اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛

متمدن و روشنفکر بودن در داشتن حجاب است/گاندو میزان نفوذ دشمنان در کشور را نشان داد

متمدن و روشنفکر بودن در داشتن حجاب است/گاندو میزان نفوذ دشمنان در کشور را نشان داد
ائمه جمعه در استان همدان با توجه به قرارگیری در هفته حجاب و عفاف به انتقاد عملکرد مسئولین در این خصوص پرداختند و خواستار نظارت بیشتر در این خصوص شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ائمه جمعه  استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه با توجه به قرارگیری در هفته حجاب و عفاف به بررسی این موضوع پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

 

,

امام جمعه همدان: لزوم نظارت بربازار پوشاک

, امام جمعه همدان: لزوم نظارت بربازار پوشاک, امام جمعه همدان: لزوم نظارت بربازار پوشاک,

آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: در دوران رضاشاه یعنی در سال ۱۳۱۴ رضا شاه می خواست کشف حجاب اتفاق بیافتد اما مردم را نشناخته بود.

,

وی افزود: امروز هم نسل همان شاه بنای کشف حجاب را دارد اما مردم را  همانطور که در آن دوران نشناختند امروز هم نمی شناسند.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در دوران رضا شاه به اجبار میخواستند کشف حجاب اتفاق بیافتد اما امروزه  در عرصه حجاب و عفاف دشمن می خواهد با جنگ نرم و فضای مجازی و تمدن سازی غربی و تغییر اندیشه های جامعه اسلامی آن را انجام دهد.

,

وی  تاکید کرد:  متمدن بودن و روشنفکر بودن در باحجاب بودن است و عزت نفس، تعالی روحی و تکامل نفسانی  همش در عرصه حجاب است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با  اشاره به بانوانی که حجاب کمتری دارند گفت:  این بانوان متدین هستند و این ها در ۲۲ بهمن، در نماز جمعه، شب های رمضان و روز قدس و ... حضور دارند اما باید مواظب باشند که دشمن از اینها سوء استفاده نکنند و سیاهی لشکر خود نداند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازار پوشاک و عدم نظارت بر آن اشاره کرد و تصریح کرد: باید بر بازار پوشاک نظارت باشد و عرضه البسه و پوشش ها، نیازمند نظارت است و مسئولین باید توجه داشته باشند.

,

آیت‌الله شعبانی با اشاره به پیش رو بودن هفته مالیات عنوان کرد: مالیان یکی از منابع درآمد دولت است و وظیفه قانونی و شرعی ماست‌ باید نسبت به قوانین مالیات هم اطلاع داشته باشیم.

,

وی در ادامه با اشاره روز نفی استفاده از  کیسه ها و مواد یکبار مصرف  پلاستیکی گفت: استفاده از کیسه‌های پلاستیکی سبک زندگی که مبتنی بر مصرف گرایی است را نشان میدهد. و این مسئله برای ما آسیب های زیست محیطی ایجاد کرده است.

,

امام جمعه همدان افزود:  کشور ما یکی از ۱۰ کشور پر مصرف مواد پلاستیکی است و روزانه ۴۲۰ تن از همدان به سایت پسماند زباله منتقل می شود که ۲۰ درصد قابل بازیافت است که  مصرف گرا بودن ما را نشان میدهد.

,

وی عنوان کرد: تفکیک زباله باید از مبدا اتفاق بیفتد و باید مواد پلاستیکی کم استفاده کنیم. چرا احساس میکنیم اگر یک بار مصرف  استفاده کنیم، متمدن و روشنفکر هستیم.

,

امام جمعه همدان  با اشاره به روز شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان رکن اساسی نظام اسلامی است و دیده بان نظام اسلامی است.

,

وی افزود: فعالین سیاسی باید توجه کنند که عملکرد این شورا مورد تایید امام و رهبری است و  نظارت این شورا استصوابی است و صرفا جهت اطلاع نیست.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد:  نظارت اطلاعی معنا ندارد و عقلانی نیستً و نظارت استصوابی است، لذا شورای نگهبان نباید  تضعیف شود.

,

وی با اشاره به خروج ایران از برجام تصریح کرد:  فرصت ۶۰ روزه ایران به اروپا تمام شد و گام دوم برداشته شد که می توانست بهتر باشد اما همین اندازه قابل تقدیر است.

,

آیت الله شعبانی با اشاره به طرح فرانسوی ها مبنی بر توقف در برابر توقف گفت:  این طرح، یک طرح غیر منطقی و زورگویانه است. آنها می‌گویند ایران گام دوم را بر ندارد و ما هم بیشتر تحریم نکنیم و این یک طرح غیر منطقی و زورگویان است.

,

آیت‌الله شعبانی تاکید کرد: معنا ندارد که ما هسته ای را تعطیل کنیم و به برجام هم متعهد بمانیم اما آنها ما را بیشتر تحریم نکنند.

,

 

,  ,

امام جمعه تویسرکان: فیلم های بیشتری همچون گاندو برای معرفی مافیای خودرو و دیگر جریان نفوذی ها ساخته شود
حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در تویسرکان گفت: طبق آیات الهی برای کسی که تقوی را رعایت کند بن بست وجود ندارد.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب امید را کلید اساسی تمامی قفل ها معرفی می کنند, اظهار کرد: توصیه رهبری این است که خود و دیگران پرورش دهیم و این مسئله ریشه ای ترین جهاد ما است.
خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه افزود: در تقابل با دشمن طبق آیات الهی هیچ گاه نباید سست شد چراکه این تقابل اگربرای ما هزینه داشته، برای آن ها هم هزینه خواهد داشت.
حجت الاسلام موحدی همچنین با بیان اینکه سریال گاندو یک فیلم بسیار هنرمندانه و در راستای رسالت عمیق رسانه ای بود, ابراز امیدواری کرد این روند به جد از سوی صداوسیما ادامه یابد و مورد حمایت متولیان امر قرار گیرد.
وی گفت: پروژه نفوذ که معیشت مردم را این روزها بیشتر از همیشه با مشکل روبرو کرده توسط فیلم گاندو به خوبی برای مردم تشریح کرد و امیدواریم که مافیای خودرو و سایر نفوذهای دیگر هم بزودی با چنین هنرنمایی هایی به مردم معرفی شوند.
امام جمعه تویسرکان ادامه داد: زنی که گوهراست به طور حتم ارزش صدف حجاب را به خوبی می داند و هیچ گاه به شیطان اجازه نفوذ به خود را نمی دهد.
 

, امام جمعه تویسرکان: فیلم های بیشتری همچون گاندو برای معرفی مافیای خودرو و دیگر جریان نفوذی ها ساخته شود, امام جمعه تویسرکان: فیلم های بیشتری همچون گاندو برای معرفی مافیای خودرو و دیگر جریان نفوذی ها ساخته شود,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه گل تپه: توجه به عفاف وحجاب نباید به هفته ای خاص محدود شود

, امام جمعه گل تپه: توجه به عفاف وحجاب نباید به هفته ای خاص محدود شود, امام جمعه گل تپه: توجه به عفاف وحجاب نباید به هفته ای خاص محدود شود,

حجت الاسلام موسوی ظهر امروز در خطبه های جمعه ضمن تبریک هفته عفاف وحجاب اظهار کرد: در طول سال تمام مسئولان فرهنگی و آحاد جامعه باید نسبت به حجاب و عفاف حساس بوده و با مظاهر بی عفتی مقابله کنند

,

امام جمعه محترم گل تپه،  خاطر نشان کرد: این که برخی بانوان به بهانه گرما و مد لباس های نامناسب به تن می کنند از نظر اسلام قابل قبول نیست و این امر موجب می شود که جامعه به بیماری هوسرانی مبتلا شود.

,

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص به بانوان نیست بلکه پسران و مردان نیز باید این اصل را رعایت کرده و از پوشیدن لباس های نامتعارف و هنجارشکن پرهیز کنند.

,

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اقدامات ایران در خصوص برجام گفت:آمریکا فکر میکرد اگر ازبرجام خارج شود ایران کاری نمی کند اما میبینیم که ایران طبق برجام وتعهداتش گام برمی دارد.

,

وی گفت: هدف آمریکا از این اقدامات فروپاشی نظام وتسلیم کامل ایران در برابر آمریکاست که هیچ کدام از این اهداف به تحقق نخواهد پیوست.

,

 

,

امام جمعه کبودراهنگ: گاندو میزان نفوذ دشمنان در کشور را نشان داد

, امام جمعه کبودراهنگ: گاندو میزان نفوذ دشمنان در کشور را نشان داد, امام جمعه کبودراهنگ: گاندو میزان نفوذ دشمنان در کشور را نشان داد,
حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و دستور دیکتاتوری رضاخان اظهارکرد: تاریخ نشان گر این است که زنان این سرزمین در طول تاریخ کابین دار ارثیه ی حضرت زهرا (س)  و سربلند در رعایت عفت و حجاب هستند.
,
 
,
وی ضمن هشدار به آحاد مردم شهرستان در خصوص تبلیغات برای کاندیدهای احتمالی افزود: مردم فهیم و مسئولین بدانند آن ها نیز در تصمیمات نمایندگان مجلس شریک هستند.
,
 
,
باقری در ادامه در خصوص سالرروز تشکیل شورای نگهبان گفت: کسانی که با تخریب شورای نگهبان در داخل و خارج کشور سعی در تخریب این نهاد انقلابی دارند رسوای عالم هستند.
,
 
,
امام جمعه کبودراهنگ با تشریح برجام و دستاوردهای نداشته آن در کشور اضافه کرد:کسانی که تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی مارا به برجام ربط می دهند و به چشم به  وعده های اروپا دوخته اند نفوذی های دشمن در کشور هستند و بدانند که دشمن در حال برنامه ریزی برای تکرار لیبی است.
,
 
,
وی با انتقاد از مواضع انگلیس در خصوص تحریم نفتکش ایران عنوان کرد:  دنیا و سردمدارانش بداند ایران لیبی نیست و پاسخ به تجاوز به حریم کشور ایران بسیار قاطع و غیر قابل جبران خواهد بود.
,

 

,

امام جمعه درگزین: اگر غیرت و عفت برود، دین و ایمان هم می رود

, امام جمعه درگزین: اگر غیرت و عفت برود، دین و ایمان هم می رود, امام جمعه درگزین: اگر غیرت و عفت برود، دین و ایمان هم می رود,

حجت الاسلام خلیل ربیعی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه پهلوی اول با زور و‌چماق به دنبال برچیدن عفاف و حجاب بود گفت:انگلیسی ها با ابزار پهلوی اول به دنبال ایجاد یک جامعه غربی در ایران بودند و هدف اینها از برداشتن چادر و حجاب چیزی از بین بردن فرهنگ ایرانی و اسلامی نبود.

,

امام جمعه درگزین ادامه داد:پاپ اخیرا حدود هفت هزار کشیش را در کاخ واتیکان جمع میکند و سوال میکند راهکارشان برای نابودی اسلام چه باید کرد، پس از بحث و بررسی به نظری میرسند که همه هم تایید میکنند و آن عریان کردن زنان است تا مردان به فساد کشیده شوند.

,

وی افزود:وقتی غیرت و عفت رفت دین و ایمان هم می رود،در چنین دلی ایمان و معنویت هم نخواهد بود .

,

حجت الاسلام ربیعی با اشاره به تمدن آندلس اضافه کرد:کشور اسپانیا مهد تمدن اسلامی بود و تمدن عظیمی برپا کرده بودند اما با بی حجابی این تمدن اسلامی را نابود کردند .

,

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید به زنان مسلمان بگو حجاب بگیرند تصریح کرد: میخواهند عفت بانوان را از ما بگیرند.بیش از ۶۰ دستگاه مسئول حجاب و عفاف در جامعه هستند که غیر از یکی دو مورد از این سازمانها ما کاری از این سازمانها ندیده ایم.

,

ربیعی تاکید نمود:اگر همه پای کار بیایند آن هنجارشکن به خود اجازه نخواهد داد روسری از سر خود بردارد

,

وی با اشاره به سالروز تاسیس نهاد نگهبان قانون اساسی تصریح کرد:شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است ،آفرین میگیویم به معمار کبیر انقلاب که چنین نهادی را ایجاد کرده است.

,

امام جمعه درگزین خاطرنشان کرد:کسانی که به دنبال تخریب شورای نگهبان هستند میخواهند تا نا اهلان  و غربزده ها وارد ساختار حاکمیت شوند

,

 

,

امام جمعه نهاونددشمن با استفاده از فضای مجازی درصدد ضربه زدن به فرهنگ عفاف و حجاب است

, امام جمعه نهاونددشمن با استفاده از فضای مجازی درصدد ضربه زدن به فرهنگ عفاف و حجاب است, امام جمعه نهاوند, , دشمن با استفاده از فضای مجازی درصدد ضربه زدن به فرهنگ عفاف و حجاب است,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: عفاف و حجاب فرد و جامعه را در مقابل گناه مصون نگه می دارد به همین دلیل دشمنان برای نابودی این ارزش اسلامی طراحی و برنامه ریزی کرده است.

,

وی اظهار داشت: دشمنان با استفاده از انواع ترفندها و با استفاده از فضای مجازی می خواهند جامعه بی بند و باری پرورش دهند و سپس به اهداف شومشان برسند.

,

امام جمعه نهاوند گفت: در جامعه ای که بی حیایی و بی عفتی رواج پیدا کند امنیت روانی و اجتماعی جامعه از بین میرود و مشکلات مختلف فردی و اجتماعی رخ می دهد.

,

وی بیان داشت: باید با همه توان در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنیم و با آگاهی در مقابل تهدیدات نرم دشمنان اقدام کنیم و نسل جوان را از خطرات اخلاقی فضای مجازی آگاه کنیم.

,

مغیثی افزود: در طول تاریخ دشمنان اسلام همیشه سعی کردن تا فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه کم رنگ جلوه دهند و امروز همه دستگاه های متولی در امر عفاف و حجاب باید به وظایف خود در این بخش به خوبی عمل کنند.

,

وی عنوان کرد: هرچه قدر جامعه به موضوع عفاف و حجاب اهمیت دهد به همان میزان از میزان گناه و مشکلات این بخش کاسته می شود و جامعه ای سالم تر خواهیم داشت.

,

امام جمعه نهاوند گفت: نقش جوانان در مقابله با تهدیدات نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان که عقیده ها و ارزش های نسل جوان را هدف قرار داده است بسیار مهم است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه