادی آمده است که  افرادی که مال حرام به زندگی آن‌ها آمده و در تصرف در اموال بیت المال دقت نکردند همه سوابق خوب خود را از دست دادند و این مال حرام آن‌ها را از اوج به پایین آورد.

امام جمعه قم تصریح کرد: برای تربیت فرزندان، پدر و مادر موظف هستند غذای حلال فراهم کنند و فرزندان را با غذای حلال تربیت کنند و گرنه در انتظار آثار زیان‌بار آن باشند.

غذای حرام باعث قساوت قلب می شود

اعرافی گفت: اولین اثر غذای حرام قساوت قلب و تاریکی روح است آرام آرام این غذای حرام در جسم و جان و روح انسان اثر می گذارد، در روز عاشورا سیدالشهدا خطاب به جماعت به ظاهر مسلمان که ایستاده بودند تا به حریم آل الله تعدی کنند فرمودند شکم های شما از حرام پر شده است، این غذای حرام باعث شده آن‌ها مسخ شوند و هویت اسلامی و ایمانی آنها سلب شده  و از موضع دفاع از اسلام به قیام علی اسلام کشیده شوند.

وی گفت: دومین اثر غذا حرام حجابی می شود که نظر لطف خدا را از انسان بر می دارد این را نمی فهمیم اما حقیقت دین این را تبیین کرده است پیامبر فرمودند مادامی یکه لقمه حرام درون بدن شخص است و بافت بدنی او از این حرام شکل گرفته است خدا نگاه لطف به او نمی افکند یک لقمه غضب و خشم خداوند را در پی دارد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: سومین اثر غذای حرام این است که دستگاه آفرینش و کارگزاران و ملائکه عالم خلقت با او قطع رابطه می کنند و او را نفرین می کنند اگر لقمه حرام از جامعه از بین برود همه مشکلات حل خواهد شد، چهارمین اثر غذای حرام این است که لقمه حرام  مانع قبولی اعمال می شود یک لقمه حرام باعث می شود 40شبانه روز نماز و عبادت قبول نشود و حج فردی که لقمه حرام خورده باشد قبول نمی شود.

نقطه فروپاشی جامعه عدم رعایت عفت است

رئیس حوزه های علمیه کشور ضمن گرامی داشت ده کرامت اظهار داشت:  هجرت بزرگ امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) دو شهر تمدنی و قطبی در عالم اسلام به وجود آورد مشهد تبدیل به مرکز معارف الهی و قم مرکز علم و دانش شد.

وی گفت: هفته عفاف و حجاب را گرامی می داریم ان شاالله سند شورای عالی انقلاب زودتر تصویب و سندهای تصویب شده قبلی هم مورد توجه قرار گیرد  مردم باید خود نگهبانان طهارت جامعه از آسیب های روحی و اخلاقی باشند زیر پا گذاشتن عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان جامعه  نقطه آغاز فروپاشی یک جامعه ایمانی است.

اعرافی خاطرنشان: فرهنگ سازی وظیفه عموم جامعه است از طرفی اگر از مرزهای فرهنگی عبور  شود دستگاه ها  مسئول موظف هستند که  ورود کنند، مردم هم با زبان و تذکر خود محافظ حجاب و عفاف جامعه باشند  در دستگاه های دولتی باید شاهد رعایت حجاب باشیم همچنین  قم به عنوان مرکز اندیشه و فرهنگ اسلامی باید برای ایران و جهان، نماد اخلاق ادب و عفاف و حجاب باشد راهپیمایی روز گذشته حجاب در خور تحسین بود امیدواریم همواره موج عفاف و حجاب طنین افکن شود.

امام جمعه قم ضمن گرامی داشت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی بیان داشت: نهاد های حمایتی وظایف سنگین تری در شرایط سختی اقتصادی دارند و کمک رسان مردم باشند، همچنین باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و اقتصاد بدون نفت به نحو صحیح پیاده شود البته دستگاه مالیات باید رعایت حقوق اقشار متوسط و پایین جامعه را داشته باشد.

آمریکا تحریم را افزایش می دهد بازهم سخن از مذاکره می زند

وی افزود: تعرض دولت انگلیس به کشتی نفت کش ایران محکوم است،  انگلیس بداند زمانی دزد سر گردنه ها و آبراهه‌های جهان بود و نظام  ارباب رعیتی داشت  و هزاران ظلم در پرونده انگلیس و آمریکا ثبت شده است اما بدانید این دوره تمام شده و ملت های اسلامی امروز هرجا دست جنایتی باز کنید دست های جنایت کار شما را قطع خواهند کرد.

اعرافی تأکید کرد: آمریکای عهدشکن در عهدشکنی در تاریخ بدسابقه است  زمانی شورای حکام را تشکیل دادند اما سرشان به سنگ خور امروز همه وجدان‌های بیدار حق را به ایران می دهند و شکست های پی در پی متوجه آمریکا خواهد شد تحریم و تهدید را روزانه افزایش می دهند و باز هم سخن از مذاکره می کنند آمریکا نادان است و از منطق بشری دور است جبهه مقاومت در برابر آن‌ها خواهد ایستاد، امروز  مزدوران منطقه هم احساس شکست می کند برخی کشورها در منطقه برای ایران پیام مذاکره می دهند باید گفت  بی شرم ها در یمن فجایع انجام دادید و در بحرین خیانت ها انجام دادید امروز به دنبال نجات هستید اما بدانید شعله های خشم اسلام شما خیانت کاران را در بر خواهد گرفت و در کام خود فرو خواهد برد.

خطر جانی متوجه شیخ زکزاکی است

امام جمعه قم اظهار داشت: موضوع بسیار مهم خطر جانی است که متوجه به شیخ زکزاکی در نیجریه است این خطر بزرگی است، حوزه های علمیه، مراجع عظام و مردم ایران و همه مسلمانان  نگران جان شیخ زکزاکی هستند ما ارتش و دولت نیجریه را  خیر خواهانه نصیحت می کنیم که بدانند شرایط  شیخ زکزاکی شرایط سختی است امیدواریم به آن توجه شود و دستگاه دیپلماسی ما  این مسئله را دنبال کند.

اعرافی بیان داشت: پارادوکس نظام  و انقلاب از فردای پیروی انقلاب شکل گرفت از فردای انقلاب 3 نظریه مطرح شد برخی می گفتند ما خود انقلاب هستیم و نظام لازم نیست که امام خمین با این مسئله مخالفت کردند، نظریه دوم می گفت  نظام که شکل گرفت انقلاب و مقاومت تمام شده که این هم مورد پذیرش نبود، نظریه سوم که رهبر معظم تاکید کردند که میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد نیست نباید فکر کنیم که انقلاب پیروز شد و نظام شکل گرفت عصر انقلاب به پایان رسیده هرگز این‌طور نیست تمام شیوه های زندگی در افکار غیر صحیح شکل گرفته باید شکافتن همه بن بست ها در جامعه زنده باشد نظام روح انقلاب را از دست بدهد سقوط خواهد کرد در جریانات مختلف کشور انحرافات زیادی شکل گرفت و عده ای  تفکرات انقلابی را کار گذاشتند.  
    
اعرافی افزود: نظر درست این بوده که نظام و قانون لازم است اما روح انقلابی باید مصون بماند، ضرورت استمرار روح و فرهنگ انقلابی راه گشای همه فعالیت‌های ما است، امیدواریم این محور و همه محورهای بیانیه مورد تأکید همه مردم و مسئولان نظام قرار گیرد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, غذای حرام باعث قساوت قلب می شود,
,
,
,
,
,
,
,
, نقطه فروپاشی جامعه عدم رعایت عفت است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آمریکا تحریم را افزایش می دهد بازهم سخن از مذاکره می زند,
,
,
,
,
,
, خطر جانی متوجه شیخ زکزاکی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه