اخبار داغ

گزارشی از اهدای گل به بانوان در رفسنجان؛

وقتی دختر شهید مدافع حرم در رفسنجان، مدافع عفاف و حجاب می شود

وقتی دختر شهید مدافع حرم در رفسنجان، مدافع عفاف و حجاب می شود
همزمان با هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت جمعی از بانوان در رفسنجان با همراهی دختر شهید مدافع حرم با تردد درخیابان‌های سطح شهر رفسنجان به بانوان شاخه گل رز اهدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ فاطمه بافنده دختر شهید گرانقدر مدافع حرم حامد بافنده در لبیک به این فرمان پدرش که قبل از شهادتش به او گفته بود که ” تو باید از حجاب دفاع کنی ” روز گذشته و به مناسبت گرامیداشت روز عفاف و حجاب با همراهی جمعی از بانوان با تردد در خیابان های سطح شهر رفسنجان به بانوان یک شاخه گل رز اهدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

۱۵ تا ۲۱ تیر ماه در تقویم رسمی کشور هفته عفاف و حجاب نام دارد، علت نام گذاری این هفته زنده نگه داشتن یاد شهدایی است که ۲۱ تیر ۱۳۱۵ در اعتراض به دستور کشف حجاب توسط رضاشاه در مسجد گوهرشاد تحصن کردند و به شهادت رسیدند.

,

, ,

 

,

, ,

یکی از بانوان شرکت کنند در طرح اهدای گل به بانوان در رفسنجان که  28 ساله سن دارد نظرش را در خصوص برگزاری چنین مراسمی در رفسنجان اینچنین بیان کرد: از آنجائیکه در عصر ظهور امام زمان (عج) قرار داریم باید کاری انجام بدهیم که زمینه سازی ظهور آقا باشد در این شرایط تنها کاری که از دستم بر می آید این است به هم نوع و هم سن خودم  پیام داشته باشم که ای خانم اگر دچار مشکلی ،سختی و بلایی هستی راهش را شاید این طور بتوانی پیدا کنی با این شاخه گل که ما تقدیم می کنیم بهشان یک پیشنهاد است که می توانند قبول کنند ،می توانند قبول نکنن با این شاخه گل به طرف می فهمانیم که بیا و راه حجاب و عفاف را انتخاب کن ،پیام همین است، هیچ چیز دیگر نیست نه زور است و نه اجبار .

,

, ,

وی از حسش برایمان گفت :خیلی خوب است اگر این کار ادامه داشته باشد بازخوردش زیادتر خواهد بود گرچه سالی یکبار بیشتر نیست ولی باز هم خوب بوده است.

,

یکی دیگر از این بانوان اینطور گفت :همه اش خوشحالی است و خانم ها  با رعایت حجاب و عفاف می توانند ادامه دهنده راه شهیدان باشند کاری که انجام می دهیم قطعا باعث خوشحالی فرزندان شهدا خواهد شد .

,

, ,

وی ادامه می دهد : وقتی برای اهدا گل می رویم مردم استقبال می کنند حتی با قیافه خوش رو که جلو می رویم خودشان زودتر از اینکه ما پیشنهاد بدهیم شال و روسری خودشان را جلو می کشند.

,

خانم دانشجوی دیگری نظرش را اینچنین بیان کرد :حرکت بسیار خوبی است که هرساله برگزار می شود باعث می شود که خانم ها به حجاب تشویق شوند و اگر کسی با حجاب است به حجابش پایبندتر شود حرکت جالبی است در رفسنجان.

,

این خانم از حسش برایمان گفت :وقتی به خانم های باحجاب گل می دهیم در واقع از آنها تشکر می کنیم به خاطر حجاب خوبشان ،وقتی به خانم هایی که حجاب کمتری دارند گل می دهیم آنها را به حجاب تشویق می کنیم و این حس خوبی است که وقتی من خودم حجاب دارم به آنها هم می گویم این کار را انجام بدهند .

,

, ,

خانم ۵۰ ساله دو فرزند دارد  در خصوص برگزاری این مراسم به مناسبت روز حجاب و عفاف اینچنین گفت :من واقعا حجاب را دوست دارم چون میراث حضرت فاطمه زهرا سلام علیهاست ،دلمان خیلی می سوزد وقتی می بینیم در جامعه بی حجابی است، در هر صورت حجاب را دوست دارم و همه را تشویق به حجاب می کنم .

,

خانم ۴۰ ساله ای دیگری  خانه دار است در گفتگو با خانه خشتی می گوید :احساس خوبی دارم، حجاب به من آرامش می دهد .

,

, ,

خانم ۳۲ ساله که به همراه دخترش در حال رفتن به مجتمع ستاره است نظرش را می پرسم در جوابم می گوید :کار خیلی خوبی است اگر تداوم داشته باشد خانم ها بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و راه خود را عوض می کنند .

,

دخترخانم محجبه ۱۳ ساله ای که به همراه مادرش به مغازه  کیف و کفش آمده  در خصوص این مراسم نظرش را اینچنین بیان کرد :حس خوشحالی دارم که حجاب دارم در واقع با این کارم دل امام زمان (عج) شاد می شود .

,

, ,

مسلما رعایت حجاب از ضروریات دین اسلام است ،به رغم توطئه های شوم دشمنان برای تغییر سبک زندگی ، سست کردن بنیان خانواده و بی اعتقادی به ارزش های اسلامی و دینی ، زنان مسلمان و آزاده باید با حفظ ارزش ها و رعایت پوشش اسلامی نقشه های شوم دشمنان را خنثی سازند .

,

قطعا توجه به امر مهم عفاف و حجاب سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه و از بین رفتن حجاب و عفاف باعث اثرات سویی همچون افزایش طلاق، کاهش ازدواج، ناامنی کانون خانواده می شود، بنا براین همه باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه