اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

قوای سه‌گانه در موضوع حجاب باید به وظایفشان عمل کنند/ شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است

قوای سه‌گانه در موضوع حجاب باید به وظایفشان عمل کنند/ شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

قوای سه‌گانه در موضوع حجاب باید به وظایفشان عمل کنند

, قوای سه‌گانه در موضوع حجاب باید به وظایفشان عمل کنند,

 آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده است، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می گشاید.

,

وی با اشاره به مناسبت ۲۱ تیر و روز عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حجاب مایه تشخص و آزادی زن است، چرا برخی‌ها این تشخص را از بین می‌برند و بی‌اعتنا هستند.

,

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حجاب و حیا و عفت امری فطری است، افزود: انسان بی‌اعتنا به حجاب است، خلاف فطرت عمل می‌کند. مراقب باشید که خانواده ریشه اجتماع است آن‌را حفظ کنید.

,

آیت‌الله علما حجاب را حافظ ارزش‌ها دانست و بیان داشت: حجاب ارزش زن را حفظ می‌کند و به او تشخص می‌دهد.

,

وی با یادآوری وظایف نهادهای مختلف در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: دولت باید وظیفه خود را در این به جای آورد، همچنین مجلس و دستگاه قضا هم، البته آحاد مردم هم وظیفه دارند در این راه گام بردارند.

,

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برخی‌ها این موضوع را سیاسی کردند و از خارج خط می‌گیرند، لذا باید از این موضوع مراقبت کرد یکی از خواسته‌های شهدا همین حجاب است و در وصیتنامه شهدا که دایرةالمعارف فرهنگی است هم بر این موضوع تاکید شده که حفظ حجاب به نوعی تکریم بانوان است.

,

آیت‌الله علما با یادآوری مناسبت ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی به عنوان مراکز خدمت‌رسانی، به مناسبت ۲۶ تیرماه و سالروز نهاد مقدس شورای نگهبان هم اشاره‌ای داشت.

,

وی این نهاد را یکی از ارکان مهم نظام برشمرد و گفت: این نهاد حافظ و پاسدار انقلاب بود و تنها جایی است که امام می‌فرمایند صددرصد مورد تهدید است.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: این موضوع محدود به کشور ما نیست و هرکدام از کشورهای دیگر با یک عنوان خاص از این نهاد برخوردارند.

,

آیت‌الله علما در ادامه به وخامت حال ابوالشهدا شیخ الزکزاکی هم اشاره‌ای داشت و گفت: با اینکه بی‌گناهی اش در دادگاه اعلام شده اما هنوز در زندان با وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و لازم است سازمان های حامی حقوق بشری برای آزادی وی اقدام و حرکتی انجام دهند.

,

 

,

 شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است

,  شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه شهرستان ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهارداشت: در حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) ثواب زیارت امام هشتم همانند ۷۰ هزار حج مقبول و همانند زیارت خداوند در عرش می باشد وهرکس یک شب را درکنار قبرمطهر ایشان بماند بهشت براو واجب می شود که نشاندهنده مقام و منزلت امام رضا ع نزد خداوند است.

,

وی افزود: زائرین امام هشتم در قیامت مقام بالایی دارند و در زمانی که تمام زائرین اهل بیت ع در زیر خط عرش جمع می شوند زائرین امام رضا ع مقامشان از همه بالاتر است.

,

امام جمعه شهرستان اذعان داشت: امام رضا ع سرمایه بزرگی برای ماست که باید ازسیره زندگی آن حضرت در مبارزه فرهنگی و سیاسی با طاغوت درس بگیریم .

,

وی بابیان اینکه امام رضا ع مبارزه ای دائمی وخستگی ناپذیر داشت تصریح کرد : زندگی امام هشتم عرصه مبارزه فرهنگی و سیاسی با دستگاه ظالم زمانه است و می تواند الگوی مناسبی برای مبارزه فرهنگی و مقاومت ما در برابر استکبار باشد.

,

فاطمی نسب بابیان اینکه هجرت امام رضا ع از مدینه به مرو از مباحث مهم تاریخ ائمه است ادامه داد: این هجرت در نگاه اول از تدابیر وتوطئه های طاغوت زمان بود اما باگذر زمان و روشن شدن تمام ابعاد آن معلوم گردید که حضرت هجرتی سرنوشت ساز و تمدن ساز داشت و عامل توسعه جغرافیای سیاسی،فرهنگی و اجتماعی شیعه شده است و عملا ایران وسیع را با تمام امکانات به شیعه خانه اهل بیت ع تبدیل کرد .

,

امام جمعه شهرستان درادامه به حضور خدام رضوی در سرپلذهاب اشاره کرد وگفت : شهرستان امروز میزبان خدام رضوی و پرچم متبرک به ضریح مقدس امام هشتم است و قلوب مردم را به نور ولایت اهل بیت ع منور کرد.

,

وی ادامه داد: کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت و در آستانه ولادت باسعادت امام رضا ع وارد شهرستان سرپلذهاب گردید که لازم است از میزبانی شایسته و استقبال گرم مردم و تلاش مسئولین شهرستان درجهت فراهم نمودن مقدمات میزبانی از خدام و پرچم مقدس حرم رضوی تقدیر کنیم.

,

امام جمعه شهرستان دربخش دیگری از سخنان خود به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد وگفت : شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهوری اسلامی و حافظ قانون اساسی است . 
ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اذعان داشت : شورای نگهبان مانع ورود ناخالص افراد به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود .

,
,

فاطمی نسب سالروز قیام خونین میجد گوهرساد را ازدیگر مناسبتهای پیش رو دانست و گفت : ۲۱ تیر در تاریخ انقلاب اسلامی روز قیام مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب بود که توسط مزدوران رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند و به عنوان روز حجاب و عفاف نام گرفت.

,

 

,

ایمان قوی بزرگترین سلاح برای مقابله با استکبار است

, ایمان قوی بزرگترین سلاح برای مقابله با استکبار است,

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه عنوان کرد:  مسئله حجاب تنها مسئله ای نیست که به فرد ختم شود بلکه به تمام حوزه های جامعه مربوط است.

,

وی ادامه داد: دشمن برای اشاعه بد حجابی و بی حجابی در جامعه مسلمین میلیارد ها دلار هزینه می کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد الیاسی خاطر نشان کرد: ۲۲ تیر ماه سالروز جنگ ۳۳ روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی است جنگی که با ایمان به خدا باعث درس عبرت برای دشمنان شد.

,

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: در طی این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد دشمنان به دنبال نفوذ در بین ارکان نظام بودند تا نظام را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه