اخبار داغ

امام جمعه یزد:

لزوم پیشگیری از اجرای برنامه هایی مغایر با هویت یزد /عنوان حسینیه ایران را با هیچ اسم دیگری عوض نمی‌کنیم

لزوم پیشگیری از اجرای برنامه هایی مغایر با هویت یزد /عنوان حسینیه ایران را با هیچ اسم دیگری عوض نمی‌کنیم
نماینده ولی فقیه در یزد با بیان این که عظمت، سنت‌ها و کرامت یزد که به‌عنوان مثل حسینیه ایران شناخته می‌شود باید حفظ شود افزود: باید از ترویج مظاهر غربی و برخی امور فرهنگی که با وضعیت جامعه به‌خصوص در دیاری مثل یزد مغایرت دارد مقابله کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت: تاریخ کشور حاکی از آن است که غرب و آمریکا هرگز به فکر کمک به مردم ایران نبوده و همواره دنبال ضربه به استقلال فکری و آزادی مردم و چپاول سرمایه‌های کشور بودند و از این روغیرقابل اطمینان بودن آن‌ها در مسائل مختلف ثابت‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

امام‌جمعه یزد کوتاه شدن دست استکبار از کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: غرب همواره به دنبال رخنه در کشور بوده و هست و همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان باید نسبت به توطئه‌های آن‌ها هوشیار باشند.

,

ناصری با بیان این که پیروی از غربی‌ها در عرصه‌های مختلف هیچ دستاورد و عاقبتی نخواهد داشت تصریح کرد: غربی ها فقط به فکر توطئه و ضربه به کشور و تأمین منافع خود هستند و خانواده‌ها و جوانان باید نسبت به این مهم آگاه باشند.

,

وی فروپاشی نظام، تسلیم کردن ایران و تبدیل آن به کشوری مثل عربستان و تنش‌آفرینی در داخل و خارج علیه کشور را سه راهبرد اصلی غرب در برابر ایران دانست و اظهار داشت: به فرموده امام راحل عظیم‌الشأن غرب و استکبار با دین مردم، استقلال و آزادی کشور و تعالی و پیشرفت ایران مشکل‌دارند و نمی‌توانند ایرانی مستقل، ظلم‌ستیز و اسلامی را تحمل کنند.

,

ناصری افزود:  به برکت هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مقاومت‌های مردم و لطف خدای متعال شاهد بالندگی در هر سه موضوعی هستیم که آنها به عنوان ایده دنبال اجرایی کردن آن هستند.

,

وی با بیان اینکه دشمن با اعمال فشارهای اقتصادی به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود در ایران است ادامه داد: مردم فهیم ایران امروزه نسبت به توطئه‌های دشمنان علیه آنها به یک آگاهی کامل رسیده‌اند و می‌دانند که در مقابل آنها به چه شکلی باید رفتار کنند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته یزد بر ضرورت تداوم حرکت‌های خوب جوانان انقلابی و نخبگان برای خودکفایی و تعالی کشور  تاکید کرده و اظهار داشت: : بارها متذکر شده‌ام که با توانایی‌های بی‌نظیری که در کشور داریم و با اعتمادبه‌نفس می‌توانیم در عرصه‌های مختلف خود را از بیگانگان بی‌نیاز کنیم.

,

ناصری در ادامه به اقدامات رضاشاه و توطئه‌های استکبار برای کشف حجاب و ایستادگی علماء و اقشار مختلف مردم و شهادت جمعی از آن‌ها در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و عنوان کرد: حجاب عظمت زن است و او را مصون نگه می‌دارد. بانوان اسلامی با حجابشان مصونیت و عظمت دارند و می‌توانند بیشتر خدمت کنند و درس بخوانند و با خدا و دین و تعهد و تخصص خود فعالیت داشته باشند.

,

وی در خصوص جایگاه زن در غرب گفت: غرب به زنان به‌عنوان یک کالا نگاه می‌کنند وزنان را برده‌ای می‌خواهند تا به شهوات خود پاسخ دهند و هیچ ارزشی برای آن‌ها قائل نیستند و برای امیال نفسانی خود بی‌حجابی و بی‌حیائی را ترویج می‌کنند؛ در غرب تنها شعار حمایت از حقوق زنان سر داده می شود که این شعار هم مانند شعار حمایت از حقوق بشر است

,

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان این که عظمت، سنت‌ها و کرامت یزد که به‌عنوان مثل حسینیه ایران شناخته می‌شود باید حفظ شود افزود: غرب و بدخواهان کشور برای تغییر سبک زندگی و ارزش‌های جامعه تلاش می کنند اما باید از ترویج مظاهر غربی و برخی امور فرهنگی که با وضعیت جامعه به‌خصوص در دیاری مثل یزد مغایرت دارد مقابله کرد.

,

ناصری عنوان حسینیه ایران را افتخاری گران‌بها برای یزد دانست و افزود: این عنوان ارزشمند را با عنوان و اسم دیگر عوض نمی‌کنیم و حفظ ارزش‌ها و اخلاق و فرهنگ اسلامی این دیار نیز باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه