اخبار داغ

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه:

شورای نگهبان رکن رکین انقلاب اسلامی است

شورای نگهبان رکن رکین انقلاب اسلامی است
مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: شورای نگهبان رکن رکین انقلاب اسلامی و حافظ آن بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام مفید در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه اظهار داشت: خداوند بر بشر ناظر است و عملکرد بشر هم تحت نظارت عقل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: آنچه از آیات نورانی قرآن کریم برمی‌آید این است که این نظارت از جانب خداوند، معصومین (ع)، فرشتگان، زمان، مکان و اعضا و جوارج انسان اعمال می‌شود.

,

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: البته نظارت دیگری هم برای انسان مطرح شده است و آن هم نظارت بشر بر خویش توسط ابزاری از جمله عقل و نفس لوامه است.

,

حجت الاسلام مفید ادامه داد: نظارت سوم هم وجود دارد و آن نظارت عمومی است که در قامت امر به معروف و نهی از منکر بر انسان واجب شده است. این واجب عامل اصلی برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها برشمرده شده است.

,

وی گفت: این نظارت از طرف عامه مردم انجام می‌شود و ارزش‌ها و حدودالهی و مرزهای آن را بشناسیم، مراقبت کنیم از همدیگر و اجازه ندهیم مرزهای حدود الهی به واسطه اعضای جامعه اسلامی شکسته شود

,

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: یک از این مرزها که باید نسبت به هنجارشکنی‌های آن نهی داشته باشیم حوزه ارزش‌های اخلاقی در حوزه عفت و حیاست. عفت از مهمترین خصلت‌های اخلاقی است که خداوند آن‌را به عنوان ارزش برای ما و بشر معرفی کرده و هر آنچه این موضوع را خدشه دار کند از مصادیق بارز منکر است و همه باید تذکر دهند و اجار ندهند بستر جامعه محل بروز این منکرات باشد.

,

حجت‌الاسلام مفید یادآور شد: امروز سالروز قیام خونین ملت غیرتمند ایران در مسجد گوهرشاد است که مردم در برابر کشف اجباری قیام کردند و بیش از ۲ هزار شهید را تقدیم کردند.

,

وی ادامه داد: دشمن در مواجهه با ارزش‌های دینی دو موضوع برایش مهم است که اگر آنها را در دست گیرد در حوزه حیازدایی می‌تواند برنامه‌هایش را پیش ببرد. یک مسئله آن عفت و حجاب بانوان و دوم مسائل پولی و مالی است.

,

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: فراتر از تاکیدات قرآن و سفارش‌های دینی، حجاب در درجه اول یک موضوع انسانی است. این همه تاکید بر مسئله حجاب که زن و مرد هم ندارد اما به نقش اصلی زنان به واسطه پاسداری از حیا اسلام برای آنها اهمیت بیشتری دارد برای این است که روابط ما در جامعه انسانی باشد و البته برای تحقق آن نباید کوچک‌ترین مورد تظاهرات و نمایش جنسیتی از این دو شاهد باشیم.

,

حجت‌الاسلام مفید افزود: اگر در جامعه عفاف و حجاب جایگاه خود را بیابد روابط افراد آن جامعه در کنار روابط انسانی شکل خواهد گرفت.

,

وی با بیان اینکه امروزه مسئله عفاف بالاتر از مسائل اخلاقی یک وجهه سیاسی هم پیدا کرده است، گفت: برنامه‌هایی همچون چهارشنبه‌های سفید که دقیقاً افراد آن از مهره های دشمن هستند یا کسانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند و با پرچم مخالفت با حجاب در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته اند از این جمله است.

,

این مسئول ادامه داد: وظیفه ما امر به معروف و تذکر لسانی است و البته سازمان ها و دستگاه‌های متولی فرهنگی همه و همه حافظان ارزش‌های نظام مقدس اسلامی مسئولیت‌هایی دارند که توصیه می‌کنیم درست عمل کنند.

,

حجت‌الاسلام مفید بیان داشت: به برخی نهادها بر اساس قانون وظیفه نظارت داده شده است یکی از اصلی‌ترین سازمان های ناظر در جامعه شورای نگهبان است که اسفندماه ۵۸ طی حکمی از سوی امام راحل دستور تاسیس شورای نگهبان داده شد و در ۲۶ تیرماه ۵۹ رسماً شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

,

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر نبود این شورای نگهبان، امروز خبری از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هم نبود.

,

وی گفت: شورای نگهبان یک نهاد ناظر است که اصلی‌ترین مبانی نظام بر اساس آن شکل گرفته و ناظر و نگهبان اصول این انقلاب است. اولین اصل هم اسلامیت آن است، اصلی‌ترین تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در همین هویت دینی آن نهفته است.

,

حجت‌الاسلام مفید گفت: هر انقلابی که می‌بینیم یا ریشه سیاسی داشتند یا اقتصادی یا تلفیقی از این دو اما انقلاب اسلامی اصلی ترین ریشه آن فرهنگ و محتوای اسلامی شکل داده و اگر فرهنگ را از آن بگیریم عملاً چیزی از انقلاب نمی‌ماند.

,

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: شعارهای انقلاب ما بیش از ۵۶ درصد مطالبات مردم انقلابی مطالبات فرهنگی و مابقی مطالبات سیاسی و اقتصادی بوده است.

,

وی ادامه داد: شورای نگهبان رکن رکین انقلاب اسلامی است که توانسته تا به امروز علی رغم دشمنی ها و کینه و عداوت آنها حافظ انقلاب بوده و اگر دشمنان نتوانسته اند ما را نابود کنند به خاطر اسلام و شورای نگهبان به عنوان حافظ آن بوده است.

,

حجت‌الاسلام مفید تصریح کرد: دومین رکن رکین هم وظیفه صیانت از جمهوریت است؛ مردم کف خیابانها آمدند و در تمام عرصه ها حضور یافتند و اسلام را به عنوان مطالبه اصلی مطرح کردند و اگر امروز این مهم هنوز پابرجاست به خاطر همین مطالبه مردم برای پیاده کردن اسلام و حضور پررنگ آنهاست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه