اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایجان غربی مطرح شد؛

مسئولان به موضوع عفاف و حجاب ورود جدی کنند/ سکوت در برابر هنجارشکنی قابل قبول نیست

مسئولان به موضوع عفاف و حجاب ورود جدی کنند/ سکوت در برابر هنجارشکنی قابل قبول نیست
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

مسئولان به موضوع عفاف و حجاب ورود جدی کنند/ سکوت در برابر هنجارشکنی قابل قبول نیست/ برائت از مشرکین جزو اصول حج ابراهیمی است

, مسئولان به موضوع عفاف و حجاب ورود جدی کنند/ سکوت در برابر هنجارشکنی قابل قبول نیست/ برائت از مشرکین جزو اصول حج ابراهیمی است, مسئولان به موضوع عفاف و حجاب ورود جدی کنند/ سکوت در برابر هنجارشکنی قابل قبول نیست/ برائت از مشرکین جزو اصول حج ابراهیمی است,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که با حضور خادمین آستان قدس رضوی و متبرک به اهتزاز پرچم گنبد امام رضا(ع) بود، با اشاره به شهادت رزمندگان اسلام توسط ضدانقلاب و با تسلیت به خانواده آن‌ها، اظهار داشت: یقینا شاهد انتقام گیری این عزیزان خواهیم بود و این اقدام موجب تسلی خاطر خانواده‌ها خواهد شد.

,

وی، با گلایه از رسانه‌ها و فعالان مجازی به دلیل پرداخت اندک به ماجرای شهدا نسبت به سایر مسائل کم اهمیت، افزود: باید به چنین موضوعاتی توجه شود و رسانه‌ها بیشتر به آن پرداخت کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: تمام پیشرفت‌های امروز را مدیون شهدا هستیم و بر همین مبنا اصحاب رسانه باید در قبال این عزیزان حق خود را ادا کنند.

,

وی، مطالبه عمومی جامعه در خصوص توجه به عفاف و حجاب را یادآور شده و بیان داشت: در تجمعات حافظان حجاب و عفاف هم به خوبی نشان داده شد که باید مسئولان نسبت به موضوع بی حجابی به عنوان اقدام خلاف قانون ورود اساسی کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: همه ملزم به اجرای قانون حجاب و عفاف هستیم.

,

وی، گفت: در برخی مواقع شاهد هنجارشکنی در رستوران‌ها، مراکز تفریحی، سالن‌های ورزشی و دیگر اماکن هستیم که باید مورد توجه مسئولان باشد.

,

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید با چنین حرکاتی برخورد شود و هرگونه سکوت در قبال این اقدامات قابل قبول نیست.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود،با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد حج، برائت از مشرکین را لازمه حج ابراهیمی دانست و ابراز کرد: مساله حج نماد توحید و نفی سلطه و طاغوت است. حضرت ابراهیم(ع) نماد مبارزه با شرک و طاغوت است و باید در حج به موضوع برائت از مشرکین پرداخته شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: بزرگترین دستاورد حج سیاسی، خروج آمریکا و اذناب آمریکا از سلطه سیاسی در جهان است.

,

وی، گفت: این ایراد بزرگی است که رییس جمهور آمریکا به عنوان نماد نفاق در سرزمین وحی شمشیربازی کند و آن‌ها را به گاو شیرده تشبیه کند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربس، ابراز داشت: بر همه واجب است که برائت از مشرکین را مورد توجه قرار دهند.

,
,

وی، حفاظت از محیط زیست را مساله مهمی دانست که باید به آن توجه ویژه شود و خاطرنشان کرد: باید نسبت به استفاده حداقلی از کیسه‌های پلاستیکی اقدام و از تخریب محیط زیست جلوگیری شود. مسئولان نسبت به ترویج استفاده از کیسه‌های قابل بازیافت و مردم هم نسبت به استفاده از این اقلام اقدام کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با اشاره به قیام مردم نیجریه و موضوع حبس غیرقانونی شیخ زکزاکی به عنوان نماد روحانیت شیعه، تصریح کرد: این شکنجه‌ها برخلاف حکم دادگاه است. سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین‌المللی باید ورود پیدا کنند. رسانه‌ها نیز باید به موضوع وارد شوند و آزادی او را تبدیل به مطالبه جهانی کنند.

,

بیان نکاتی در خصوص زندگی امام رضا(ع) و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه بود.

,

ملت ایران هرگز تسلیم فشارها و تهدیدات دشمنان نمی شوند/ علایم و نشانه های پیروزی مقاومت را در جهان شاهد هستیم/ حجاب از ضروریات دین و واجب شرعی است

, ملت ایران هرگز تسلیم فشارها و تهدیدات دشمنان نمی شوند/ علایم و نشانه های پیروزی مقاومت را در جهان شاهد هستیم/ حجاب از ضروریات دین و واجب شرعی است, ملت ایران هرگز تسلیم فشارها و تهدیدات دشمنان نمی شوند/ علایم و نشانه های پیروزی مقاومت را در جهان شاهد هستیم/ حجاب از ضروریات دین و واجب شرعی است,

حجت الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: حجاب از ضروریات دین و واجب شرعی است.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه قانون مجازات رسیدگی به مظاهر بی حجابی و هنجارشکنی و افعال حرام مانند بی حجابی، روزه خواری و سگ گردانی را مشخص کرده است، افزود: در کنار این قوانین، هریک از مومنان وظیفه دارند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کرده و به وظیفه خود در زمینه فرهنگ سازی عمل کنند.

,

وی در ادامه با تاکید بر ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان، و با بیان اینکه مقاومت و تکیه بر توان داخلی بهتر از وابستگی و تسلیم است، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درس و الگو گرفته اند و تسلیم ملت ایران با فشار و تهدید، خوابی است که هرگز تعبیر نمی شود و این رویای خود را به گور خواهند برد.

,

گل حسینی با اشاره به اینکه آمریکا هم در داخل و هم در کل دنیا، موقعیت قبلی خود را از دست داده است، اظهار کرد: هیمنه  پوشالی آمریکا توسط جبهه مقاومت و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری در هم شکسته شده است و امروز علایم و نشانه های پیروزی مقاومت را در جهان شاهد هستیم.

,

وی افزود: ما برای این انقلاب و نظام، هزاران شهید داده ایم و آن را به آسانی به دست نیاورده ایم و “ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند” و هرگز رهبر و ولی امر خود را تنها نخواهیم گذاشت.

,

امام جمعه موقت میاندوآب تصریح کرد: پیروزی مقاومت در برابر آمریکا و استکبار شد تا طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود که آمریکا را ملزم به اتمام حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در جنگ یمن می کند و نیز طرحی که ترامپ را از اقدام نظامی علیه ایران منع می کند، بررسی شود.

,

گل حسینی با تاکید بر توجه و اهمیت جایگاه خانواده در دین مبین اسلام، افزود: خانواده در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار بوده و باید سبک زندگی اسلامی و محبت در خانواده های ما ترویج شود چرا که برخی آسیب های اجتماعی نتیجه عدم توجه به سبک زندگی اسلامی در خانواده ها است.

,

محکومیت حادثه تروریستی پیرانشهر

, محکومیت حادثه تروریستی پیرانشهر, محکومیت حادثه تروریستی پیرانشهر,

ماموستا مصطفی محمودی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرانشهر با اشاره به روز عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب قانون دین مبین اسلام بوده و بی‌شک استنباط مجتهدان نیست و باید اجرا شود.

,

وی تصریح کرد: مسلمانان باید از حجاب پیروی کرده چون حجاب عزم و اراده جوانان را برای حفاظت از سرزمین و استقلال مملکت تقویت و مانع نفوذ سلطه‌گران می‌شود برای همین، دشمن بی‌حجابی را تقویت کرده تا در بین جهان اسلام نفوذ یابند و فرهنگ اسلامی را تضعیف کند تا از این طریق عرصه برای سلطه بیشتر مسلمانان به وجود آید.

,

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه برخی حجاب را مانع کار می‌دانند بیان کرد: در حالی که اینگونه نیست و کسانی که حجاب دارند در ادارات و سازمان‌ها به خوبی از عهده کارهای محوله برمی‌آیند.

,

وی افزود: همچنین دین مبین اسلام هرگز با حضور زنان در اجتماعات مخالفت نکرده اما اختلاط زن و مرد را قبول ندارد چون سبب ایجاد فساد در جامعه می‌شود.

,

محمودی در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی پیرانشهر بیان کرد: دشمنان استکباری و ضد انقلاب بدانند که با این اقدام ناجوانمردانه، عزم و اراده سپاه پاسداران برای مبارزه با تروریست و اشرار بیشتر می‌شود.

,

پرچمدار مقابله با پوشش زنان مسلمان، ابتدا انگلستان و اکنون آمریکا است

, پرچمدار مقابله با پوشش زنان مسلمان، ابتدا انگلستان و اکنون آمریکا است, پرچمدار مقابله با پوشش زنان مسلمان، ابتدا انگلستان و اکنون آمریکا است,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با اشاره به موضوع ریا در جامعه اظهار کرد: ریاکاری موجب غضب خداوند بوده و نابودکننده اعمال است.

,

وی در ادامه با اشاره به مناسبت 21 تیر روز حجاب و عفاف گفت: واژه حجاب یک اصطلاح ایرانی بوده و پوشش زنان یک دستور دینی و الهی و نه قانون اجباری در ایران است و مبارزین اصلی علیه پوشش زنان مسلمان،حاکمان غربی و اروپایی هستند.

,

امام جمعه خوی بیان کرد: پرچمدار مقابله با پوشش زنان مسلمان، ابتدا انگلستان و اکنون آمریکا است و مخالفین داخلی و خارجی جمهوری اسلامی مـوضوع پوشـش زنان را سـیاسی کـرده‌اند.

,

وی گفت: بعضی از اشخاص و گروه‌های سیاسی برای بالا بردن آمار رأی خود در انتخابات با پوشـش زنـان مخالفـت می‌کنند و پـوشش حفظ حـرمت، عفـت و عزت زن و نه ایجاد محدودیت برای او است.

,

امام جمعه خوی اظهار کرد: تهاجم علیه پوشش زنان به قدری گسترده و کوبنده است که مدافعین پوشش را در موضع انفعالی قرار داده و آنان را وادار به انتقاد از پوشش زن در ایران کرده است.

,

وی در ادامه با تبریک 11 ذوالقعده فرخنده میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و هفته کرامت با اشاره به سیره اخلاقی آن حضرت اظهار کرد: ایشان هرگز با کلامی در گفتارش به کسی جفا و تندی نمی‌کرد و یا سخن کسی را قطع نمی‌کرده و هرگز نزد کسی پای خود را دراز نمی‌کرد.

,

شکوری با اشاره به 25 تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی بیان کرد: سازمان بهزیستی در سال 59 با تلاش شهید فیاض بخش و تصویب شورای انقلاب راه‌اندازی شد و اکنون زیر مجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی قرار دارد و در مورد اقشار آسیب‌پذیر زیر مسئولیت و رسالت‌های سنگینی بر عهده دارد.

,

امروز بزرگترین حربه دشمن برای دین هراسی این است که حجاب را از زنان و دختران بگیرد

, امروز بزرگترین حربه دشمن برای دین هراسی این است که حجاب را از زنان و دختران بگیرد, امروز بزرگترین حربه دشمن برای دین هراسی این است که حجاب را از زنان و دختران بگیرد,

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ماکو با اشاره به اینکه محبت داروی شفابخش دردها است، اظهار کرد: علاوه بر آن محبت تسکین دهنده قلب‌ها، محبت بهترین راه حل مشکلات و ناسازگاری‌های تربیتی است و محبت بجا کردن در هر مکان و زمان و در هر مقطع و سن، وسیله‌ای کارآمد و مؤثر بوده و همگان در هر سن و موقعیت باشند، باز هم به عاطفه و محبت نیاز دارند.

,

وی تصریح کرد: باید این را بدانیم که محبت رفتار نا به جا و ناقص کودکان و نوجوانان و جوانان را اصلاح می‌کند و ناسازگاری و پرخاشگری نا بهجا را داروی محبت از میان می‌برد و با محبت انسان می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و راه‌های ناهموار را هموار کند.

,

امام جمعه ماکو با اشاره به سخنان امام رضا (ع) در خصوص محبت‌ کردن، بیان کرد: امام رضا (ع) از این شیوه مؤثر تربیتی به شکل‌های گوناگون استفاده می‌کرد و برخی اوقات امام رضا (ع) اوج محبت خود را در قالب یک جمله زیبا نشان می‌داد.

,

وی به مسئله حجاب در کشور اشاره و اذعان کرد: امروز بزرگترین حربه دشمن برای دین هراسی این است که حجاب را از زنان و دختران بگیرد و آنها را به فساد بکشاند، بنابراین باید هوشیار بود.

,

هاشمی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت امام (ره) می‌فرماید، اکنون وصیت من این است که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و باید جلوی آن گرفته شود.

,

وی بیان کرد:  نظارت در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده که در استان‌ها و شهرستان‌ها این وظیفه بر عهده هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان گذاشته شده است .

,

هاشمی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: معظم له در مورد نقش تعیین کننده شورای نگهبان در انقلاب اسلامی فرمودند، اگر شورای نگهبان تضعیف شود، به قطع یقین ضربه جبران‏‌ناپذیری به انقلاب وارد خواهد شد .

,

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمن سعی می‌کند تا شورای نگهبان را تضعیف کند، به خاطر این است که می‌خواهد با این طریق به پست‌های حساس نظام نفوذ کرده و بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، اما دیدبان انقلاب و ملت ایران اجازه این کار را به دشمن نخواهند داد.

,

کسانی که عدم اجباری بودن حجاب را مطرح میکنند یا علم ندارند و یا خود را به دیوانگی زده اند

, کسانی که عدم اجباری بودن حجاب را مطرح میکنند یا علم ندارند و یا خود را به دیوانگی زده اند, کسانی که عدم اجباری بودن حجاب را مطرح میکنند یا علم ندارند و یا خود را به دیوانگی زده اند,

 

,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی در ادامه مباحث معاد و نعمت های بهشتی به مساکن پاکی که در قرآن به آن اشاره و وعده داده شده است اشاره کرد و گفت : از منظر قرآن سه موضوع مایه آرامش در دنیا معرفی شده که از جمله شب ، خانه و همسر خوب است و خداوند کلمه غرفه را برای اهل بهشت در آخرت وعده داده است که در بهشت برخی از مساکن دارای غرفه هایی هستند که بهترین جاهای مسکن برای بهشتیان است و پیامبر این غرفه ها را اینگونه معرفی کرده اند که مناظر زیبایی دارند و کسانی که خوش سخن بوده و در سلام دادن پیشی میگیرند و نماز شب برپا می دارند از این غرفه ها بهره مند میشوند و در روایات آمده است که در آخرالزمان بشر غرفه ها را فراموش و قصرهای دنیوی را خواهند ساخت.

,

وی فرا رسیدن میلاد باسعادت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را به مؤمنان تبریک گفت و به ذکر خصوصیات بارز آن امام رئوف پرداخت.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ همچنین فرا رسیدن روز شورای نگهبان را تبریک گفت و از اعضای شورای نگهبان شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت:اعضای شورای نگهبان وظیفه خطیر و بسیار مهمی را برعهده دارند تا جایی که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی شورای نگهبان را مانع انحراف سمت و سوی نظام معرفی فرموده اند .

,

وی در توصیه به اعضای شورای نگهبان در شهرستان گفت : در سال جاری که انتخابات پیش رو داریم بایست اعضای محترم نهایت دقت را داشته باشند تا نامزدهای انتخاباتی در چارچوب قانون حرکت کنند و با هر گونه قانون شکنی به جد برخورد نمایند.

,

حجت الاسلام فصیح نیا 21 تیر روز عفاف و حجاب را تبریک گفت و به آیات قرآنی که در مورد حجاب نازل شده است اشاره داشت و گفت : امروز متاسفانه برخی روشنفکران و برخی از نمایندگان بحث عدم اجباری بودن حجاب را مطرح میکنند که اینان یا علم ندارند و یا خود را به دیوانگی زده اند ، اولا حجاب یک وظیفه شرعی است و ثانیا حجاب در بیرون از منزل معنا پیدا میکند و انسان وقتی وارد اجتماع شد نیاز به قانون دارد و ثالثا رعایت حجاب آثار مفصلی دارد که کارشناسان دینی و علمی به آن اشاره کرده اند و تربیت عملی و اسلامی بایست از دوران کودکی در فرزندان تقویت شود.

,

وی به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندر کاران امورات حج که به سیاسی بودن حج اشاره داشتند پرداخت و افزود : امام خامنه ای فرمودند که عده میخواهند حج سکولار و بدون اعلام برائت باشد ، اما دشمنان داخلی و خارجی بدانند همانطور که رهبرمان تاکید داشتن حج از سیاست جدا نیست و به حول قوه الهی امسال نیز مسلمانان از مشرکین برائت جسته و ندای مرگ بر آمریکا را سر خواهند داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه