اخبار داغ

بر اساس گزارش مرکز آمار؛

نرخ بیکاری استان یزد کاهش یافت/ کاهش جمعیت فعال دلیل اصلی کاهش نرخ بیکاری

نرخ بیکاری استان یزد کاهش یافت/ کاهش جمعیت فعال دلیل اصلی کاهش نرخ بیکاری
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان یزد در فصل بهار امسال12.8 درصد اعلام‌شده است که با کاهش 2.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در رتبه هشتم کشور با بالاترین نرخ بیکاری قرارگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  یزدرسا، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان یزد در فصل بهار امسال12.8 درصد اعلام‌شده است که با کاهش 2.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در رتبه هشتم کشور با بالاترین نرخ بیکاری قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

طبق این گزارش، نسبت اشتغال استان یزد در این فصل  به 36.5 درصد رسیده که در مقایسه با بهار سال قبل حدود 0.9 درصد افزایش داشته است به‌عبارت‌دیگر36.5  درصد از جمعیت در سن کار استان یزد شاغل بوده‌اند.

,

همچنین مشارکت اقتصادی یزدی‌ها در بهار امسال 41.9 درصد اعلام‌شده است که متأسفانه نسبت به بهار سال قبل کاهش 0.3 درصدی داشته است درواقع آمارها حاکی از آن است که جمعیت افراد فعال یعنی کسانی که یا شغل دارند یا در جستجوی شغل هستند نسبت به بهار سال قبل کاهش‌یافته است به‌عبارت‌دیگر پس از گذشت یک سال جمعیت فعال استان کمتر شده است. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که بخشی از کاهش 2.6 درصدی نرخ بیکاری استان ناشی از کاهش جمعیت فعال استان بوده است.

,

, ,

نرخ بیکاری کل کشور در بهار امسال 10.8 اعلام‌شده است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٧)، ١.٣ درصد کاهش‌یافته است.

,

مقایسه آمار بیکاری در استان‌های مختلف حاکی از آن است که در فصل بهار امسال نرخ بیکاری در 18 استان همچنان دورقمی بوده و 13 استان نیز نرخ بیکاری تک‌رقمی را تجربه کرده‌اند. قابل‌ذکر است که نرخ بیکاری 19 استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روندی کاهشی داشته؛ اما روند نرخ بیکاری در12 استان افزایشی بوده است.

,

بر اساس این گزارش، استان همدان  با ۶ درصد کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است و پس‌ازآن استان‌های فارس و خراسان شمالی به ترتیب با نرخ بیکاری 7 و 7.9 درصد در رتبه‌های بعدی کمترین نرخ بیکاری قرار دارند و در مقابل استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان به ترتیب با نرخ بیکاری 16.7 ، 16.2 و 16.1 درصد در صدر استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری قرارگرفته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه