اخبار داغ

کاهش قابل توجه نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار

کاهش قابل توجه نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار
نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار امسال ۴.۷ دصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران این بار خبرهای خوبی را برای کرمانشاهی‌ها داشت و آن هم کاهش ۴.۷ درصدی نرخ بیکاری بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

بر اساس این آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل بهار امسال ۱۴.۷ درصد است، این در حالی است که بهار سال گذشته کرمانشاه نرخ بیکاری ۱۹.۴ درصدی را تجریه کرده بود و مقایسه این آمار نشان از کاهش بیش از ۴ درصدی این نرخ دارد.

,

کرمانشاه طی سالهای متمادی در صدر جدول استان‌های با بیشترین آمار بیکاری قرار داشت و معمولاً در رتبه‌های اول یا دوم قرار می‌گرفت، اما با کاهش پیاپی این نرخ از اواخر سال گذشته حالا دیگر در آخرین گزارش مرکز آمار ایران خبری از کرمانشاه در بین چند استان اول نیست.

,

چهارمحال و بختیاری با ۱۶.۷ درصد، خوزستان با ۱۶.۲ درصد، لرستان با ۱۶.۱ درصد و هرمزگان نیز با ۱۵.۹ درصد نرخ بیکاری بالاتر از کرمانشاه را در بهار امسال داشتند.

,

نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه برای این مدت هم ۴۴.۲ درصد اعلام شده که بالاتر از میانگین ۴۰.۶ درصدی کشور بوده و جزو استان‌های با نرخ مشارکت اقتصادی بالا است.

,

گفتنی است که طی این مدت متوسط نرخ بیکاری کشور ۱۰.۸ درصد بوده که بر این اساس نرخ بیکاری کرمانشاه ۳.۹ درصد از متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر است,

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه