اخبار داغ

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان:

کرمانشاه باید قطب فرهنگی غرب کشور باشد

کرمانشاه باید قطب فرهنگی غرب کشور باشد
آیت الله عراقی، نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: کرمانشاه باید باید قطب فرهنگی غرب کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت الله محمود محمدی عراقی صبح امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که ایران را در سطح دنیا ممتاز می‌کند سابقه ادبی، هنری و تاریخی است که در استان کرمانشاه این مزیت فرهنگی به خوبی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شورای برنامه ریزی استان به عنوان مغز متفکر و موتور محرکه جایگاه بسیار مهمی دارد و اگر این شورا به خوبی هدایت شود و بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند می‌تواند همه بخش‌ها را فعال کند.

,

وی گفت: با استفاده از مزیت‌ها و به خداکثر رساندن بهره وری از امکانات و بودجه، عقب ماندگی که به دلایل مختلف استان دچار آن بوده، جبران شود.

,

آیت الله محمدی عراقی بیان داشت: در سالهای اخیر یک جهش ایجاد شده که طی آن امیدهای زیادی در دل مردم این دیار به وجود آمده است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه شاخص‌های مهم اقتصادی به سمت بهبود است، گفت: بسیاری از این بهبودها به دلیل عقب ماندگی‌های قبل بوده است و شاخص مثبت بدان معناست که وضع ما نسبت به گذشته بهبود دادیم لذا نباید به وضع موجود قانع باشیم.

,

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم خاطرنشان کرد: اگرچه روند مثبت امیدوارکننده است اما حرکت مثبت ما بسیار کند است و برای ایجاد یک تغییر در وضعیت استان لازم است در برخی از زمینه‌ها جهش داشته باشیم.

,

وی طرح گردشگری ۲۰۲۰ و طرح جامع گردشگری محور بیستون- تاق بستان را ۲ طرح مهم جهت جهش به سمت توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: این دو طرح از مزیت‌های قدیمی استان است که می‌توان در آن جهش داشته باشیم و اثرگذاری آن را بر مسائل اقتصادی و اجتماعی شاهد باشیم.

,

آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: بهره گیری از نیروهای مردمی می‌تواند در پیشبرد اهداف و موفقیت در کارها بسیارتأثیرگذار باشد و باید فاصله بین مروم و مسئولین را کم کنیم.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طراحی برنامه‌های فرهنگی و علمی در سطح دانشگاه‌ها با رویکرد ۳ ساله یا ۵ ساله می‌تواند برای تبدیل کرمانشاه به عنوان قطب فرهنگی مرکز غرب کشور بسیار راهگشا باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول جذب دانشجوی عراقی را دارد این در حالیست که این حق کرمانشاه است.

,

آیت الله محمدی عراقی تاکید کرد: با ارتقا برنامه‌های علمی و فرهنگی استان کرمانشاه می‌تواند در کل کشور در حذب بیماران و دانشجویان خارجی رتبه اود را به خود اختصاص دهد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه رابطه بین دانشگاه و مدیران اجرایی بسیار کم است، ادامه داد: اگر بتوانیم این رابطه را تقویت کنیم و فرهنگ کار و تلاش را افزایش دهیم و از ظرفیت حوزه‌های علمیه، نخبه‌ها، دانشگاه‌ها و… بیشتر استفاده کنیم بدون شک می‌توانیم در راستای حل مشکلات جامعه قدم مثبت برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه